3.6 °C, 0.2 m/s, 90.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPlāno bargākus sodus par braukšanu bez tehniskās apskates un OCTA
Plāno bargākus sodus par braukšanu bez tehniskās apskates un OCTA
20/05/2009

Saeima divos lasījumos atbalstījusi likumprojektu, kas paredz bargākus sodus autovadītājiem par braukšanu bez tehniskās apskates un īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA). Jelgavas Ceļu policijas priekšnieks Aivars Putniņš norāda, ka, viņaprāt, galvenā grozījumu jēga ir uzlabot satiksmes drošību, bet pagaidām pāragri spriest, vai izmaiņas likumdošanā uzlabos situāciju uz ceļiem.

Ilze Knusle-Jankevica

Saeima divos
lasījumos atbalstījusi likumprojektu, kas paredz bargākus sodus
autovadītājiem par braukšanu bez tehniskās apskates un īpašnieka
civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA). Jelgavas
Ceļu policijas priekšnieks Aivars Putniņš norāda, ka, viņaprāt,
galvenā grozījumu jēga ir uzlabot satiksmes drošību, bet pagaidām
pāragri spriest, vai izmaiņas likumdošanā uzlabos situāciju uz
ceļiem.

Jelgavas Ceļu policijas priekšnieks atzīst, ka
autovadītāju skaits, kas brauc ar transporta līdzekļiem, kam nav
tehniskās apskates vai OCTAS, pieaug, bet šis pieaugums nav
dramatisks. Viņaprāt, galvenais iemesls, kāpēc šī situācija ir
izveidojusies, ir nevis ļaunprātība, bet naudas trūkums. «Par to,
vai jaunais likums uzlabos situāciju, vēl ir pāragri spriest, jo
tas vēl nav pieņemts. Bet galvenā doma ir, uzliekot sodu, kas
pārsniedz polises cenu, stimulēt autovadītājus tomēr iegādāties
OCTA polisi. Savukārt sodīšana par braukšanu ar transporta līdzekli
bez tehniskās apskates drīzāk saistīta ar drošības jautājumiem,»
uzskata A.Putniņš.

Saeimas preses dienests portālu
www.jelgavasvestnesis.lv informē, ka valdība otrajā lasījumā
apstiprinājusi grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā, paredzot lielākus naudas sodus par braukšanu bez tehniskās
apskates un OCTA. Likumprojekts paredz – par transportlīdzekļa, kam
noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate, izmantošanu
ceļu satiksmē varēs piemērot naudas sodu no 40 līdz 80 latiem.
Patlaban soda apmērs ir 40 lati.

Turpmāk paredzēts arī diferencēt sodu par
braukšanu bez OCTA atkarībā no transportlīdzekļa veida. Ar daudz
lielāku sodu jārēķinās autobusu un kravas mašīnu ar pilnu masu virs
3500 kilogramiem vadītājiem – tas paredzēts no 200 līdz 300 latiem.
Pārējo transportlīdzekļu vadītājiem būs piemērojams naudas sods 60
līdz 80 latu robežās. Šobrīd sods neatkarīgi no transportlīdzekļa
veida noteikts no 30 līdz 50 latiem.

Statistikas dati liecina, ka pēdējā laikā ir
pieaudzis to vadītāju skaits, kuri brauc bez OCTA. Iekšlietu
ministrijas pārstāvji uzskata, ka pārkāpēju skaita palielināšanās
varētu apdraudēt visu OCTA sistēmu, par ko galu galā maksātu
godprātīgie autobraucēji. Līdzīgi kā likumprojektā, kad soda apmērs
nav mazāks par OCTA gada polises maksu, ir citās valstīs.

Likumprojektā paredzēta arī atbildība par
braukšanu ar tādu ārzemēs reģistrētu vieglo automobili, kura
izmantošanai Latvijā nepieciešama atļauja, bet tāda nav saņemta.
Par to paredzēts sods no 60 līdz 80 latiem. Šādu normu plānots
ieviest, ņemot vērā, ka daudzi Latvijas iedzīvotāji brauc ar
kaimiņvalstīs reģistrētiem spēkratiem un mūsu valstī nemaksā
nodokļus, nodevas, maksu par tehnisko apskati un izvairās arī no
sodiem par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.

Par grozījumiem Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā trešajā lasījumā vēl jālemj Saeimai.