1.3 °C, 2.8 m/s, 88.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPilsētā greiderē ielas 115 kilometru garumā
Pilsētā greiderē ielas 115 kilometru garumā
15/03/2015

Tā kā laika apstākļi jau ir piemēroti ceļu un ielu uzturēšanas pavasara darbu veikšanai, jau šonedēļ pilsētā sākta ielu mehanizētā tīrīšana, kā arī plānveida grants seguma ielu greiderēšana. Pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» vadītājs Māris Mielavs gan piebilst, ka šobrīd vēl aizvien tiek labotas tikai avārijas bedres asfalta segumā – plānveida bedrīšu «lāpīšana» ar karsto asfaltbetonu varēs sākties, kad vidējā gaisa temperatūra būs ap plus 10 grādi pēc Celsija.

Sintija Čepanone

Tā kā laika apstākļi jau ir
piemēroti ceļu un ielu uzturēšanas pavasara darbu veikšanai, jau
šonedēļ pilsētā sākta ielu mehanizētā tīrīšana, kā arī plānveida
grants seguma ielu greiderēšana. Pašvaldības iestādes
«Pilsētsaimniecība» vadītājs Māris Mielavs gan piebilst, ka šobrīd
vēl aizvien tiek labotas tikai avārijas bedres asfalta segumā –
plānveida bedrīšu «lāpīšana» ar karsto asfaltbetonu varēs sākties,
kad vidējā gaisa temperatūra būs ap plus 10 grādi pēc
Celsija.

«Līdz šim ielu tīrīšana tika veikta ar
rokām – to darīja piesaistītais darbaspēks, ielu malās saslaukot
ziemas laikā sakrājušās smiltis, kas pēc tam tika savāktas un
aizvestas. Savukārt šobrīd, tā kā laika apstākļi jau ir piemēroti
mehanizētajai tīrīšanai, papildus tas tiek darīts ar speciālo
tehniku,» stāsta M.Mielavs, norādot, ka šis process sācies šonedēļ,
prioritāri tīrot pilsētas centra un maģistrālās ielas. Tādējādi
tiek savāktas smiltis, kas galvenokārt sakrājušās pēc ielu
kaisīšanas ziemas sezonā, un ļauj izvairīties no putekļiem sausā
laikā un gūliju aizsērēšanas. «Ja smiltis un putekļi savlaicīgi
netiek savākti, kopā ar ūdeni tie veicina gūliju nosprostošanos,
kas var kavēt lietusūdens novadīšanu no ielām,» skaidro
«Pilsētsaimniecības» vadītājs. Darbi tiek organizēti vakara
stundās, kad nav tik intensīva satiksme, un kopējais apjoms ielām,
kurās paredzēts veikt mehanizēto tīrīšanu, ir apmēram 50 kilometri.
Turpmāk mehanizētā ielu tīrīšana tiks veikta vidēji reizi mēnesī,
un šim mērķim kopumā visam gadam paredzēti 60 000
eiro.  

Ņemot vērā, ka zemes klātne jau ir
apžuvusi, paralēli sākta arī grants seguma ielu greiderēšana, un
šonedēļ šie darbi jau norit masveidā visā pilsētas teritorijā
atbilstoši izstrādātajam plānam. Kā pirmās nogreiderētas ielas
Dobeles šosejas, Tērvetes ielas, kā arī Kalnciema ceļa un Rīgas
ielas apkaimē. Ielu pavasara greiderēšanas darbus plānots pabeigt
jau tuvākajās dienās – kopējais greiderējamo ielu garums ir 115
kilometri, un šim mērķim ieplānoti 89 000 eiro visam
gadam.

Savukārt intensīvs bedrīšu remonts
sāksies, kad gaisa temperatūra būs iesilusi līdz plus 10 grādiem.
«Šobrīd ar «auksto» asfaltu, izmantojot nepilno tehnoloģiju, vēl
tiek aizpildītas satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres, kas
dziļākas par 50 milimetriem un lielākas par 0,1 kvadrātmetru. Gaisa
temperatūrai paaugstinoties, tiks salabotas arī parējās bedrītes,
aptverot ap 100 pilsētas ielu,» tā M.Mielavs, piebilstot, ka kopumā
šopavasar plānots salabot apmēram 12 500 kvadrātmetrus bedrīšu, kas
salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir par vidēji 1000 kvadrātmetriem
mazāk. Bedrīšu labošanai visa gada garumā atvēlēti 210 000
eiro.

Jāpiebilst, ka pašvaldības ielu un
ietvju uzturēšanas darbus veic SIA «Kulk» saskaņā ar noslēgto
līgumu atbilstoši «Pilsētsaimniecības» apstiprinātajam
plānam.

Foto: Raitis Supe