18 °C, 3.5 m/s, 95.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPriekšrocība, ko pilnībā neizmantojam
Priekšrocība, ko pilnībā neizmantojam
30/10/2008

«Tas, ka dzelzceļš ir salīdzinoši lēts kravu pārvadājumu līdzeklis, nav apstrīdams, taču pagaidām Jelgavā ienākošie uzņēmumi par to neizrāda īpaši lielu interesi,» atzīst NP Jelgavas biznesa parka pārvaldniece Arta Nordmane.

«Tas, ka dzelzceļš ir
salīdzinoši lēts kravu pārvadājumu līdzeklis, nav apstrīdams, taču
pagaidām Jelgavā ienākošie uzņēmumi par to neizrāda īpaši lielu
interesi,» atzīst NP Jelgavas biznesa parka pārvaldniece Arta
Nordmane.
Viņa informē, ka šobrīd no 14 biznesa parka nomniekiem
dzelzceļa pievadu izmanto tikai viens. «Protams, šobrīd Jelgavas
biznesa parka noslodze ir tikai 30 procenti un mums ir kur augt,
attiecīgi varam prognozēt, ka ar laiku parādīsies vēl kāds
uzņēmums, kas dzelzceļa pievadu izmantos, taču pagaidām tā loma
mūsu nomnieku darbībā nav īpaši liela,» vērtē A.Nordmane. Tiesa,
fakts ir arī tas, ka, raugoties no uzņēmuma pozīcijām, dzelzceļa
pievads un iespēja kravas transportēt pa maģistrālajiem sliežu
ceļiem ir būtiska priekšrocība, par kuru pārrunās katram
potenciālajam nomniekam tiek stāstīts. «Mums ir izdevīgi tas, ka
šāds sliežu pievads uz biznesa parku ved, un nevaru izslēgt
iespēju, ka var parādīties kāds nomnieks, kam tas ir viens no
galvenajiem aspektiem, kā dēļ viņš izvēlas savu uzņēmumu attīstīt
tieši Jelgavas biznesa parka teritorijā,» tā
A.Nordmane. 
Līdzīgs viedoklis ir arī uzņēmuma «Mārupes metālmeistars»
Jelgavas ražotnes vadītājam Jānim Ziņģim. «Apmēram gadu Jelgavā NP
biznesa parkā darbojas mūsu ražotne. Jāatzīst, ka, meklējot jaunas
ražotnes bāzes, dzelzceļa pieejamība bija viens no galvenajiem
aspektiem par labu Jelgavai. Tieši tāpat kā tas bija viens no
svarīgākajiem faktoriem brīdī, kad ražotne tika veidota Olainē. Mēs
gatavojam tērauda jumtu un sienu konstrukcijas, un dzelzceļš ir
galvenais ceļš, pa kuru notiek izejmateriālu piegāde gan tepat no
Latvijas, gan arī Ukrainas, Vācijas, Polijas un citām valstīm. Tas
ir lētāk, vienkāršāk un racionālāk,» skaidro J.Ziņģis. Viņš gan
atzīst, ka pagaidām Jelgavā ir salīdzinoši maz uzņēmumu, kas
novērtē dzelzceļa sniegtās priekšrocības. «Tas noteikti saistāms ar
faktu, ka ražošanas uzņēmumu blīvums pilsētā ir salīdzinoši neliels
– vēl ir daudz iespēju izvērsties. Taču uzskatu, ka dzelzceļš ir
viens no būtiskiem aspektiem, kā dēļ kāds uzņēmums savai ražotnei
vietu izvēlēsies tieši Jelgavā. Mēs tā izdarījām, un domāju, ka
nākotnē būs ne mazums uzņēmumu, kas rīkosies līdzīgi,» tā
J.Ziņģis.