Lai nodrošinātu klientiem ērtāku un draudzīgāku pakalpojumu sniegšanu, kā arī lai paātrinātu apkalpošanu pasta nodaļās un samazinātu gan klientu, gan Latvijas Pasta resursu patēriņu, no 2020. gada 1. janvāra klienti varēs nelīmēt pastmarkas ierakstītām vēstulēm. No nākamā gada ierakstītu vēstuļu apmaksa tiks apliecināta ar īpašiem svītrkodiem, ar kuriem tos marķēs vai nu pasta nodaļu darbinieki, vai paši klienti, ja būs izvēlējušies sūtījumus noformēt Latvijas Pasta pašapkalpošanās vietnē.
Tā kā pasta sūtījumu svara un veida dēļ to izmaksas ir dažādas, līdz šim ierakstītas vēstules apmaksas apliecināšanai klientiem un Latvijas Pasta darbiniekiem nācās veltīt daudz laika attiecīgas nominālvērtības pastmarku izvēlei un sūtījumu aplīmēšanai. Šī tehniskā procedūra patērē būtiskus laika un darbinieku resursus, ko lietderīgāk būtu veltīt klientu apkalpošanai. Tāpēc no 1. janvāra pieņemts lēmums par ierakstītu vēstuļu atvieglotu un uzlabotu apstrādes kārtību, ļaujot klientiem un pasta nodaļu darbiniekiem šo sūtījumu apmaksai kā apliecinājumu nelīmēt pastmarkas, bet marķēt tās ar īpašiem svītrkodiem.
Nododot ierakstītu vēstuli apstrādei Latvijas Pasta nodaļā, pasta darbinieki paši veiks attiecīgo sūtījumu marķēšanu ar svītrkodiem, kas apliecinās to apmaksu. Savukārt tie klienti, kas izvēlēsies noformēt sūtījumu Latvijas Pasta interneta pašapkalpošanās vietnē new.manspasts.lv, attiecīgos svītrkodus varēs izdrukāt un uzlīmēt paši. Turklāt atbilstoši jaunajai universālā pasta pakalpojuma tarifu sistēmai no 2020. gada 1. janvāra pašapkalpošanās vietnē, klientam pašam noformējot ierakstītus un apdrošinātus sūtījumu, to ierakstīšanas un apdrošināšanas izmaksas būs par 29 procentiem zemākas nekā nododot sūtījumu apstrādei pasta nodaļā.
Tiem klientiem, kuriem ir svarīgi arī turpmāk ierakstītas vēstules apmaksu apliecināt tieši ar pastmarkām, piemēram, filatēlistiem, šāda iespēja tiks nodrošināta arī pēc 2020. gada 1. janvāra.
Foto: no «Jelgavas Vēstneša» arhīva