20.5 °C, 1.3 m/s, 91.5 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaPagājušā gada «Pārdošanas guru» šogad vērtē citus
Pagājušā gada «Pārdošanas guru» šogad vērtē citus
05/11/2014

Pērn par labāko pārdevēju Latvijā «CV-Online Latvia» organizētajā konkursā «Pārdošanas guru» par uzvarētāju kļuva jelgavnieks Deivids Cjukša. Šogad viņš jau ir viens no žūrijas komisijas locekļiem un atzīst, ka, startējot šogad, konkurence būtu bijusi spēcīgāka.

Ligita Vaita

Pērn par labāko
pārdevēju Latvijā «CV-Online Latvia» organizētajā konkursā
«Pārdošanas guru» par uzvarētāju kļuva jelgavnieks Deivids Cjukša.
Šogad viņš jau ir viens no žūrijas komisijas locekļiem un atzīst,
ka, startējot šogad, konkurence būtu bijusi
spēcīgāka.

Ik gadu iepriekšējā gada
konkursa uzvarētāju aicina žūrijā, un šogad pārdošanas guru
pārstāvniecība žūrijā bija jāuzņemas konkursa pērnā gada
uzvarētājam Deividam.

Konkurss notiek vairākās
kārtās – vispirms žūrija vērtē konkursantu rakstiskās atbildes uz
dažādām ar pārdošanu saistītām situācijām, tad vērtē dalībnieku
iesniegtos video, bet finālā – klātienē izvērtē jaunā pārdevēja
uzstāšanos un pārdošanas sarunu.

«Sākuma rakstiskajās
atbildēs visvairāk vērtēju to, cik mērķtiecīgi un ētiski pārdevēji
tiecas pārdot un parādīt klientam ieguvumus,» norāda Deivids,
sakot, ka tas ir gana svarīgi, lai pārdevējs saprot, ko un kāpēc
viņš pārdod. «Nevar domāt – man ir produkts un es to pārdošu.
Vispirms pašam ir jāsaprot, ko iegūs klients un kā tu vari
atrisināt klienta situāciju
,» skaidro Deivids.

Otrajā posmā – video izvērtēšanā – jaunietis
jau piedāvājumu vērtēja kā potenciālais klients. «Mēģināju saprast, vai tas mani «paņēma» vai nē. Vai
pārdevējs spēja uzsvērt produkta ieguvumus un pietiekami
pārliecinoši par to izstāstīt. Tāpat, protams, svarīga bija arī
video kvalitāte un sajūtas, ko tas atstāja pēc noskatīšanās,» tā
jaunietis.

«Finālā noteicošā jau bija
personība – tas, vai pārdevējs spēj vadīt sarunu, viņa attieksme,
kā arī pats cilvēks un viņa personiskais šarms,» vērtē Deivids,
piebilstot, ka, protams, svarīga bija arī spēja klientam palīdzēt
pieņemt lēmumu un virzīt pārdošanas sarunu uz pozitīvu
noslēgumu.

«Jāatzīst, man likās, ka
šogad līmenis bija augstāks un pārdevēji ar labākām prasmēm nekā
pagājušajā gadā, arī pērn dalībnieki bija gana spilgtas personības,
bet pārdošanas prasmes šī gada konkursantiem šķita labākas,» šī
gada konkursa kvalitāti vērtē Deivids.

Kopumā šogad konkursā
piedalījās vairāk nekā 400 dalībnieku, bet tikai desmit spēcīgākie
pretendenti uz «Pārdošanas guru» titulu satikās fināla
pārbaudījumos. Konkursantus vērtēja žūrija 12 cilvēku sastāvā.
Galveno balvu un «Pārdošanas guru 2014» titulu saņēma uzņēmumu
klientu konsultante Silva Rasiņa no AS «Swedbank».

Foto:
Facebook.com

 

Saistītās
ziņas

Pārdošanas
guru notirgo savu hobijbiznesu

20 gados kļūt
par pārdošanas guru – jelgavnieks D.Cjukša to spēj

Jelgavnieks kļūst par «Pārdošanas guru
2013»