7.3 °C, 2.8 m/s, 95 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāPlāno būvēt arī četru joslu ātrgaitas automaģistrāli Rīga-Maskava
Plāno būvēt arī četru joslu ātrgaitas automaģistrāli Rīga-Maskava
07/04/2011

Latvijas un Krievijas sadarbības mērķis ir četru joslu ātrgaitas automaģistrāles attīstīšana starp Rīgu un Maskavu, kas veicinātu tranzītu uz Latvijas lielākajām ostām – Rīgu, Ventspili un Liepāju, šodien vienojies satiksmes ministrs Uldis Augulis un Krievijas transporta ministrs Igors Levitins.

Latvijas un Krievijas sadarbības mērķis ir četru joslu
ātrgaitas automaģistrāles attīstīšana starp Rīgu un Maskavu, kas
veicinātu tranzītu uz Latvijas lielākajām ostām – Rīgu, Ventspili
un Liepāju, šodien vienojies satiksmes ministrs Uldis Augulis un
Krievijas transporta ministrs Igors Levitins.

Satiksmes ministrija norāda, ka maģistrāle būs viena no
galvenajām tranzīta artērijām un Latvijai prioritārs projekts.
Patlaban paveikti automaģistrāles turpmākās attīstības izpētes
darbi un sākti būvdarbi 82 kilometru garumā. Plānots, ka līdz 2018.
gadam tā tiks pabeigta.

Patlaban SM veic sagatavošanās darbus, lai izbūvētu četru joslu
automaģistrāles no Rīgas uz Liepāju, Ventspili un Krievijas robežu,
piesaistot papildus finansējumu no Eiropas Savienības
līdzekļiem.

Maršrutā Rīga-Maskava tiks izbūvēts 23 kilometrus garš posms no
Krapes līdz Koknesei, 18 kilometrus garš posms no Ludzas līdz
Nirzai, kā arī rekonstruēts 35,5 kilometrus garš posms no Tīnūžiem
līdz Krapei un piecus kilometrus garš posms no Ploskiem līdz
Zilupes tiltam.

Projekti tiks finansēti no 2007.-2013. gada programmēšanas
perioda Kohēzijas fonda līdzekļiem un SM piešķirtā valsts budžeta
līdzekļiem.

Jau patlaban sākta tā dēvētās Maskavas šosejas posma Rīga
(Tīnūži)-Koknese būvniecība. Izbūvētā un rekonstruētā autoceļa
kopgarums būs 72 kilometri. Projekts paredz rekonstruēt piecus
tiltus un satiksmes pārvadus, bet deviņus uzbūvēs no jauna, kā arī
uzcels 20 pazemes caurbrauktuves. Posma rekonstrukcijas plānotās
kopējās izmaksas ir 96,7 miljoni latu.

Valsts budžets sedz 15% no posma kopējām izmaksām, pārējos 85 %
nodrošina ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Posmā no Tīnūžiem līdz Viskāļiem projektēta esošā ceļa
rekonstrukcija, bet posmā no Viskāļiem līdz Koknesei paredzēta
jauna ceļa būvniecība. Jaunais autoceļš ir projektēts kā divu joslu
ātrsatiksmes ceļš ar asfaltbetona segumu un divlīmeņu
krustojumiem.

Zemju īpašuma tiesību iegūšana turpināsies līdz 2011. gada
vidum, savukārt būvniecību plānots pabeigt līdz 2012. gada
beigām.

Satiksmes ministrijā informē, ka asociācija «Latvijas auto»
izstrādājusi metodoloģiju un tehniski-ekonomisko pamatojumu
projektam par prāmju satiksmes izmantošanu starptautiskajos
autopārvadājumos, un šie priekšlikumi prezentēti Krievijas
transporta ministram.

Projekts paaugstināšot starptautisko autopārvadājumu
efektivitāti, izmantojot Latvijas ostas. Ministri vienojušies, ka
nacionālās asociācijas mēneša laikā sagatavos kopīgus priekšlikumus
par praktiskajiem pasākumiem prāmju satiksmes izmantošanai Latvijas
ostās.

Nākamā Auguļa un Levitina tikšanās paredzēta maija beigās
Starpvaldību komisijas Transporta darba grupas sanāksmē.

LETA