7.1 °C, 2 m/s, 56.8 %

Pilsētā

Negrib apdrošināt lombardus
19/10/2009

«Jā, šogad ir pieaudzis klientu loks un pieaug arī to apmeklētāju skaits, kas ieķīlātās lietas neizpērk – līdz ar to mūsu apgrozījums sarūk. Tomēr pati lielākā problēma ir tā, ka apdrošināšanas kompānijas atsakās apdrošināt mūsu biznesu. Tā kā kriminogēnā situācija valstī pasliktinās, bez apdrošināšanas turpināt darbu ir pārāk liels risks,» norāda lombarda «Zemgales kredīts» valdes locekle Oksana Eisāne.

Ilze Knusle-Jankevica

«Jā, šogad ir pieaudzis klientu loks un pieaug arī to
apmeklētāju skaits, kas ieķīlātās lietas neizpērk – līdz ar to mūsu
apgrozījums sarūk. Tomēr pati lielākā problēma ir tā, ka
apdrošināšanas kompānijas atsakās apdrošināt mūsu biznesu. Tā kā
kriminogēnā situācija valstī pasliktinās, bez apdrošināšanas
turpināt darbu ir pārāk liels risks,» norāda lombarda «Zemgales
kredīts» valdes locekle Oksana Eisāne.

Portāla www.jelgavasvestnesis.lv aptaujātie
lombardu pārstāvji norāda – klientu skaits šā gada laikā ir
pieaudzis, arī ieķīlāto zeltlietu ir arvien vairāk, bet savas ķīlas
cilvēki izpērk arvien mazāk. Līdz ar to lombardos uzkrājas
zeltlietas, kas, kā vēsta ziņas masu medijos, pievilina ne vienu
vien zagli. Laikam risku apzinās arī apdrošināšanas kompānijas, kas
vairs nevēlas lombardiem piedāvāt savus pakalpojumus.

Oksana Eisāne stāsta, ka šogad tiešām palielinājies lombarda
klientu loks, bet līdz ar to lielāks ir vienreizējo darījumu
īpatsvars. «Ja cilvēks ieķīlāto lietu neizpērk, mēs samaksājam
viņam naudu, bet peļņu negūstam, jo mūsu peļņu veido procenti, ko
cilvēks samaksā, izpērkot ķīlu,» skaidro lombarda valdes locekle.
Ja salīdzina ar pagājušo gadu, šogad lombarda «Zemgales kredīts»
apgrozījums sarucis par 20 procentiem. Līdzīga situācija ir arī
citos pilsētas lombardos: apmeklētāju skaits pieaug, bet peļņu
lombardi negūst, jo cilvēki savas ķīlas izpērk arvien retāk. Lai
gan lielākoties lombardi pieņem tikai zeltlietas, viņiem ir
grūtības tās realizēt. «Zeltlietas, kuras klienti neizpērk, pie
mums stāv ilgi, bet arī pārdot tās kādam citam ir ļoti grūti. Pa
retam kāds nopērk rotas dāvanai, bet šajos laikos cilvēki nedomā
par rotas lietu iegādi. Viņiem galvenais ir izdzīvot,» stāsta SIA
«MuP» piederošā lombarda administratore Natālija Damcova.

Lai gan ar to, ka samazinās apgrozījums, lombardi varētu
samierināties, apdrošināšanas kompāniju nevēlēšanās apdrošināt
juvelieru biznesu reāli apdraud visu nozari. «Manuprāt,
apdrošināšanas kompānijas vēlas gūt vieglu peļņu, tāpēc riskantos
biznesus apdrošināt nevēlas. Īpaši tagad, kad valstī pieaug zādzību
skaits. Uz laiku esam pārtraukuši juvelierizstrādājumu
tirdzniecību, bet bez apdrošināšanas diez vai darbu vispār varēsim
turpināt, jo risks mūsu biznesā ir diezgan liels,» tā O.Eisāne.