Aizvadītajā nedēļas nogalē Spānijas pilsētā Bilbao norisinājās noslēdzošais pasaules junioru superenduro čempionāta posms, kurā Jelgavas motosportists Andris Grīnfelds finišēja trešais un pirmo reizi šī čempionāta laikā kāpa uz goda pjedestāla. Čempionāta kopvērtējumā pēc pieciem posmiem viņš ieņem 11. vietu. «Lai gan mans mērķis bija iekļūt top 10 un formāli to sasniegt neizdevās, tomēr ar savu sniegumu čempionātā un īpaši pēdēja posmā esmu apmierināts,» stāsta sportists, kuram šis bija pēdējais čempionāts junioru vecumā. Tagad viņš koncentrēsies enduro sezonai.
Pasaules junioru čempionātam superenduro bija pieci posmi. «Visspilgtākie bija pirmais un pēdējais. Pirmajā posmā Polijas pilsētā Krakovā es nobraucu labi, bet iekļūt starp 14 finālistiem neizdevās. Mājās atgriezos sarūgtināts, lai gan biju izdarījis visu, ko spēju,» stāsta sportists. Pirmajā posmā bija kvalifikācijas sistēma, kas finālā ļāva iekļūt katras grupas pirmajiem pieciem braucējiem un vēl diviem, kuri nekvalificējās uzreiz, bet startēja pēdējās iespējas braucienā. «Redzot, ka daudzi spēcīgi braucēji nekvalificējas finālam, čempionāta organizatori no otrā posma veica izmaiņas noteikumos,» norāda A.Grīnfelds, piebilstot, ka tas atspoguļojās arī viņa rezultātos. Jau otrajā posmā Vācijas pilsētā Rīzā Andris kopvērtējumā bija desmitais, bet trešajā posmā Madridē, Spānijā, un ceturtajā posmā Budapeštā, Ungārijā, izcīnīja 12. vietu. Savukārt pēdējā posmā Bilbao, Spānijā, Andris pirmo reizi kāpa uz goda pjedestāla, jo posmā izcīnīja 3. vietu. «Tas ir ļoti labs superenduro sezonas noslēgums, jo beidzot spēju izdarīt to, kam visu laiku gatavojos un uz ko strādāju,» rezumē sportists.
Jāpiebilst, ka Bilbao posms ir īpašs arī ar to, ka sacensību laikā tika transformēta trase. «Tajā trasē notika gan junioru, gan pieaugušo sacensības. Mēs, juniori, jau bijām nobraukuši pirmo fināla braucienu, bet pieaugušie pie viena no elementiem iesprūda un nespēja to pārvarēt. Trases darbinieki, izvērtējot situāciju un redzot, ka tas var kļūt bīstami, ātri ņēma motorzāģus un izzāģēja šķēršļa baļķus, padarot to vieglāk pārvaramu. Patiesībā man tas elements patika, jo tur ļoti noderēja manas triāla prasmes, bet, domāju, problēmas radīja tas, ka pirms finālbraucieniem trase tika laistīta un, iespējams, ūdens izskaloja bedri pie šķēršļa,» stāsta A.Grīnfelds, piebilstot: «Pirmo reizi redzēju, ka sacensību laikā tiek mainīta trase tāpēc, ka ir par sarežģītu. Ir bijis, kad to dara pēc kāda sportista kritiena.»
Superenduro čempionāts ir noslēdzies, bet jau sestdien A.Grīnfelds startēs Latvijas enduro čempionāta 1. posmā – šī viņam būs pirmā pilnā enduro sezona, un viņš startēs Latvijas un Baltijas čempionātā, kā arī vienā Eiropas čempionāta posmā, kas notiks Madonā. «Pāriet no triāla, ar ko nodarbojos 16 gadu, uz enduro nav nemaz tik viegli. Protams, ir situācijas, kurās man palīdz manas triālista prasmes, tomēr daudz kas jāmācās no jauna, galvenokārt jau – braukšanas stils, taktika un domāšana,» stāsta motosportists, uzsverot, ka viņš šosezon daudz strādā, lai uzlabotu savas braukšanas ātruma īpašības. «Ja superenduro ir zem jumta izveidota šķēršļu trase, kas jāveic uz laiku, tad enduro trase jāveic dabā, turklāt ir arī pārbraucieni jeb ātruma posmi. Tāpat enduro nav tik ekstrēmu šķēršļu un masu starta, kontaktu cīņas,» ieskicē Andris.
Šobrīd viņš pārstāv komandu «Cec I.S. Racing» un trenējas pie Ivo Šteinberga, kurš šogad noslēdz savu 20 gadu ilgo motosportista karjeru.
Foto: www.superenduro.org