Jelgavas pašvaldībā un citviet var iepazīties ar ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu par autoceļa Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža posma rekonstrukcijas projektu par automaģistrāli un līdz 24. jūlijam iesniegt viedokļus Vides pārraudzības valsts birojam.
Anna Afanasjeva
Autoceļa rekonstrukcijas par automaģistrāli ietekmes uz vidi novērtējuma darba ziņojumu pēc valsts akciju sabiedrības «Latvijas valsts ceļi» pasūtījuma izstrādāja «Latvian Road» projektēšanas uzņēmums SEIB. Darba ziņojums pabeigts 30. jūnijā.
Autoceļa rekonstrukcija plānota 38,6 kilometru garumā. Posmā no Rīgas administratīvās robežas (ceļa 9,9. kilometrs) līdz Brankām (36. kilometrs) esošo autoceļu rekonstruēs par automaģistrāli ar četrām braukšanas joslām. Savukārt no 36. līdz 44,6. kilometram jeb apļveida krustojumam Jelgavā pie Miera ielas esošo ceļu paplašinās par četrjoslu ceļu, kā arī izbūvēs jaunus tiltus pār dzelzceļa līnijām, autoceļu Jelgava – Iecava un Lielupi. No apļveida krustojuma līdz Romas krogam pie pašreizējā autoceļa Jelgava – Lietuvas robeža (44,6.kilometram) izbūvēs jaunu ceļa trasi.
SEIB pārstāvis Valdis Felsbergs atzīst, ka no ietekmes uz vidi viedokļa nav konstatēti nekādi faktori, kas neļauj ieceri īstenot. Projekts gandrīz neskar dabas vērtības. Galvenie ieteiktie nelabvēlīgās ietekmes mazināšanas pasākumi ir prettrokšņa sienas gar apdzīvotām vietām.
Ar ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu var iepazīties:
Viedokļus par ietekmes uz vidi novērtējumu līdz 24. jūlijam rakstiski var iesniegt Vides pārraudzības valsts birojam Rīgā, Rūpniecības ielā 23. Viedokļus var sūtīt arī pa pastu.
Pēc VAS «Latvijas valsts ceļi» informācijas visus ar autoceļa rekonstrukciju saistītos izvērtējumus paredzēts pabeigt 2009.gadā, bet līdz 2013.gadam sagatavot iepirkuma dokumentāciju, veikt iepirkumu un parakstīt līgumu. Posma rekonstrukcija paredzēta no 2013.līdz 2016.gadam.