24.3 °C, 3.2 m/s, 69.4 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaMācību procesu nodrošinās bērniem ar psihiskās attīstības traucējumiem
Mācību procesu nodrošinās bērniem ar psihiskās attīstības traucējumiem
27/10/2009

Paziņoti tie 53 pašvaldību un skolu projekti, kas saņems atbalstu Sorosa fonda – Latvija izsludinātajā konkursā Latvijas skolu pārveidei par kultūras, izglītības un sociālā atbalsta centriem atbalstu. To vidū atbalstīts arī Jelgavas pilsētas domes iesniegtais projekts.

Sintija Čepanone

Paziņoti tie 53 pašvaldību un
skolu projekti, kas saņems atbalstu Sorosa fonda – Latvija
izsludinātajā konkursā Latvijas skolu pārveidei par kultūras,
izglītības un sociālā atbalsta centriem atbalstu. To vidū
atbalstīts arī Jelgavas pilsētas domes iesniegtais
projekts.

Šajā konkursā atbalstu ieguvusi Jelgavas
pilsētas dome, kas saskaņā ar projektu plānojusi nodrošināt mācību
procesu un rehabilitācijas darbu ilgstoši slimajiem bērniem ar
psihiskās attīstības traucējumiem Jelgavas psihoneiroloģiskajā
slimnīcā «Ģintermuiža».

Kā informē pašvaldības preses sekretāre
Līga Klismeta, projekta mērķis ir nodrošināt mācību procesu (A, B
un C apmācības līmeņi) un rehabilitācijas darbu ilgstoši
slimojošiem bērniem ar psihiskās attīstības traucējumiem viņu
ārstēšanās laikā psihoneiroloģiskajā slimnīcā «Ģintermuiža».
Tādējādi atbilstoši speciālās pamatizglītības programmām 1. – 9.
klašu skolēniem tiks organizētas mācību nodarbības, savukārt
rehabilitācijas darba sekmīgai norisei pedagogi kopā ar
ārstniecības iestādes bērnu nodaļas speciālistiem izstrādās
individuālos plānus slimo bērnu iemaņu, prasmju un spēju
attīstībai. Mācību un rehabilitācijas nodarbībās tiks ņemts vērā
katra bērna veselības stāvoklis un attīstības īpatnības.

Savukārt, lai sekmīgi noritētu mācību un
rehabilitācijas darbs, tiks pilnveidota un uzlabota mācību un
nodarbību telpu materiāli tehniskā bāze: iegādāts inventārs un
izglītības programmas prasībām atbilstošas mācību grāmatas un darba
burtnīcas. Darba sekmīgai organizēšanai pedagogi un speciālisti
varēs izmantot mūzikas centrus, portatīvo datoru un projektoru,
dažādas attīstošās spēles.

L.Klismeta norāda, ka visā mācību un
rehabilitācijas darba procesā tiks veikta ilgstoši slimojošo bērnu
veselības stāvokļa, psihiskās attīstības, komunikāciju prasmju un
iemaņu izpēte. Izpētes rezultāti tiks dokumentēti bērnu medicīniski
pedagoģiskajos raksturojumos. Pēc ārstēšanās perioda slimnīcā,
bērniem atgriežoties savās izglītības iestādēs, medicīniski
pedagoģiskos bērnu raksturojumus un rekomendācijas savā darbā
izmantos speciālās izglītības iestāžu pedagogi un atbalsta
personāls, ar tiem tiks iepazīstināti bērnu vecāki.

Projekta realizācijas laikā ilgstoši
slimojošiem bērniem, atrodoties psihoneiroloģiskās slimnīcas
«Ģintermuiža» bērnu nodaļā, tiks nodrošināts jau izglītības
iestādēs uzsāktā mācību un rehabilitācijas darba turpinājums, kā
rezultātā bērni tik ļoti neizjutīs problēmas izglītības
turpināšanā, atgriežoties savās izglītības iestādēs pēc ārstēšanās
slimnīcā.

Projekta iesniegums atbalstu guvis
Sorosa fonda – Latvija un Latvijas Izglītības un zinātnes
ministrijas kopīgi īstenotās iniciatīvas «Pārmaiņu iespēja skolām»
projektu konkursā. Kopējais projekta budžets 15969,99
lati.

Jāpiebilst, ka šajā programmā atklāta
konkursa kārtībā varēja pieteikties pašvaldības ar savām izglītības
iestādēm, kuru vērtēšanā galvenais kritērijs būs pašvaldību veiktā
analīze un izpratne par iedzīvotāju sociālajām un izglītības
vajadzībām. Plānots, ka skolu pārveide notiks, veidojot partnerību
starp pārvaldes, izglītības, uzņēmējdarbības un nevalstiskā sektora
organizācijām.