30.5 °C, 5.5 m/s, 44.5 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaMudina skolotājus vairāk izmantot Eiropas Sociālā fonda iespējas un izteikt savas vēlmes
Mudina skolotājus vairāk izmantot Eiropas Sociālā fonda iespējas un izteikt savas vēlmes
28/09/2010

«Skolu piepildījums Zemgalē ir optimāls. Ir samazinājies skolotāju skaits, arvien mazāk skolā ienāk jaunu pedagogu, taču, salīdzinot Latvijas un Eiropas pedagogus, mēs varētu būt vismazāk bažīgi, jo lielākā daļa skolotāju pie mums ir darbspējas vecumā atšķirībā no ārzemēm, kur lielākā daļa ir pensionāru. Lai situāciju uzlabotu, valstij ir jāmaina attieksme, nodrošinot pienācīgu tālākizglītības atbalstu, iespēju profesionāli izglītoties un konkurētspējīgu atalgojumu,» tā šodien diskusiju «Konkurētspējīgi pedagogi = konkurētspējīga izglītība» sāka Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra vietniece struktūrfondu jautājumos Lauma Sīka.

Ritma Gaidamoviča

«Skolu piepildījums Zemgalē ir
optimāls. Ir samazinājies skolotāju skaits, arvien mazāk skolā
ienāk jaunu pedagogu, taču, salīdzinot Latvijas un Eiropas
pedagogus, mēs varētu būt vismazāk bažīgi, jo lielākā daļa
skolotāju pie mums ir darbspējas vecumā atšķirībā no ārzemēm, kur
lielākā daļa ir pensionāru. Lai situāciju uzlabotu, valstij ir
jāmaina attieksme, nodrošinot pienācīgu tālākizglītības atbalstu,
iespēju profesionāli izglītoties un konkurētspējīgu atalgojumu,» tā
šodien diskusiju «Konkurētspējīgi pedagogi = konkurētspējīga
izglītība» sāka Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra
vietniece struktūrfondu jautājumos Lauma Sīka.

Šodien Jelgavas reģionālajā Pieaugušo
izglītības centrā skolu vadītāji, izglītības speciālisti un
pedagogi tiekas diskusijā «Konkurētspējīgi pedagogi =
konkurētspējīga izglītība». Viņu visu kopīgais mērķis ir šodien
runāt par pedagogu darba kvalitāti, profesijas prestižu, skolotāja
darbam nepieciešamo atbalstu un Eiropas Sociālā fonda (ESF)
projekta «Pedagogu konkurētspēja izglītības sistēmas optimizācijas
apstākļos» īstenošanu, līdzšinējiem rezultātiem un ietekmi uz
izglītības kvalitāti. Rezultātā plānots izteiktās domas apkopot un
izvērtēt iespējas tos ieviest gan saistībā ar projekta īstenošanu,
gan plašākā izglītības politikas veidošanas procesā.

«Šobrīd dzīvojam ļoti mainīgā laikā, kad
novitātes nāk viena pēc otras. Ir daudz un dažādu veidu
tehnoloģijas, milzīgs informācijas apjoms. Lai to visu apgūtu, ir
svarīgs pedagogs, kurš gatavs to visu iemācīties, lai tālāk
zināšanas nodotu jaunajai paaudzei. Ļoti ceru, ka Izglītības un
zinātnes ministrija ņems vērā un nākamā gada budžetu veidos,
domājot par pedagogu kvalifikācijas celšanu, lai nodrošinātu
kvalitatīvu izglītību, kā arī par konkurētspējīgu atalgojumu,» tā
skolotājus un viesus konferencē uzrunāja domes priekšsēdētāja
vietnieks Aigars Rublis.

L.Sīka pedagogus konferences sākumā
aicināja būt drosmīgākiem un izmantot iespējas Eiropas Sociālā
fonda projektos apgūt IT un mācīties valodas, jo tās noder, ne
tikai mācot dabaszinības, bet interesantu var padarīt arī citu
mācību priekšmetu mācīšanu. Tāpat viņa mudināja skolotājus pašiem
izteikt vēlmes par to, kā viņi vēlas papildināt savas profesionālās
prasmes, ne tikai mācīties viņu vadīto priekšmetu saturu.
Izskanējis arī mudinājums aizvien vairāk izmantot iespēju
piedalīties apmaiņas projektos gan starp Latvijas skolām, gan
ārvalstīs. «Tas vienmēr dod stimulu pedagogu pašapziņai. Protams,
šai apmaiņai jābūt jēgpilnai,» tā L.Sīka. Protams, skolas aicinātas
izmantot arī iespējas uzlabot materiālo bāzi.

Bet Eiropas Sociālā fonda projekta
«Pedagogu konkurētspējas veicināšanas izglītības sistēmas
optimizācijas apstākļos» vadītāja Evija Papule atgādināja
klātesošajiem pedagogiem un skolu vadītājiem par iespējām, ko
piedāvā šis fonds, atzīmējot, ka iespējas saņemt mērķstipendijas un
paaugstināt kvalitāti tagad ir arī logopēdiem un sociālajiem
pedagogiem. «Īpaši aicinu skolotājus apdomāt iespēju mācīties
programmā, kas paredzēta, ja pastāv risks zaudēt pedagoga darbu.
Tās gaitā ir iespēja mainīt savu kvalifikāciju, piemēram, apgūstot
personālvadību, uzņēmējdarbību,» tā E.Papule.

Pēcpusdienās pedagogi četrās darba
grupās diskutēs par četrām tēmām, bet konferences noslēgumā
izvirzīs konkrētus priekšlikumus. Tēmas – pedagoga darba kvalitāte;
pedagogu profesijas prestižs tā paaugstināšana; pedagogu darbam
nepieciešamais atbalsts mūsdienu apstākļos un pedagogu studiju un
profesionālās pilnveides programmu pilnveidošana un
aktualizēšana.

Foto: Ivars Veiliņš