Jelgavas mašīnbūves rūpnīca pērn nopelnījusi 12 383 latus, kas ir uz pusi mazāk nekā gadu iepriekš, kad uzņēmums nopelnīja 28 412 latus.
Anna Afanasjeva
Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas «Lursoft» dati liecina, ka 2005. gadā uzņēmums nopelnīja 277 821 latus. Pērn uzņēmuma apgrozījums bija 1,45 miljoni latu, kas ir nedaudz mazāk nekā gadu iepriekš, kad uzņēmuma apgrozījums bija 1,59 miljoni latu.
Uzņēmums ražo metāla produkciju un kravas automašīnu puspiekabes. Lielākā daļa (95 līdz 98 procenti) no rūpnīcā saražotās produkcijas tiek eksportēta uz dažādām pasaules valstīm, arī uz kādreizējām NVS valstīm. Pēdējos gados mašīnbūves rūpnīca noslēgusi līgumus ar Francijas kompānijām «Duplex» un «Faurecia» par metāla konteineru un automobiļu industrijai paredzētā aprīkojuma piegādi. Panākta vienošanās par iespējamo sadarbību arī ar puspiekabju ražotāju «Samro».
Uzņēmums nodarbina 265 cilvēkus.
Pirms diviem gadiem mašīnbūves rūpnīca no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras saņēma 607 264 latu Eiropas Savienības struktūrfondu finansējumu par veiksmīgi realizēto attīstības projektu – ražošanas modernizēšanu un darba vides aizsardzības pasākumu plāna ieviešanu.
Mašīnbūves rūpnīcas īpašnieks un vadītājs Pēteris Bila atzīst, ka pašlaik ekonomiskā aktivitāte pasaulē samazinās un tas ietekmē arī uzņēmuma situāciju. Produkcijas noieta samazināšanās savukārt ietekmē apgrozījumu un peļņu. Vienīgais, par ko uzņēmēji pašlaik nevarot sūdzēties, esot darbaspēks. Pērn tā trūkums aizvien vairāk pieņēmās spēkā, bet šogad jau varot runāt par zināmu rindu – uzņēmuma personāla daļa piefiksējot visus, kas vēlas uzņēmumā strādāt, bet visi uzreiz tiekot pie darba.