8.7 °C, 1.1 m/s, 89.7 %

Pilsētā

«Līdz aplausiem vēl tālu»
20/03/2009
Georgs Svikulis, Jelgavas
pilsētas galvenais mākslinieks:
«Izvērtējot pilsētā izvietotās reklāmas situāciju kopumā,
jāsaka, ka līdz aplausiem vēl ļoti tālu. Bet pamatkoncepcija par
to, ko gribam redzēt savā pilsētā, ir, un tā ir ļoti vienkārša.
Katrai maģistrālajai ielai, gar kurām galvenokārt cenšas izvietot
reklāmas, būtu jāizstrādā vienota stilistika un jācenšas pie tās
pieturēties. Tā būtu reklāmu samērošana pēc kāda no to
veidojošajiem komponentiem – pēc izmēra, krāsas, formas vai kā
cita. To, protams, ir grūti realizēt, jo tas ir saistīts ar naudas
izdošanu, turklāt daudzi uzņēmumi izvieto savus logo, kas vispār
nepakļaujas izmaiņām. Tāpēc, manuprāt, vajadzētu veidot vienotu
joslu, kurā cita citai seko vienāda izmēra izkārtnes, kā tas ir
Lielajā ielā 16. Vietās, kur par to nav piedomāts, nereti reklāmas
ēdas, nesader kopā. 
Protams, vienotas koncepcijas ieviešana ir ilgstošā laika
periodā veicams darbs, bet mēs uz to ejam. Panākt jau esošu
izkārtņu un reklāmu izmainīšanu tikpat kā nav iespējams, bet es
runāju par tiem, kas reklāmas plāno nomainīt, kā arī par tiem, kas
tās vēl tikai izvietos.»