2.6 °C, 3.8 m/s, 92.8 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāLielos klientus būvmateriālu veikalos nomaina ierindas pircēji
Lielos klientus būvmateriālu veikalos nomaina ierindas pircēji
26/02/2009

Būvmateriālu tirdzniecība pieder pie jomām, kuru ekonomiskās situācijas ietekmē skar arī strukturālas izmaiņas. Tā kā pārdevēji saistīti ar nekustamā īpašuma sfēru, kur krīze ieilgusi uz nezināmu laiku, tā izraisījusi ķēdes reakciju, vispirms ietekmējot būvniecības firmas, bet pēc tam – celtniecības materiālu tirgotājus un ražotājus.

Anna Afanasjeva
Būvmateriālu tirdzniecība pieder pie jomām, kuru
ekonomiskās situācijas ietekmē skar arī strukturālas izmaiņas. Tā
kā pārdevēji saistīti ar nekustamā īpašuma sfēru, kur krīze
ieilgusi uz nezināmu laiku, tā izraisījusi ķēdes reakciju, vispirms
ietekmējot būvniecības firmas, bet pēc tam – celtniecības materiālu
tirgotājus un ražotājus.

Firmas «Tapeks» bankrots, kam piederēja viens no lielākajiem
«Tapro» veikalu tīkliem, ieviesīs izmaiņas konkurencē. Tiesa,
firmas agonija nenotiek bez skandāliem un mūsu valstī ierastu
«biznesa» shēmu izmantošanas. 

Tirgotājus ietekmē arī situācija ar būvniecības konkursiem,
kad vai katrs rezultāts tiek apstrīdēts, bet domstarpību
izskatīšana krietni ievelkas, un citi apstākļi. Saprotams, ka
pastiprinātas izturības pārbaudes apstākļos tirgotāji ir
piesardzīgi, kaut arī ne visi iztiek bez savu spalvu piepucēšanas.
Viņi neizsakās arī par konkurentiem. Norādīšana uz citu mīnusiem
vēlāk varētu nozīmēt papildu spriedzi pašiem. Bet vienā visi ir
vienisprātis – pašreizējos apstākļos nevienam neiet viegli.

Ir laiks, kad būvmateriālu veikalos nomainās pamatklientu
loks. Proti, celtniecības buma laikā galveno apgrozījuma daļu
veidoja būvfirmas, bet tagad – ierindas klienti jeb mazumpircēji.
Tas arī tirgotājiem liek pārorientēties. Ikdiena liecina, ka tas
nenākas viegli. Lai ko saka tirgotāji, labajos laikos viņu galvenā
uzmanība bija pievērsta pamatienākumu nodrošinātājiem. Ierindas
pircēji pārdevējiem vairāk vai mazāk bija pie kājas. Tomēr
attieksmes maiņa ir viens no faktoriem, kas varētu stiprināt pašu
tirgotāju pozīcijas.