13.5 °C, 4.5 m/s, 69.1 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāNeskatoties uz dārdzību, grib veidot jahtklubu
Neskatoties uz dārdzību, grib veidot jahtklubu
05/07/2009

«Jelgavas jahtklubam» Lielupes krastā ir 40 laivu piestātnes un šobrīd visas vietas ir aizņemtas – tajās savus peldlīdzekļus tur ne tikai jahtkluba biedri. Kluba komodors Aleksandrs Jakovļevs norāda – pēdējos gadus laivu skaits pieaug un visiem vietas kluba piestātnē nepietiek.

Ilze Knusle-Jankevica

«Jelgavas jahtklubam» Lielupes krastā ir 40 laivu
piestātnes un šobrīd visas vietas ir aizņemtas – tajās savus
peldlīdzekļus tur ne tikai jahtkluba biedri. Kluba komodors
Aleksandrs Jakovļevs norāda – pēdējos gadus laivu skaits pieaug un
visiem vietas kluba piestātnē nepietiek.

Aleksandrs teic, ka šogad parādījušās trīs jaunas jahtas. Viena
no tām ir arī «Mojito», uz kuras manāma rosība. Jahtas īpašnieks,
kurš vēlējās palikt anonīms, norāda, ka ar jahtu brauc pirmo sezonu
un pārsvarā ar ģimeni vai draugiem dodas izklaides braucienos.
Jahta esot privātīpašums, bet par piestātni jāmaksā īres maksa.

To, ka pēdējos gados laivu skaits Lielupē pieaug, portālam
norāda arī Dmitrijs, kura tēvam pieder jahta «Zuid». Viņu ģimenei
jahta pieder jau trešo gadu, bet pirms tam bijusi mazliet
pieticīgāka. Dmitrija tēvs ir «Jelgavas jahtkluba» biedrs un
piedalās arī regatēs, bet Dmitrijs ar jahtu izbrauc vien paša
priekam.

Savukārt «Florida» īpašnieks Dzintars, kurš ar jahtu brauc jau
ceturto gadu, uzskata, šogad laivotāju skaits mazliet sarucis, ja
salīdzina ar pagājušo vasaru. «Tas tomēr sit pa kabatu,» viņš
lakoniski piebilst.

Portālam http://www.jelgavasvestnesis.lv/
izdevās noskaidrot, ka ar vislielāko summu jārēķinās, laivu
iegādājoties. Dmitrijs norāda, ka neliela jahta, kāda ir viņa
tēvam, maksā apmēram 15 000 eiro. Tomēr arī laivu uzturēšana
ir dārga: astoņus mēnešus gadā jāmaksā par piestātnes īri, bet
atlikušos – par garāžas. Dzintars par laivas piestātni maksā 40
latus mēnesī, bet ziemā – ap 20 latu mēnesī par garāžu. A.Jakovļevs
skaidro, ka maksa par piestātni ir atkarīga no peldlīdzekļa garuma
un platuma – jo tas lielāks, jo maksa augstāka. Vidējā maksa varētu
būt 25 lati mēnesī. Viņš teic, ka jahta ir gan jāuztur tehniskā
kārtībā, gan tajā jāiepilda degviela. «Laivu īpašnieki pārsvarā
pērk to pašu degvielu, ko izmanto autotransportam, un maksā par to
ap 70 santīmiem par litru. Kuteris patērē 20 – 40 litrus stundā,»
tā jahtkluba komodors.     

Arī peldlīdzekļu īpašnieku vidū manāma tendence iegādāties
arvien jaudīgāku, lielāku, šikāku braucamo – līdzīgi kā tas ir pie
autovadītājiem. To var pamanīt – šovasar Lielupes labajā krastā
piestājusi agrāk neredzēta, bet gana grezna laiva «Golden Bei». Lai
gan portālam neizdevās sastapt kutera īpašnieku, noskaidrojām, ka
tas pieder kādam jelgavniekam. «Iepriekšējā sezonā kuteris stāvēja
jūrmalā, bet tagad – te. Mums, draugu pulciņam, ir doma te izveidot
savu jahtklubu, bet pagaidām tas ir idejas līmenī, pat nosaukums
vēl nav izdomāts,» tā portālam stāsta Tatjana, ko sastapām
privātīpašumā netālu no vērienīgā kutera, un kura ir pazīstama ar
laivas īpašnieku. A.Jakovļevs pamanījis, ka rosība pretējā upes
krastā sākusies šogad, kad tur izveidota piestātne. «Kutera un
zemes īpašnieks nesen teritorijā ievilka elektrību un nu strādā pie
teritorijas infrastruktūras sakārtošanas,» zina stāstīt jahtkluba
pārstāvis.

Foto: Kristaps Hercs