2.2 °C, 2.5 m/s, 90.8 %

Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvs

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsVideoPiena paku šovs un ātrums Lielupē – ūdeņus sakuļ 36 laivas (papildināta ar rezultātiem)
Piena paku šovs un ātrums Lielupē – ūdeņus sakuļ 36 laivas (papildināta ar rezultātiem)
24/08/2013

«Kamēr prezidents rezidencē, viņa pils sāk degt, un glābēji steidzas palīgā apdzēst liesmas,» piena paku laivu regatē ieplānoto šovu, kurā iesaistītas trīs laivas, atklāj komandas «Stikliņstils» puiši Oskars un Mārcis. Taujāti, vai iecerētais izdevās, viņi saka: «Ai, bišķi par ātru tā pils nodega – vējš bija pārāk liels. Bet prezidents, kas mums tiešām bija Bērziņš, tikai Dainis, savā rezidencē aizpeldēja!»

Sintija Čepanone

«Kamēr prezidents rezidencē,
viņa pils sāk degt, un glābēji steidzas palīgā apdzēst liesmas,»
piena paku laivu regatē ieplānoto šovu, kurā iesaistītas trīs
laivas, atklāj komandas «Stikliņstils» puiši Oskars un Mārcis.
Taujāti, vai iecerētais izdevās, viņi saka: «Ai, bišķi par ātru tā
pils nodega – vējš bija pārāk liels. Bet prezidents, kas mums
tiešām bija Bērziņš, tikai Dainis, savā rezidencē
aizpeldēja!»

Šī bija viena no 36 komandām, kas
startēja 11. «Rasas» piena paku laivu regatē, īpaši šim pasākumam
no piena pakām uzmeistarojot peldlīdzekli. Pasākuma organizatori
atklāj, ka 11 gadu laikā, kopš Jelgavā notiek piena paku regate,
Lielupē nolaistas 300 laivas, kas kopumā būvētas no vismaz 340
tūkstošiem tukšu piena paku. Savukārt šī gada regate izceļas ar to,
ka tajā piedalījies rekordliels laivu skaits – 36 – un to «apkalpē»
iesaistīti 305 cilvēki. Tā kā laivu skaits bija apjomīgs, tās uz
starta līnijas stājās divos «piegājienos» – katrā pa 18
laivām.

Arī šajā reizē regates dalībnieki bija
parūpējušies gan par šovu, gan to, lai tieši viņu būvētā laiva
distanci līdz Lielupes tiltam pieveic pirmā, un saskaņā ar
rezultātiem ātrumā citiem «ielika» SIA «Betcons Latvia» pienu paku
laiva – šī komanda distanci pieveica 3 min. un 34,06 sek., aiz
sevis atstājot Jelgavas tehnikuma laivu (3 min. un 36,82 sek.) un
stādaudzētavas «Dimzas» «Mežonīgos dārzniekus» (3. min. un 57,72
sek.). Taču šīs un arī pārējās laivas cīnās par uzvaru kopumā
septiņās nominācijās.

«Iepriekš kādus divus piena paku plostus
esmu uzbūvējis, bet tad pāris gadus regatē nepiedalījāmies.
Raugoties no malas, bija žēl – sapratām, ka labāk, interesantāk un
jautrāk ir piedalīties pašiem, nevis uz citiem skatīties no
krasta,» saka Kaspars Dobrais, kurš ir viens no komandas
«Plostojam.lv» pārstāvjiem. Viņš piebilst, ka komanda nemaz
nepretendē uz uzvaru regatē, jo «daudz svarīgāk ir pagorīties un
airus pamērcēt». «Plostojam.lv», kurā apvienojušies Latvijas
Lauksaimniecības universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes
studenti, atklāj, ka viņu laiva, kas būvēta no apmēram 1000 piena
pakām, ir 7,5 metrus gara, 2,5 metrus plata un divus metrus augsta.
«Tā ir liela peldoša māja,» paskaidro komanda. Savukārt «vilcienu»
jeb laivu «Gala stacija – Lielupe» no piena pakām uzbūvējusi draugu
kompānija, kura regatē piedalās jau piekto gadu. «Jelgavā ražotā
jaunā vilciena prototips ir devies pirmajā braucienā. Izbaudiet tā
sniegtās ērtības!» ar šādu saukli apmeklētājiem sevi prezentēja
komanda. Viņu «vilciena» būvniecībā, kā stāsta pārstāvis Kaspars
Strazds, izmantotas apmēram 3500 piena pakas.

