Pēc nedēļas noslēgsies pieteikšanās Satiksmes ministrijas izsludinātajam konkursam par sabiedriskā transporta nodrošināšanu Latvijā. Valsts Dienvidu apgabalā gatavību kopīgi nodrošināt sabiedriskā transporta kustību izteikuši divi uzņēmumi – Jelgavas un Dobeles autobusu parks, kas konkursā startē kopā.
Zane Auziņa
Saskaņā ar Satiksmes ministrijas izstrādāto starppilsētu autobusu pārvadājumu reorganizācijas likumu valsts starppilsētu un lauku pagastu maršrutu autobusu tīkls ir sadalīts astoņās paketēs jeb lotēs. Līdz 29. augusta pulksten 10 turpinās pieteikšanās uz sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošinājumu katrā no tām. Lotē «Dienvidi» ar savu piedāvājumu kopīgi startē Jelgavas un Dobeles autobusu parki, kas katrs atsevišķi nespētu atbilst visām konkursa prasībām, bet apvienojoties tās var izpildīt. «Jelgavas un Dobeles autobusu parks nav apvienojies vienā uzņēmumā – esam vien noslēguši koncesijas līgumu par kopīgu sadarbību konkrētajā darbības virzienā. Tiesa, līgums arī paredz, ka mēs viens par otru uzņemamies atbildību un, ja, piemēram, Dobeles autobusu parkam radīsies kādas grūtības, mums būs jānodrošina sabiedriskā transporta kustība arī dobelnieku maršrutos – un otrādi. Taču izveidotās lotes «Dienvidi» robežās pēc būtības mēs katrs turpināsim braukt līdzšinējos maršrutos. Tiesa, tas pie nosacījuma, ja mēs konkursā uzvarēsim. Pretējā gadījumā mēs vienkārši būsim spiesti no šiem maršrutiem atteikties, kas uzņēmumam būtu smags trieciens,» skaidro pašvaldības SIA «Jelgavas autobusu parks» valdes loceklis Pēteris Salkazanovs. Lēmumu par valsts pārdali astoņās lotēs, kur katrā ir viens pasažieru pārvadātājs (vai ar līgumu vienā apvienojušies vairāki pārvadātāji), ar kuru Satiksmes ministrija noslēdz līgumu, P.Salkazanovs vērtē pozitīvi. «Satiksmes ministrija ar konkursu uzvarētājiem slēgs līgumu uz 12 gadiem, kas pasažieru pārvadātājiem sniedz zināmu stabilitāti un iespēju plānot savu darbību. Ja līgums par pakalpojumu nodrošināšanu tiek slēgts tikai uz gadu, diviem vai četriem, mēs nevaram droši iegādāties jaunus autobusus, kas sevi reāli atpelna tikai pēc četriem līdz astoņiem gadiem. Turpretim, ja līgums ir noslēgts uz 12 gadiem, šādu bažu mums vairs nav,» tā P.Salkazanovs. Pašreiz viņa rīcībā nav nekādu ziņu par to, vai pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai Dienvidu lotē ir pieteicies vēl kāds pretendents – saskaņā ar konkursa nosacījumiem tas var būt jebkurš pārvadātājs Eiropā. Taču, tā kā Jelgavas un Dobeles pārvadātāji jau gadiem ilgi ir veiksmīgi strādājuši šajā apgabalā, turklāt ar noslēgto koncesijas līgumu tie kopā atbilst arī konkursa nosacījumiem, ir pamats cerēt, ka abiem uzņēmumiem, konkursā startējot kopā, izdosies arī uzvarēt.