6.9 °C, 3.4 m/s, 89.9 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāPuse Latvijas iedzīvotāju plāno iegādāties jaunu auto
Puse Latvijas iedzīvotāju plāno iegādāties jaunu auto
01/06/2008

Nākamajos divos gados 45 procenti Latvijas iedzīvotāju plāno iegādāties automašīnu, turklāt 56 procenti šo iegādi finansētu no saviem personiskajiem ietaupījumiem.

Nākamajos divos gados 45 procenti Latvijas iedzīvotāju
plāno iegādāties automašīnu, turklāt 56 procenti šo iegādi
finansētu no saviem personiskajiem ietaupījumiem.

 

GE Money Bank Autolīzings pētījumā, kas veikts sešās Eiropas
valstīs noskaidrots, ka 51 procents Latvijas iedzīvotājs labprāt
iegādātos jaunu auto, kamēr 75 procenti poļu, 73 procenti vāciešu
un 69 procenti rumāņu izvēlētos lietotus auto.

Uz to, ka mūsu valsts iedzīvotājiem ir skeptiskāka attieksme
pret lietotiem auto, norāda arī tas, ka 50 procenti noteikti
piekrīt apgalvojumam, ka lietota auto iegāde ir kā loterija.
Līdzīgi domā arī 47 procenti poļu, bet pārējās valstīs, kur tika
veikts pētījums, šādi domā tikai aptuveni piektdaļa iedzīvotāju.
Vēl vairāk – 42 procenti vāciešu uzskata, ka jauns auto ir
vissliktākais ieguldījums, kādu varētu izvēlēties, kamēr pie mums
šādi domā 28 procenti iedzīvotāju.

No tiem iedzīvotājiem Latvijā, kas nākamajos divos gados plāno
iegādāties auto, 29 procenti to iegādātos no auto dīlera, kas tirgo
gan jaunus, gan lietotus transportlīdzekļus, bet 22 procenti
izmantotu sludinājumus internetā. Taču Čehijā un Polijā teju
piektdaļa, bet Rumānijā ceturtdaļa auto iegādātos no ģimenes
locekļa vai kāda drauga.

Iecienītākā marka Centrālajā un Austrumeiropā atbilstoši
pētījuma datiem ir Volkswagen. Kā pirmo izvēli to nosaukuši 19
procenti vāciešu un poļu, kā arī 18 procenti rumāņu. Latvijā
Volksvagen ir respondentu otrā izvēle – šīs markas auto labprāt
iegādātos 12 procenti respondentu. Savukārt visiekārotākā auto
marka mūsu valstī ir Audi – to iegādātos 22 procenti respondentu,
bet kā trešā iekārotākā marka tiek minēts BMW – to nosauc 9
procenti respondentu.

Svarīgākie kritēriji, ko Latvijas iedzīvotāji apsver,
iegādājoties automašīnu, ir tās tehniskais stāvoklis, cena,
degvielas patēriņš, vecums un kilometrāža, kamēr čehiem, vāciešiem,
ungāriem un poļiem ir svarīga skaidra auto vēsture, bet rumāņiem –
aprīkojums, nevis kilometrāža.

Pētījuma dati liecina, ka 56 procenti Latvijas iedzīvotāju to
darītu par saviem ietaupījumiem, kā nākamais populārākais auto
finansēšanas veids tiek minēts patēriņa kredīts vai auto kredīts no
bankas – 30 procenti. Līdzīgi rīkotos arī pārējo aptaujāto valstu
iedzīvotāji.

Latviešiem, tāpat kā vāciešiem, vecums, kādā tiek pirkta pirmā
automašīna ir līdz 25 gadiem. Kamēr rumāņi pirmo transportlīdzekli
iegādājas, sasnieguši 31 gada vecumu un vēlāk.

GE Money Bank Autolīzings pētījums veikts sešās Eiropas valstīs
– Vācijā, Čehijā, Polijā, Ungārijā, Rumānijā un Latvijā. Tā
ietvaros katrā valstī aptaujāti vairāk nekā 600 respondentu vecumā
no 18 līdz 60 gadiem. Iegūtie pētījuma dati ir
reprezentatīvi. 

 

www.leta.lv