20.6 °C, 1.8 m/s, 75.7 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPOIC pagājušajā gadā saņēmis 12 976 ziņojumus
POIC pagājušajā gadā saņēmis 12 976 ziņojumus
04/02/2019

Pašvaldības operatīvās informācijas centrs (POIC) pagājušajā gadā saņēmis 12 976 ziņojumus, kas ir par 112 mazāk nekā gadu iepriekš, liecina iestādes apkopotie 2018. gada statistikas dati. Iedzīvotāji visbiežāk informējuši par problēmām uz ielām un ietvēm (1254 ziņojumi), luksoforu bojājumiem (961 ziņojums) un dzīvniekiem (906 ziņojumi).

No 12 976 pērn saņemtajiem ziņojumiem
11 993 ir par Jelgavas pilsētu, bet pārējie – par Jelgavas un
Ozolnieku novadu. Salīdzinājumam: 2017. gadā POIC saņēma
13 088 ziņojumus, 2016. gadā – 12 717, 2015. gadā – 10 650.
POIC vadītājs Gints Rein­sons pieļauj, ka pērn saņemto ziņojumu
skaits salīdzinājumā ar 2017. gadu nedaudz sarucis, jo pilsētā
katru gadu tiek uzlabota un modernizēta infrastruktūra un daudzas
problēmas var fiksēt attālināti, līdz ar to arī ātrāk novērst.

Rekordlielu skaitu ziņojumu – 663 – pērn POIC
apstrādājis pilsētas interaktīvajā kartē
www.karte.pilsetsaimnieciba.lv, un tas ir lielākais kartē saņemto
ziņojumu skaits astoņu gadu laikā, kopš darbu sāka POIC.
«Pašvaldības iestāde «Pilsētsaimniecība» pērn veica būtiskus
uzlabojumus, lai interaktīvo karti varētu ērti lietot mobilajās
ierīcēs. Šobrīd cilvēks, konstatējot problēmu, to uzreiz var
atzīmēt pilsētas interaktīvajā kartē savā tālrunī,» stāsta
G.Reinsons. Pārējie pieteikumi saņemti no iedzīvotājiem,
inženieriem, sadarbības partneriem, operatīvajiem dienestiem,
monitoringa sistēmām un citiem avotiem, tostarp pa bezmaksas
tālruni 8787.

Visvairāk ziņojumu – 1254 – tāpat kā gadu
iepriekš (1136) saņemts par dažādām problēmām uz ielām un ietvēm,
piemēram, iedzīvotāji informējuši par slidenām ietvēm, bedrēm.

«Taču vērojama arī kāda pozitīva tendence –
par vairāk nekā 100 sarucis to ziņojumu skaits, kas saistīti ar
ielu apgaismojumu: 2017. gadā saņēmām 658 šādus ziņojumus, pērn –
545. Tas apliecina, ka pašvaldības ieguldītās un projektos
piesaistītās investīcijas pilsētas apgaismojuma modernizācijai
attaisnojas. Nomainot ielu apgaismojumu pret LED lampām un
modernizējot sistēmu, dažādas problēmas var fiksēt attālināti.
Tāpat jaunā infrastruktūra labāk kalpo,» stāsta POIC vadītājs.

Otra aktualitāte pērn bija problēmas ar
luksoforiem – 2018. gadā saņemts 961 ziņojums, taču tas ir mazāk
nekā gadu iepriekš, kad saņemti 1029 šādi ziņojumi. Galvenokārt
iedzīvotāji informējuši par luksoforu darbības traucējumiem –
nedarbojas luksofors, tas strādā mirgojošā režīmā, nedarbojas zaļās
gaismas izsaukšanas poga gājējiem, luksofora gaismas slikti
redzamas saulē. «Pērn salīdzinoši bieži pilsētā bija elektrības
atslēgumi, un ierasts, ka autovadītāji operatīvi ziņo, ja kāds
luksofors nedarbojas, taču nereti izrādās, ka tobrīd visā kvartālā
nav elektrības, bet autovadītājs to nezina. Taču mēs augstu
novērtējam iedzīvotāju līdzdalību,» tā G.Reinsons.

Trešais lielākais ziņojumu skaits – 906 –
bijis par dzīvniekiem. «Esam novērojuši, ka arvien biežāk
jelgavnieki pie mums vēršas arī pēc palīdzības, ja pazudis vai
izmucis mājdzīvnieks, lai mēs, saņemot aktuālo informāciju, varētu
viņam par to paziņot. Tādējādi POIC nereti uzņemas starpnieka
funkciju,» stāsta vadītājs, piebilstot, ka šajā statistikā
ieskaitīti arī gadījumi, kad palīdzību lūguši operatīvie dienesti
vai trešās personas, lai savaldītu agresīvus dzīvniekus,
iedzīvotāji sūdzējušies par to, ka pagalmā savairojušies kaķi un
apstākļi kļūst antisanitāri, par klaiņojošiem un meža dzīvniekiem,
tostarp stirnām un lapsām, vai bojā gājušiem
dzīvniekiem.  

Par problēmām ar ceļa zīmēm pilsētā
aizvadītajā gadā reģistrēts 221 ziņojums (2017. gadā – 187),
tostarp to bojājumi fiksēti videonovērošanas kamerās pilsētā vai
par tiem ziņojusi policija pēc ceļu satiksmes negadījuma. «Šajā
statistikā ietilpst gan sabojātās, gan arī tās ceļa zīmes, kuras
aizsedz krūmi, apgrūtinot zīmju redzamību, vai arī kādu iemeslu dēļ
diennakts tumšajā laikā vairs neatstaro tik labi,» piebilst POIC
vadītājs.

Pagājušā gada statistikā atsevišķi izdalīti
arī ziņojumi par projektiem jeb lielajiem būvobjektiem pilsētā,
piemēram, Loka maģistrāli, Zemgales prospektu 7, Valsts ģimnāziju.
«Kad objektā sāk strādāt būvnieks, tas pāriet uzņēmēja pārraudzībā,
līdz ar to problēmu novēršana tajā vairs nav pašvaldības
kompetencē. Tādējādi, saņemot ziņojumu, piemēram, par to, ka
vadstatņos nedeg gaisma vai salauzta norobežojošā sēta, ziņojam
uzņēmējam, kurš šo problēmu risina,» stāsta G.Reinsons.

Jāpiebilst, ka pērn 369 ziņojumi (2017. gadā
– 582) saņemti par problēmām hidrotehniskajās būvēs, kas ir
kolektori, sūknētavas, lietusūdens kanalizācija, grāvji, akas; 393
ziņojumi (2017.  gadā – 360) bijuši par problēmām pilsētas
zaļajās zonās; 73 – par afišu stabiem (2017. gadā – 81); 55 – par
pieturvietām (2017. gadā – 62); 29 – par videonovērošanas kameru
bojājumiem (2017. gadā – 50). 

Foto: Ivars Veiliņš/ «Jelgavas Vēstnesis»