Finanšu samazinājuma dēļ četrās jūlija piektdienās Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) nevarēs apkalpot klientus, aģentūru LETA informēja NVA Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Iveta Kancēna.
Ņemot vērā 2009. gadā NVA kopējā finansējuma samazinājumu saistībā ar 2009. gada budžeta grozījumiem par 1,63 miljoniem latu jeb 24% salīdzinājumā ar 2008. gada finansējumu un darbinieku atalgojuma samazinājumu par 31%, NVA īsteno striktu taupības režīmu.
Taupības nolūkos NVA aicina darbiniekus arī jūlijā doties uz četrām dienām bezalgas atvaļinājumā. Tādējādi NVA šomēnes neapkalpos klientus četrās piektdienās – 3. jūlijā, 10. jūlijā, 17. jūlijā un 24. jūlijā, informēja Kancēna. Plānots, ka visi NVA darbinieki šajās dienās vienlaikus dosies bezalgas atvaļinājumā un NVA filiāles Latvijā būs slēgtas.
Kancēna atzīmēja, ka NVA saņēmusi oficiālu labklājības ministra un Arodbiedrību līderu akceptu šāda lēmuma īstenošanai. NVA izvērtē katra mēneša pieejamo finanšu resursus un pieņem tādu lēmumu, lai pēc iespējas mazāk ciestu klienti. Tomēr līdz ar bezdarba kāpumu valstī NVA darbinieku darba apjoms ir dubultojies. Turklāt arī bezalgas atvaļinājuma dēļ NVA darbinieku noslogotība pieaug pārējās dienās, informēja Kancēna.
Ja citās Eiropas Savienības dalībvalstīs nodarbinātības dienestu kapacitāte tiek stiprināta un pieņemti darbā jauni darbinieki, tad NVA darbinieku skaits, atalgojums tiek samazināts tāpat kā visās valsts iestādēs.
Kā jau iepriekš tas ziņots, bezalgas atvaļinājuma dienas visi NVA darbinieki aicināti ņemt vienlaicīgi, lai tādā veidā ietaupījums būtu lielāks. Darbinieku bezalgas atvaļinājuma grafika izkaisīšana pa dažādām dienām to liegtu, jo tiktu tērēta elektrība, izmantoti telefoni un citi resursi.
NVA jau iepriekš strikti ierobežojusi savus izdevumus. Tika lauzti vai pārslēgti uz izdevīgākiem nosacījumiem daudzi saimnieciskie līgumi, maksimāli samazinātas NVA administratīvās izmaksas – transporta, sakaru pakalpojumu, komandējumu un citi izdevumi, samazināts darbinieku skaits.
Vienlaicīgi NVA filiāles ir lūgtas nodrošināt, ka iespēju robežās tiek pārcelta klientu pēc iepriekšēja pieraksta apkalpošana uz citu dienu, viņiem par to paziņojot telefoniski.
Ja ar visiem klientiem NVA neizdosies sazināties, jāizvērtē iespēja, ka šajās dienās tomēr tiek nodrošināta klientu apkalpošana pie inspektora.
www.leta.lv