«Pro-Kart» kartinga sacensību 3. posmā, kas arī šogad norisinājās Jelgavas sirdī, ap Hercoga Jēkaba laukumu ierīkotā speciālā trasē, mājinieki izcīnījuši trīs zelta medaļas. Viens no uzvarētājiem bija arī šādu sacīkšu idejas autors Ēriks Gasparovičs. «Nebija šaubu, ka braukšu arī šogad. Vienmēr braukšu, kamēr būs sacensības ielās. Es savos gados novērtēju lietas, kuras ir vienreizējas,» pieredzējušais braucējs neslēpj gandarījumu par to, ka arī šogad izdevies noorganizēt šāda veida sacīkstes.
Krišs Upenieks
Šogad Inženieru dienu ietvaros pilsētas centrā bija divi jauninājumi — bez kartinga sacensībām startēja arī supermoto braucēji un vēsturisku spēkratu īpašnieki. Kā atzīst Ē.Gasparovičs, tad šogad interese par iespēju braukt pilsētas ielas bijusi vēl lielāka nekā iepriekš, kas radījis jau nopietnāku sacensību noskaņu.
Ja pagājušajā gadā Jelgavas pārstāvji izcīnīja divas zelta medaļas, tad šogad izdevās pievienot vēl divas. Par uzvarētājiem kļuva Mikus Jasevičs (Minimax), Krišs Jaunzemis (Senior) un pieredzējušais Ē.Gasparovičs (KZ2 Master). Jāpiemin, ka Krišs par uzvarētāju kļuva arī vakar notikušajā «Openkart» 9. posmā, un šajās sacensībās Jaunzemis ir arī kopvērtējuma līderis. Sudraba medaļas izcīnīja divas meitenes — Veronika Golovačova (Junior) un Lita Mediņa (TK Junior), kā arī Kristaps Gasparovičs (Senior). Mūsu komanda kļuva arī par labāko kopvērtējumā.
«Šogad viss bija daudz kuplāk. Parādījās moči, vēsturiski spēkrati un vispār pēc būtības sacensības bija kuplākas. Kartingistu skaits bija aptuveni līdzīgs, bet prieka ir vēl vairāk nekā pagājušajā gadā. Tādi laikapstākļi kā šogad ir reti. Slapjš, sauss, slapjš, sauss, bet tas ir interesanti. Protams, tas ieviesa korekcijas. Sportists varbūt ātrs sausā laikā, bet ne tik — slapjā. Sausā vairāk strādā motors, slapjā — meistarība,» joprojām azarta pilns arī pēc sacensībām bija idejas autors Ē.Gasparovičs.
Braucējs atzīmēja, ka asfalta kvalitāte atkal bijusi izcila un no sportistiem bijušas tikai pozitīvas atsauksmes: «Šogad trase bija braucējiem psiholoģiski vieglāka. Asfalts bija ideāls. Ne visi stiprie sportisti šeit brauc, jo apzinās, ka pilsētā braukt ir savādāk. Jabūt korektākam braucējam. Arī Monako F1 sacensībās viss ir savādāk, te tādā ziņā ir līdzīgi. Daudzi stipri sportisti arī izstājās. Pašam nebija nekādu šaubu par to, vai piedalīties. Vienmēr braukšu, kamēr būs sacensības ielās. Tas ir fenomenāli, ka šādas sacensības notiek. Ir jaunie sportisti, kas to nespēj novērtēt, bet es savos gados novērtēju lietas, kuras ir vienreizējas. Protams, ka vēlme ir, lai šāda sacīkste būtu arī nakamgad.»
K.Gasparovičs atzīmēja, ka sajūtas šādā trasē braukt ir īpašas: «Jebkurā gadījumā ir labāk nekā braukt parastā trasē . Jebkuram, atbraucot uz trasi, viss šeit ir jauns. Tas ir bīstamāk, tādējādi vairāk adrenalīna. Daudzi izvēlas, jo ir lielāks bīstamības faktors, bet citi atkal brauc tikai uz ielu sacensībām, jo tur ir lielāks adrenalīns. Pašam mazliet nepaveicās, lai izcīnītu pirmo vietu, taču citādi viss bija kolosāli. Trase bija pa skaisto. Nevar būt pretenziju.»
«Jebkurā jomā būs cilvēki, kuri kaut ko noliks, kuriem atkal tas patiks, tāpēc no tā dzīvē nekad nevar izvairīties. Nav vērts uz to ieciklēties. Vienmēr būs cilvēki, kas teiks, ka to nevajag, ir bīstami, bet paši tajā laikā te brauc, skatās. Neapmierinātība var būt jebkurā jomā. No sportistiem neviens nav sūdzējies, ka kaut kas nepatiktu,» noslēgumi izsakās Kristaps, paužot cerību, ka arī nākamgad pilsētas centrā kartings būs.
Svētdien, 19. jūlijā, Inženieru dienas turpināsies sporta un atpūtas kompleksā «Rullītis», kur gaidāms drifts, veiklības braucieni, mini dragreiss. Plašāka informācija par aktivitātēm «Rullītī» un ieejas maksu pieejama mājas lapā mehiem.lv.
Foto: Raitis Supe