4.3 °C, 3 m/s, 74.3 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāPaaugstināto tarifu dēļ arvien vairāk Latvijas patērētāju vēlas pirkt elektrību no Igaunijas
Paaugstināto tarifu dēļ arvien vairāk Latvijas patērētāju vēlas pirkt elektrību no Igaunijas
22/02/2011

Paaugstināto tarifu dēļ arvien vairāk Latvijas patērētāju vēlas pirkt elektrību no Igaunijas, raksta laikraksts «Dienas Bizness».

Paaugstināto tarifu dēļ arvien vairāk Latvijas
patērētāju vēlas pirkt elektrību no Igaunijas, raksta laikraksts
«Dienas Bizness».

AS «Latvenergo» jaunie elektrības tarifi, kas stāsies spēkā no
1.aprīļa un kuru vidējais kāpums būs ap 30%, turpina izraisīt
sabiedrībā plašu reakciju. Rīkojumu Rīgas pašvaldības uzņēmumiem
izvērtēt igauņu «Eesti Energia» meitaskompānijas Latvijā SIA
«Enefit» piedāvājumu devis arī Rīgas mērs Nils Ušakovs. Turklāt
arvien vairāk patērētāju, pat mājsaimniecības, meklē alternatīvas
«Latvenergo».

«Dienā pie mums vēršas vidēji ap 50-100 mājsaimniecību, kas
interesējas par iespēju mainīt elektrības piegādātāju. Nespējam
visiem potenciālajiem klientiem telefoniski uzreiz atbildēt, tāpēc
esam izveidojuši pieteikšanās iespēju mūsu mājaslapā. Pie mums
vēršas arī uzņēmumi – 21. februārī dažu stundu laikā mūsu mājaslapā
bija reģistrējušies 35 jauni uzņēmumi un 15 bija piezvanījuši pa
telefonu» stāstīja SIA «Enefit» rīkotājdirektors Jānis Bethers.

«Enefit» sola, ka uzņēmums, izvēloties slēgt līgumu ar «Enefit»
par elektroenerģijas šā brīža fiksēto cenu, ietaupīs no 4% līdz 6%
atkarībā no patēriņa rakstura un pieslēguma veida. «Ja klientu
elektroenerģijas cena ir piesaistīta vairumtirdzniecības cenai, tad
ietaupījums nav fiksēts, taču, ja velk paralēles ar 2010. gada
vairumtirdzniecības cenām, tad pavasara periodā cenu starpība
sasniedza 30%,» stāsta Bethers.

Lai salīdzinātu «Latvenergo» un «Enefit» piedāvājumus,
laikraksts palūdza konkrēta uzņēmuma, kas līdz šim ir darbojies
regulētajā tirgū, mēneša elektrības patēriņu. Savus pēdējo trīs
mēneša elektrības patēriņa datus piekrita sniegt SIA «Dārzaugu
idille» divu veikalu līdzīpašnieks Mārtiņš Reinis, kurš, izdzirdot
par «Latvenergo» jaunajiem tarifiem, piebilda, ka ir neiespējami
gandrīz 40% lielu tarifu kāpumu uzlikt kā uzcenojumu savu veikalu
precēm. «Enefit» piedāvāja SIA «Dārzaugu idille» par 5,3% lētāku
elektroenerģiju, nekā to paredz jaunais «Latvenergo» tarifs.

Līdz ar to, ja starp jauno un veco «Latvenergo» tarifu
elektrības cenas pieaugums ir 38%, tad, slēdzot līgumu ar «Enefit»,
pieaugums būtu nepilni 33%.

«Nav nekādu fizisku vai tehnisku ierobežojumu tam, cik daudz
Latvijas klientu mēs varētu pārņemt,» skaidroja Bethers. Ar
mājsaimniecību pārņemšanu gan neesot tik vienkārši, jo ««Sadales
tīklam» nav automatizētas datu apmaiņas sistēmas. Līdz ar to, ja
mēs dienā pieprasītu 10 000 jaunu klientu, šī sistēma uzkārtos,»
piebilda «Enefit» pārstāvis.

«Latvijā kopš 2008. gada nevienam dzīvoklim nav neviena
ierobežojuma mainīt elektrības tirgotāju. Ja kāds apgalvo ko citu
vai lokās ar izdomājumiem, zini – tam nav taisnība!» sacīja
«Latvenergo» Ārējo komunikāciju nodaļas vadītājs Andris
Siksnis.

Taču tālākā «Latvenergo» atbilde uz to, kāda ir uzņēmuma
stratēģija, lai nezaudētu klientus, ir ļoti formāla, ko sniedza
«Latvenergo» valdes loceklis Uldis Bariss: «Elektroenerģijas tirgū
Latvijā jau kopš 2008. gada ir reāla konkurence. Atšķirībā no
Igaunijas, kur joprojām ap 70% klientu elektrības tirgus ir slēgts,
Latvijā tirgus darbojas jau nepilnus trīs gadus. Tādēļ klientiem ir
izvēles iespējas, ko paredz atvērta elektrības tirgus nosacījumi.
Tirgus klienti – parasti konkursu veidā – izvēlas komersantu, kas
piegādās elektroenerģiju. «Latvenergo» no pirmās liberalizētā
tirgus dienas ir piedalījies šādos konkursos un noslēdzis teju 1300
līgumus, kas attiecas uz 95% no Latvijas elektroenerģijas patēriņa.
Dalību konkursos turpināsim, jo mums Latvijā nav ekskluzīvu
elektroapgādes tiesību, taču esam pārliecināti par sava piedāvājuma
konkurētspēju.»

LETA