Līdz šā gada 1. septembrim Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) visvairāk – 106 sūdzības – izskatījis par būvniecības pakalpojumiem 208 003 latu vērtībā, liecina PTAC sniegtā informācija.
Attiecībā uz 13 pretenzijām par 9457 latus vērtiem būvniecības pakalpojumiem PTAC radis pozitīvu risinājumu, 21 sūdzības izskatīšanas rezultātā par 13 773 latu vērtiem būvpakalpojumiem pieņemts patērētājam labvēlīgs lēmums, trīs sūdzības par 3290 latus vērtiem pakalpojumiem atzītas par nepamatotām.
PTAC 48 sūdzību autoriem par 96 273 latus vērtiem pakalpojumiem sniedzis skaidrojumu, bet 14 sūdzības par 69 623 latus vērtiem būvniecības pakalpojumiem PTAC atteicies izskatīt.
Par avio pakalpojumu kvalitāti PTAC līdz 1.septembrim bija izskatījis 62 sūdzības 8540 latu vērtībā.
Septiņos gadījumos par 850 latus vērtiem pakalpojumiem rasts pozitīvs risinājums, septiņos gadījumos par 650 latus vērtiem avio pakalpojumiem PTAC pieņēmis patērētājam labvēlīgu lēmumu, četras sūdzības par 35 latu vērtiem pakalpojumiem PTAC atzinis par nepamatotām, 16 gadījumos par 921 lata vērtiem pakalpojumiem sniegts skaidrojums, bet 11 pretenzijas par 3047 latu vērtiem avio pakalpojumiem PTAC atteicies izskatīt.
Tūrisma pakalpojumu kvalitātes jomā PTAC izskatījis 39 sūdzības 26 423 latu vērtībā, no tām divos gadījumos par 990 latus vērtiem pakalpojumiem PTAC radis labvēlīgu risinājumu, trijos gadījumos par pakalpojumiem 1735 latu vērtībā PTAC pieņēmis iesniedzējam labvēlīgu lēmumu, piecas sūdzības 1115 latu kopvērtībā atzītas par nepamatotām, astoņos gadījumos par 5280 latu vērtiem pakalpojumiem PTAC sniedzis skaidrojumu, savukārt sešu sūdzību izskatīšanu 11 508 latu vērtībā PTAC atteicis.
Par automašīnu remonta pakalpojumiem PTAC bija saņēmis 27 pretenzijas 23 362 latu vērtībā, vienā gadījumā par 480 latu vērtiem pakalpojumiem pieņemts sūdzības iesniedzējam labvēlīgs lēmums, bet astoņos gadījumos par 1274 latus vērtiem pakalpojumiem PTAC sniedzis skaidrojumu. Sešas pretenzijas 1830 latu kopvērtībā PTAC izskatīt atteicies.
Mēbeļu un individuālo pasūtījumu jomā PTAC izskatījis 39 pretenzijas 54 126 latu vērtībā, no tām astoņos gadījumos par kopumā 9955 latus vērtiem pakalpojumiem rasts iesniedzējam labvēlīgs risinājums, deviņos gadījumos par 8394 latus vērtiem pakalpojumiem pieņemts sūdzības autoram labvēlīgs lēmums, savukārt divas sūdzības 12 397 latu vērtībā atzītas par nepamatotām. Desmit sūdzību autoriem, kas bija izvirzījušas pretenzijas par 11 309 latu vērtiem pakalpojumiem, PTAC sniedzis skaidrojumu.
Par īres un komunālo pakalpojumu kvalitāti līdz 1.septembrim PTAC bija saņēmis 171 sūdzību, no kurām izskatījis 54 pretenzijas par 59 latus vērtiem pakalpojumiem. 10 gadījumos PTAC sūdzību iesniedzējam sniedzis skaidrojumu, 36 pretenzijas 59 latu vērtībā nosūtītas izskatīšanai citām institūcijām, bet viena pretenzija septembra sākumā PTAC bija izskatīšanas stadijā.
Par elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitāti PTAC līdz septembra sākumam bija izskatījis 40 pretenzijas 1459 latu vērtībā, no tām 12 gadījumos par 434 latus vērtiem pakalpojumiem rasts pozitīvs risinājums, piecas pretenzijas par 761 latu atzītas par nepamatotām, piecu sūdzību autoriem par 67 latus vērtiem pakalpojumiem PTAC sniedzis skaidrojumu. Četras pretenzijas 63 latu kopvērtībā PTAC atteicies izskatīt.
No šā gada 1.janvāra līdz 1.septembrim PTAC kopumā bija izskatījis 428 pretenzijas 330 681 lata kopvērtībā, no tām 59 gadījumos attiecībā uz 21 878 latus vērtu pakalpojumu kvalitāti PTAC radis pozitīvu risinājumu, 38 gadījumos par 26 334 latus vērtiem pakalpojumiem PTAC pieņēmis labvēlīgu lēmumu, 23 pretenzijas par 25 377 latus vērtiem pakalpojumiem PTAC atzinis par nepamatotām, 113 gadījumos par 117 355 latus vērtiem pakalpojumiem PTAC sniedzis skaidrojumu.
www.leta.lv