Ir pagājuši daži gadi, kopš moderno dabaszinātņu kabinetu izveides Jelgavas skolās. Līdz ar to ir būtiski uzlabojusies skolu materiāltehniskā bāze tieši dabaszinātņu jomā. Aptaujātie pedagogi un skolēni atzīst, ka jaunās iespējas atstājušas pozitīvu iespaidu arī uz mācību procesu.
Edijs Kunigs
Gan skolēni, gan skolotāji ir patiesi gandarīti par jaunajām iespējām, ko sniedz dabaszinātņu kabineti. Kā zināms, šie kabineti tika aprīkoti ar datoriem, projektoriem, darba galdiem, datu kamerām, filtrēšanas iekārtām, spektrometriem un daudzām citām mācību procesā svarīgām iekārtām. Šobrīd skolēniem ir pieejams viss, kas nepieciešams kvalitatīvam mācību un eksperimentālajam darbam. Arī Jelgavas 1. ģimnāzijas fizikas skolotājs Andrejs Sālzirnis ir apmierināts ar panākto, atzīstot, ka Jelgavas 1. ģimnāzija bija pirmā skola Jelgavas pilsētā, kura tika aprīkota ar šāda parauga dabaszinātņu kabinetiem. «Mācību process ir manāmi uzlabojies, darbs stundās ir ērts un produktīvs. Skolēni ar lielu interesi pievēršas fizikas priekšmetam un līdz ar to, arī sekmes uzlabojas. Skolēni atzinīgi vērtē kabinetus un to piedāvātās iespējas. Atsauksmes no skolēniem ir tiešām labas,» atzīst A. Sālzirnis. Modernā aparatūra paver plašas iespējas un atvieglo gan skolēnu, gan skolotāju mācību darbu. Tiek atsvaidzināts mācību process, tas ir kļuvis daudzveidīgāks. Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas ķīmijas skolotāja Dzintra Liepiņa uzsver, ka ļoti noderīgi mācību procesā ir projektori, kas palīdz skolēniem labāk uztvert un apgūt mācību vielu. Tomēr par datoru izmantošanu domas dalās. Ir skolēni, kas ļoti apmierināti ar šāda veida darba organizāciju, bet daļai tas vēl joprojām sagādā vērā ņemamas grūtības, jo ne visiem skolēniem ikdienā ir pieejams dators un internets, tādēļ to datorprasmes atšķiras no pārējiem, un darbs stundās līdz ar to tiek kavēts,» norāda Dz.Liepiņa. Vairāki skolēni izteica kritiku par datoru nemitīgu izmantošanu mācību procesā, jo grāmatu lasīšana un lietošana palikusi otrajā plānā. Savukārt, 11. klases skolnieks Undis Neilands šo projektu un tā ietvaros realizētos plānus vērtē atzinīgi, akcentējot, ka attieksme ir uzlabojusies, gan man personīgi, gan klasesbiedriem un to var manīt stundās. «Manuprāt, klase aktīvāk iesaistās mācību darbā un izrāda lielāku interesi par pašu priekšmetu, kā arī par mācību stundas vielu. Domāju, ka šis projekts ir modernizējis un pilnveidojis izglītošanu skolās, kā arī padarījis to patīkamāku skolotājiem, kā arī pašiem skolēniem. Jaunieši ir valsts nākotne, mums vajag dot iespēju mācīties labā un patīkamā vidē ar modernām, mūsdienīgām tehnoloģijām,» turpina U.Neilands. Lai gan ar dažām nepilnībām, tomēr eksakto zinātņu kabinetu modernizācija ir attaisnojusi uz tiem liktās cerības. Kopumā skolēniem patīk veids, kādā tiek pasniegta mācību viela un galvenais ir tas, ka pati mācību vide ir kļuvusi sakopta un patīkama.