13.3 °C, 4.3 m/s, 81.4 %

Pilsētā

NVA jūlijā piektdienās nestrādās
02/07/2009

Finanšu samazinājuma dēļ četrās jūlija piektdienās Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) nevarēs apkalpot klientus, aģentūru LETA informēja NVA Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Iveta Kancēna.

Finanšu samazinājuma dēļ četrās jūlija piektdienās
Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) nevarēs apkalpot klientus,
aģentūru LETA informēja NVA Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Iveta Kancēna.

 

Ņemot vērā 2009. gadā NVA kopējā finansējuma samazinājumu
saistībā ar 2009. gada budžeta grozījumiem par 1,63 miljoniem latu
jeb 24% salīdzinājumā ar 2008. gada finansējumu un darbinieku
atalgojuma samazinājumu par 31%, NVA īsteno striktu taupības
režīmu.

Taupības nolūkos NVA aicina darbiniekus arī jūlijā doties uz
četrām dienām bezalgas atvaļinājumā. Tādējādi NVA šomēnes
neapkalpos klientus četrās piektdienās – 3. jūlijā, 10. jūlijā, 17.
jūlijā un 24. jūlijā, informēja Kancēna. Plānots, ka visi NVA
darbinieki šajās dienās vienlaikus dosies bezalgas atvaļinājumā un
NVA filiāles Latvijā būs slēgtas.

Kancēna atzīmēja, ka NVA saņēmusi oficiālu labklājības ministra
un Arodbiedrību līderu akceptu šāda lēmuma īstenošanai. NVA izvērtē
katra mēneša pieejamo finanšu resursus un pieņem tādu lēmumu, lai
pēc iespējas mazāk ciestu klienti. Tomēr līdz ar bezdarba kāpumu
valstī NVA darbinieku darba apjoms ir dubultojies. Turklāt arī
bezalgas atvaļinājuma dēļ NVA darbinieku noslogotība pieaug pārējās
dienās, informēja Kancēna.

Ja citās Eiropas Savienības dalībvalstīs nodarbinātības dienestu
kapacitāte tiek stiprināta un pieņemti darbā jauni darbinieki, tad
NVA darbinieku skaits, atalgojums tiek samazināts tāpat kā visās
valsts iestādēs.

Kā jau iepriekš tas ziņots, bezalgas atvaļinājuma dienas visi
NVA darbinieki aicināti ņemt vienlaicīgi, lai tādā veidā
ietaupījums būtu lielāks. Darbinieku bezalgas atvaļinājuma grafika
izkaisīšana pa dažādām dienām to liegtu, jo tiktu tērēta elektrība,
izmantoti telefoni un citi resursi.

NVA jau iepriekš strikti ierobežojusi savus izdevumus. Tika
lauzti vai pārslēgti uz izdevīgākiem nosacījumiem daudzi
saimnieciskie līgumi, maksimāli samazinātas NVA administratīvās
izmaksas – transporta, sakaru pakalpojumu, komandējumu un citi
izdevumi, samazināts darbinieku skaits.

Vienlaicīgi NVA filiāles ir lūgtas nodrošināt, ka iespēju
robežās tiek pārcelta klientu pēc iepriekšēja pieraksta apkalpošana
uz citu dienu, viņiem par to paziņojot telefoniski.

Ja ar visiem klientiem NVA neizdosies sazināties, jāizvērtē
iespēja, ka šajās dienās tomēr tiek nodrošināta klientu apkalpošana
pie inspektora.

www.leta.lv