Pie skatītājiem nonākusi Franča Lehāra operete «Jautrā atraitne», kurā Valensjennas lomā debitējusi Jelgavas Mūzikas vidusskolas absolvente Anastasija Vorobjova. «Jā, pirmizrāde noteikti izdevās! Par to spriežu gan pēc atsauksmēm, gan pēc pašas sajūtām,» portālam www.jelgavasvestnesis.lv norāda soliste.
Ilze Knusle-Jankevica
A.Vorobjova līdz vidusskolas pirmajam kursam apguva klavierspēli, bet pēc tam pārgāja uz vokālistiem. «Es vienmēr gribēju dziedāt. 17 gados sapratu, ka nebūšu liela pianiste, un tad sāku domāt – ko īsti vēlos savā dzīvē darīt, kas man sagādātu gan prieku un baudu, gan būtu mans darbs. Atbilde nāca uzreiz – dziedāšana,» stāsta soliste. Viņa pēc vidusskolas beigšanas pāris gadus mācījās RPIVA (Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija), kur vokālo mākslu apguva pie Jāņa Misiņa. Tieši viņš Anastasijai ieteicis izmēģināt sevi arī kādā uzvedumā. Pirmā šāda veida pieredze solistei ir operetes «Klīvija» iestudējumā kā kora dziedātājai. Šobrīd A.Vorobjova apgūst vokālo mākslu Latvijas Mūzikas akadēmijā Krišjāņa Norveļa klasē.
Par opereti «Jautrā atraitne» viņa saka: «Šī ir ļoti īpatnēja pieredze. No vienas puses, tā ir mana pirmā loma operetē un, no otras, bija ļoti maz mēģinājumu, jo esmu otrajā sastāvā. Tāpēc esmu priecīga par to, ka šī iespēja nāca tad, kad jau biju apguvusi nelielu aktiermeistarību, mācoties pie aktrises un režisores Ināras Sluckas.» Viņa gan norāda, ka pašai par savu aktierspēli spriest ir grūti, jo sevi no malas nevar redzēt, tomēr viņa cenšas iejusties tēlā. «Dzīvē esmu viens cilvēks, izrādē – pavisam cits. Brīdī, kad notiek šī pārvērtība, vienkārši dzīvoju cita cilvēka dzīvi, nedomājot par to, kā tas izskatās, izdodas vai nē,» tā Anastasija, piebilstot, lai spriež skatītāji.
Operetē «Jautrā atraitne» Anastasija atveido barona kundzi. «Valensjenna ir kā jauna, svaiga puķe. Mani fascinē viņas romantisms un maigums. Es esmu cilvēks ar iekšēju konfliktu un no Valensjennas mācos viņas vieglo dzīves uztveri. Man ir 23 gadi, un piederu pie paaudzes, kas opereti Latvijā nav piedzīvojuši. To iepazīstot, biju pārsteigta, kā var būt, ka nav traģikas, tomēr ir māksla, klasiska un kvalitatīva. Ir vienkārši skaisti, ir prieks un svētku sajūta! Kaut kas tāds ir iespējams tikai operetē!» saka Anastasija.
Uzvedumu iestudējis Latvijas Operetes fonds. Iestudējuma diriģents ir Guntars Bernāts, režisors – Jānis Kaijaks, scenogrāfs – Ivars Noviks, horeogrāfs – Alberts Kivlenieks. Solisti – Sonora Vaice, Anta Jankovska (Itālija), Nauris Indzeris, Jolanta Strikaite, Dainis Skutelis, Nauris Puntulis, Guntars Ruņģis, Miervaldis Jenčs, Inese Jasmane-Rūrāne, Inguna Švāne, Andris Lapiņš, Imants Erdmans Jānis Kirmuška, Zigurds Neimanis.
Latvijas Operetes fonda valdes priekšsēdētāja Agija Ozoliņa-Kozlovska norāda: «Esmu gandarīta par Anastasijas uzņēmību, centību un mērķtiecīgo darbu, strādājot pie Valensjennas lomas. Viņai ir skaista balss un lielas darbaspējas. Tas ir nopietns potenciāls viņas nākotnei uz skatuves. Man prieks, ka jaunatne iepazīst un iemīl šo žanru. To redzu gan no publikas, gan no pie mums dziedošajiem jaunajiem profesionāļiem, viņi novērtē tā nepieciešamību Latvijā.» Viņa piebilst, ka Operetes fonds sadarbībā ar pašvaldībām ar izrādēm viesojas arī Latvijas pilsētās.
Foto: Latvijas Operetes fonds