1.8 °C, 4 m/s, 94.2 %

Pilsētā

Lielupe – tagad kuģotājiem droša
10/07/2008

Šonedēļ noslēdzas mazā izmēra kuģu kustības regulējošo zīmju izvietošana Lielupē, un tas nozīmē, ka pārvietoties pa ūdeni Jelgavas teritorijā kļuvis krietni drošāk – par to gādā teju 40 navigācijas zīmes.

Sintija Čepanone

Šonedēļ noslēdzas mazā izmēra kuģu kustības regulējošo
zīmju izvietošana Lielupē, un tas nozīmē, ka pārvietoties pa ūdeni
Jelgavas teritorijā kļuvis krietni drošāk – par to gādā teju 40
navigācijas zīmes.

«To, kā turpmāk mūsu pilsētas teritorijā norisināsies satiksmes
regulācija iekšējos ūdeņos, ņēmusi vērā arī Latvijas Jūras
administrācija, uzteicot veiksmīgo risinājumu pat problemātiskākās
situācijās,» pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» projektu
vadītājs Gints Reinsons atklāj, ka projektu mazizmēra kuģu kustības
regulējošo zīmju uzstādīšanai Jelgavas teritorijā izstrādājusi SIA
«Jūras projekts», izvērtējot kopējo situāciju un ņemot vērā arī
faktu, ka šeit atrodas Airēšanas bāze un Jahtklubs.
Saskaņā ar projektu kopumā izvietotas 37 navigācijas zīmes,
ieskaitot papildzīmes. «Galvenokārt tās paredz ūdenstransporta
līdzekļu pārvietošanās ātruma ierobežojumus līdz 8 un 4 kilometriem
stundā, kā arī ūdens aktivitāšu aizliegumu noteiktos diennakts
laikos,» norāda G.Reinsons, paskaidrojot, ka, piemēram, gan braukt
ar ūdensmotocikliem, gan ūdensslēpēm aizliegts darbadienās no
pulksten 15 līdz 19 un brīvdienās no pulksten 9 līdz 15 – laikā,
kad Airēšanas bāzē norisinās treniņi.
Navigācijas zīmes izgatavoja SIA «Signum», un kopumā tas izmaksāja
5546,31 latu, savukārt to uzstādīšana konkursa kārtībā tika
uzticēta SIA «Mītavas Elektra» par kopējo summu 7134,28 lati.
Navigācijas zīmju uzstādīšanu atbildīgais uzņēmums sāka jau
pagājušajā nedēļā, Lielupes krastos iebetonējot metāla stabus, uz
kuriem zīmes izvietot, savukārt šīs nedēļas sākumā tās arī
piestiprināja. Līdz 11. jūlijam visām mazā izmēra kuģu kustību
regulējošajām zīmēm jābūt uzstādītām, tostarp pie dzelzceļa un
autotransporta tiltiem. Tur izvietotās zīmes informēs par tiltu
augstumu. «Kaut arī zīmes apstrādātas ar augstāko atstarojuma
virskārtu, kas tās pat diennakts tumšajā laikā ļauj saskatīt no
ievērojama attāluma, pie tilta pār Lielupi izvietotās navigācijas
zīmes tiks arī izgaismotas,» G.Reinsons atklāj, ka izgaismošanas
risinājums būs līdzīgs kā tilta ailām.
Jelgavas Pašvaldības policijas Satiksmes uzraudzības nodaļas
priekšnieces pienākumu izpildītājs Māris Velve vērtē, ka izvietotās
navigācijas zīmes neapšaubāmi atvieglos arī Ūdenspatruļas
inspektoru darbu. «Līdz šim inspektori varēja uzraudzīt vien to, kā
tiek ievēroti vispārīgie noteikumi, piemēram, vai ūdenstransporta
līdzekļu vadītājiem ir nepieciešamais drošības aprīkojums. Taču nu
viņiem ir likumīgs pamats kontrolēt arī satiksmi Lielupē, kas
neapšaubāmi vairos arī drošību,» M.Velve norāda, ka inspektori jau
apzinājuši vietas, kur izvietotas navigācijas zīmes, un tagad
atliek vien uzraudzīt, kā tās tiek ievērotas. M.Velve vērtē, ka
kopumā situācija uz ūdens kopš Ūdenspatruļas izveides ir būtiski
uzlabojusies – aizvien mazāk ir tādu kuģošanas līdzekļu, kuros nav
drošības aprīkojums, arī pārgalvīgo ūdensmotociklistu skaits
sarucis. «Pašlaik situāciju uz ūdens regulāri kontrolē divi
inspektori, īpašu uzmanību pievēršot situācijai brīvdienās, kad
atpūsties uz ūdens izvēlas salīdzinoši vairāk cilvēku,» tā M.Velve.