27.4 °C, 0.7 m/s, 55.8 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaMainījusies skolēnu attieksme pret dabaszinātnēm
Mainījusies skolēnu attieksme pret dabaszinātnēm
31/05/2010

Ir pagājuši daži gadi, kopš moderno dabaszinātņu kabinetu izveides Jelgavas skolās. Līdz ar to ir būtiski uzlabojusies skolu materiāltehniskā bāze tieši dabaszinātņu jomā. Aptaujātie pedagogi un skolēni atzīst, ka jaunās iespējas atstājušas pozitīvu iespaidu arī uz mācību procesu.

Edijs Kunigs

Ir pagājuši daži gadi,
kopš moderno dabaszinātņu kabinetu izveides Jelgavas skolās. Līdz
ar to ir būtiski uzlabojusies skolu materiāltehniskā bāze tieši
dabaszinātņu jomā. Aptaujātie pedagogi un skolēni atzīst, ka jaunās
iespējas atstājušas pozitīvu iespaidu arī uz mācību
procesu.

 Gan skolēni, gan skolotāji ir patiesi
gandarīti par jaunajām iespējām, ko sniedz dabaszinātņu kabineti.
Kā zināms, šie kabineti tika aprīkoti ar datoriem, projektoriem,
darba galdiem, datu kamerām, filtrēšanas iekārtām, spektrometriem
un daudzām citām mācību procesā svarīgām iekārtām. Šobrīd skolēniem
ir pieejams viss, kas nepieciešams kvalitatīvam mācību un
eksperimentālajam darbam. Arī Jelgavas 1. ģimnāzijas fizikas
skolotājs Andrejs Sālzirnis ir apmierināts ar panākto, atzīstot, ka
Jelgavas 1. ģimnāzija bija pirmā skola Jelgavas pilsētā, kura tika
aprīkota ar šāda parauga dabaszinātņu kabinetiem. «Mācību process
ir manāmi uzlabojies, darbs stundās ir ērts un produktīvs. Skolēni
ar lielu interesi pievēršas fizikas priekšmetam un līdz ar to, arī
sekmes uzlabojas. Skolēni atzinīgi vērtē kabinetus un to piedāvātās
iespējas. Atsauksmes no skolēniem ir tiešām labas,» atzīst A.
Sālzirnis. Modernā aparatūra paver plašas iespējas un atvieglo gan
skolēnu, gan skolotāju mācību darbu. Tiek atsvaidzināts mācību
process, tas ir kļuvis daudzveidīgāks. Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas
ķīmijas skolotāja Dzintra Liepiņa uzsver, ka ļoti noderīgi mācību
procesā ir projektori, kas palīdz skolēniem labāk uztvert un apgūt
mācību vielu. Tomēr par datoru izmantošanu domas dalās. Ir skolēni,
kas ļoti apmierināti ar šāda veida darba organizāciju, bet daļai
tas vēl joprojām sagādā vērā ņemamas grūtības, jo ne visiem
skolēniem ikdienā ir pieejams dators un internets, tādēļ to
datorprasmes atšķiras no pārējiem, un darbs stundās līdz ar to tiek
kavēts,» norāda Dz.Liepiņa. Vairāki skolēni izteica kritiku par
datoru nemitīgu izmantošanu mācību procesā, jo grāmatu lasīšana un
lietošana palikusi otrajā plānā. Savukārt, 11. klases skolnieks
Undis Neilands šo projektu un tā ietvaros realizētos plānus vērtē
atzinīgi, akcentējot, ka attieksme ir uzlabojusies, gan man
personīgi, gan klasesbiedriem un to var manīt stundās. «Manuprāt,
klase aktīvāk iesaistās mācību darbā un izrāda lielāku interesi par
pašu priekšmetu, kā arī par mācību stundas vielu. Domāju, ka šis
projekts ir modernizējis un pilnveidojis izglītošanu skolās, kā arī
padarījis to patīkamāku skolotājiem, kā arī pašiem skolēniem.
Jaunieši ir valsts nākotne, mums vajag dot iespēju mācīties labā un
patīkamā vidē ar modernām, mūsdienīgām tehnoloģijām,» turpina
U.Neilands. Lai gan ar dažām nepilnībām, tomēr eksakto zinātņu
kabinetu modernizācija ir attaisnojusi uz tiem liktās cerības.
Kopumā skolēniem patīk veids, kādā tiek pasniegta mācību viela un
galvenais ir tas, ka pati mācību vide ir kļuvusi sakopta un
patīkama.