6.2 °C, 2.6 m/s, 97.5 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaPaziņām uzticas vairāk nekā sociālajiem tīkliem
Paziņām uzticas vairāk nekā sociālajiem tīkliem
15/05/2018

Jaunākā tendence ir darbiniekus meklēt ar sociālo tīklu palīdzību, norāda personāla atlases uzņēmuma «DarbaGuru» pārstāve Ilze Svarena, tomēr daudzi uzņēmēji ir diezgan konservatīvi un priekšroku dod meklēšanai caur paziņām, arī uzņēmuma darbiniekiem.

Pagājušajā nedēļā uzņēmējiem Jelgavā notika Latvijas
Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) rīkots seminārs
«Darbinieku meklēšana sociālajos tīklos – piemēri un labā prakse».
Iepazīstinot uzņēmējus ar darbinieku meklēšanas piemēriem
sociālajos tīklos, personāla atlases un konsultāciju uzņēmuma
«DarbaGuru» sponsorēto vakanču projektu vadītāja I.Svarena uzsvēra,
ka sākotnēji svarīgi ir konkretizēt darba sludinājuma
mērķauditoriju un, izejot no tā, prasmīgi izvēlēties sociālo tīklu
platformu un sludinājuma veidu. «Ja sociālajos tīklos ievieto
informāciju bez maksas, tā sasniegs noteiktu auditoriju, kas ir
konkrētās lapas sekotāji, tomēr nav garantiju, ka tā būs vajadzīgā
mērķauditorija. Savukārt, ievietojot maksas jeb sponsorētu
sludinājumu, tas pārtop par reklāmu, kura, piemēram, facebook
sasniegs auditoriju pēc paša izvēlētiem kritērijiem – dzimuma,
vecuma, reģiona,» stāsta I.Svarena, minot piemēru, ka tādā veidā
vīrietis «nekad neskatīsies sludinājumu par nagu kopšanas
speciālista vakanci». Tāpat eksperte uzsvēra, ka būtiski pareizi
izvēlēties sociālo platformu atkarībā no tā, kāds darbinieks tiek
meklēts – vadības komandā, specifiskā profesijā, asistējošās
pozīcijās vai cits.

«Mēs izmantojam dažādas platformas – CV online, facebook,
LinkedIn, pat ss.lv,» stāsta SIA «Agitis» vadītājs Ingmārs Sniedre,
uzsverot, ka šajās platformās darba sludinājums var sasniegt plašu
personu loku, tomēr tas strādā tikai tad, ja netiek meklēts
speciālists specifiskā nozarē. «Tādā gadījumā vienmēr meklējam caur
paziņām, jo tas dod sava veida pārliecību, un bieži vien tā arī
izrādās labākā kandidatūra,» vērtē uzņēmējs. Viņš uzsver, ka,
izskatot potenciālo darba ņēmēju, koncentrējas uz viņa prasmēm un
motivāciju, un, piemēram, personas facebook profilā redzētais
noteikti nebūtu noteicošais, lemjot par darba attiecību
uzsākšanu.

Tendenci meklēt darbiniekus caur paziņu loku apstiprina arī citi
uzņēmēji. «Mūsu uzņēmumā ir vairāk nekā 300 darbinieku, un laika
gaitā esam pārliecinājušies, ka ilgtspējīgākā sadarbība un
personāla piesaiste notiek, meklējot caur paziņu loku, tostarp,
saviem darbiniekiem,» stāsta SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība
«Igate»» Personāldaļas vadītāja Dace Zviņģele. Viņa norāda, ka
sociālie tīkli, ko uzņēmums izmanto, piemēram, facebook un
draugiem.lv, līdz šim ir devuši atgriezenisko saiti, tomēr bieži
vien tā nav bijusi īstā mērķauditorija vai arī ar pretendentu nav
izveidojušās ilgas darba attiecības. Rezumējot D.Zviņģele uzsver,
ka darbinieku piesaistei caur sociālajiem tīkliem būtu nepieciešams
darba sludinājumā konkretizēt prasības.

«Evopipes» Loģistikas nodaļas vadītājs Uģis Verza stāsta, ka
uzņēmums šobrīd domā par facebook lapas izveidi. «Darbiniekus
meklējam dažādos sludinājumu portālos, piemēram, visidarbi.lv vai
CV.lv, ja tas ir kāds nopietnāks amats, bet facebook mums nemaz nav
izveidota lapa. Māc šaubas, ka varētu tur atrast, piemēram,
inženieri. Ikdienā mums nav nepieciešamības tur komunicēt ar
patērētājiem, bet lapas uzturēšana tikai darba sludinājumiem šķiet
nelietderīga,» tā viņš, uzsverot, ka komunikācijai sociālajos
tīklos būtu nepieciešams papildu darbinieks un tie ir resursi,
kuri, iespējams, neatmaksāsies. «Šobrīd saskaramies ar potenciālo
darbinieku bezatbildību un paviršību, tādēļ nemitīgi domājam par
to, kā sasniegt vajadzīgo mērķauditoriju,» teic uzņēmuma pārstāvis.
«Kā ierasts, labiem darbiniekiem jau ir darbs,» viņš rezumē,
skaidrojot, ka speciālistu piesaistei izmanto platformu cv.lv vai
uzrunā jomas profesionāļus, kas strādā citos uzņēmumos, izsakot
izdevīgāku darba piedāvājumu. «Šodien ieguvu vielu pārdomām – viss
mainās, un, iespējams, facebook tomēr var būt viens no mūsu
informācijas kanāliem,» tā viņš.

Eksperte I.Svarena atgādina, ka, izvietojot darba sludinājumu,
uzņēmums ne vien sasniedz darba ņēmēju, kuru vērtē, bet arī otrādi
– potenciālais darbinieks tur iegūst informāciju par uzņēmumu –,
tādēļ īpaši japiedomā gan par to, kā sludinājumā pozicionēt sevi,
gan kā formulēt konkrētas prasības.

Foto: «Jelgavas Vēstnesis»