Pilnveidojot Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pakalpojumus, iedzīvotājiem tiek piedāvāta jauna iespēja – pa VID Konsultatīvo tālruni saņemt personalizētu konsultāciju, kas balstīta uz zvanītāja personīgajiem datiem, informē VIS pārstāve Evita Teice-Mamaja.
Personalizēta konsultācija nozīmē, ka iedzīvotāji vairumā gadījumu var pa tālruni saņemt konsultāciju par viņa individuālo situāciju, kas izriet no datiem, kas par konkrēto personu ir VID rīcībā. Līdz šim tas nebija iespējams, jo VID nevarēja pārliecināties par zvanītāja identitāti. Lai saņemtu šādu personalizētu konsultāciju, sarunas laikā zvanītājam jāpieslēdzas savam Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) kontam un jāidentificē sevi, nosaucot konsultantam ekrānā redzamo četrsimbolu kodu.
Specifisku jautājumu gadījumā, kurus tomēr nebūs iespējams atrisināt telefoniski, VID darbinieks ieteiks klientam citu piemērotāko saziņas veidu ar VID. Jāpiebilst, ka pieslēgties EDS var ikviens, izmantojot savas internetbankas rekvizītus, kā arī, izmantojot eParaksta viedkarti (e-me) vai elektronisko identifikācijas karti (eID). Ja savulaik ir noslēgts līgums par EDS izmantošanu un cilvēkam ir zināms VID piešķirtais lietotājvārds un parole, arī ar to joprojām var pieslēgties EDS. VID Konsultatīvā tālruņa darbinieki sniedz konsultācijas par tādām tēmām kā: nodokļi un EDS, muita, akcīzes nodoklis un akcīzes preču aprite. Atsevišķos gadījumos tēmu klāsts tiek papildināts, piemēram, uz valsts amatpersonu deklarāciju iesniegšanas laiku un citiem.
Lai saņemtu personalizētu konsultāciju, iedzīvotāji aicināti zvanīt pa VID Konsultatīvo tālruni 67120000 vai uz Diasporas klientu konsultatīvo tālruni 67122443. Plašāka informācija par VID Konsultatīvo tālruni, kā arī par citām saziņas iespējām ar VID pieejama VID tīmekļa vietnē www.vid.gov.lv sadaļā «Kontakti/Kā ar mums sazināties?».
Foto: no «Jelgavas Vēstneša» arhīva