Savukārt ar laivu «Lācenes Ilzītes
plosts jeb Spēks ir vāverēs» šodien piena paku laivu regatē
startēja vidējās paaudzes deju kolektīvs «Laipa», pa Lielupi
«stūrējot» 7 x 5 metrus lielu «kuģi». Komandas pārstāve Dace
Birzmale pirms starta atzina, ka šaubu par to, ka plosts noturēsies
uz ūdens, nav. «Mūsu komandā ir viens inženieris, viens
hidrotehnisko būvju inženieris, un laivas būvniecībai piegājām
nopietni. Turklāt šis jau būs trešais gads, kopš piedalāmies, un
jaunā laiva būvēta uz vecās pamatiem,» stāsta Dace, atklājot, ka
kopumā uz klāja paredzēts palaist 21 cilvēku, kurus turēs ap 3000
piena paku. Pagājušajā gadā šī komanda ieguva oriģinālākās laivas
titulu. Jāpiebilst, ka «Laipa» šogad laivu būvēja tiešām ar mērķi
palīdzēt lācenei Ilzītei: krastā pret atlīdzību – lācenes uz
ugunskura vārītu laša zupu – tika vākti ziedojumi Ilzītes voljēra
izbūvei.

11. «Rasas» piena paku laivu regatei
līdzi sekoja arī tūkstošiem skatītāju, paužot atbalstu savai
favorītkomandai un novērtējot lielo darbu, kāds ieguldīts
peldlīdzekļu tapšanā. «Mums ļoti patīk laiva «Šļakata» – oriģināli
un aktuāli,» ģimenes favorīti atklāj Ina Borševska, norādot, ka arī
viņas ģimene novērtējusi pārmaiņas, kādas piedzīvojusi pilsēta, un
gan Lielupes, gan Čakstes bulvāra promenāde ir ģimenes iecienīta
pastaigu vieta. Jāpiebilst, ka komanda «Šļakata», kas startēja ar
32. kārtas numuru, savu laivu no piena pakām bija veidojusi kā
strūklakas ūdenskrituma rekonstruētajā Čakstes bulvāra promenādē
prototipu un no tās tiešām lija ūdens. «Mums ļoti patīk jaunā
promenāde ar savām strūklakām, tāpēc arī tāda laivas ideja,» tā
komanda, kura «ūdenskritumu» uzbūvējusi praktiski nedēļas laikā.
«Šie ir ļoti jautri un atraktīvi svētki mūsu pilsētā – var tikai
apbrīnot, ko tie cilvēki dabū gatavu! Regati nāku skatīties katru
gadu, un šodien ar laiku arī mums paveicies. Brīnišķīgi svētki –
nevienam citam Latvijā taču tādu nav! Mēs esam vienīgie,» priecājas
Ritas kundze.

Jāpiebilst, ka kopumā šajā gadā piena
paku laivu būvniecībai Rīgas Piena kombināts bija atvēlējis
40 000 tukšu piena paku, kas papildus pašu dalībnieku gada
laikā sakrātajām liktas lietā piena paku laivu
būvniecībā.

11. «Rasas» piena paku laivu regates
laureāti

Oriģinālākā laiva – «Jāņu nakts mistērija»

Visatraktīvākā komanda – «Gaismas pils»

Ātrākā laiva – SIA «Betcon Latvia»

Inovatīvākā laiva – «Šļakata»

Saldais krējums – «Mohikānis»

Treknākais piena plosts – «Gala stacija –
Lielupe»

Pilnīgs sviests! – «Dipu dapu eiro nāk»

Piena pārstrādes uzņēmuma «Food Union» «Rasa»
simpātiju balva – «Lācenes Ilzītes plosts jeb spēks ir
vāverēs» 

Žūrijas papildnominācija – «Spožākā īsākā
debija» – «Stikliņstils»

JPPI «Kultūra» simpātiju balva – «Augusts»

Latvijas Jūras spēku flotiles patruļkuģa
«Jelgava» simpātiju balva – «Jelgavas tehnikums» un «Zelta rokas»
(Jelgavas Amatu vidusskola) 

 

Foto: Ivars Veiliņš