8.7 °C, 2.8 m/s, 85.1 %

Latvijā

Lidot kļuvis dārgāk
18/03/2008

No šī gada 14.marta Latvijas aviosabiedrība AS “Air Baltic Corporation” (“airBaltic”) ieviesusi degvielas piemaksu sešu latu apmērā, jo ir ievērojami kāpušas degvielas izmaksas, aģentūru LETA informēja “airBaltic” prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

No šī gada 14.marta Latvijas aviosabiedrība AS “Air
Baltic Corporation” (“airBaltic”) ieviesusi degvielas piemaksu sešu
latu apmērā, jo ir ievērojami kāpušas degvielas izmaksas, aģentūru
LETA informēja “airBaltic” prezidents un izpilddirektors Bertolts
Fliks.

Naftas un aviodegvielas cenu straujā kāpuma dēļ aviotransporta
nozarē ir būtiski pieaugušas izmaksas, norāda Fliks, kā piemēru
minot reisu no Rīgas uz Barselonu. Patlaban degviela šajā reisā uz
katru pasažieri izmaksā par 55 ASV dolāriem (24,75 latiem) dārgāk
nekā pirms gada.

Tai pat laikā “airBaltic” aktīvi veic pasākumus degvielas
patēriņa samazināšanai, ieviešot tehnoloģiskus uzlabojumus
lidmašīnās, piemēram, “uzlocīto” spārnu galu uzstādīšanu, kas
palīdz samazināt degvielas patēriņu par 4%, kā arī pilnveido
procedūras un papildina floti ar lidmašīnām, kurās degvielas
patēriņš uz vienu sēdvietu ir mazāks.

Fliks uzsver, ka, lai kompensētu milzīgo degvielas cenu kāpumu,
“airBaltic”, tāpat kā citām aviokompānijām visā pasaulē, ir
jāpalielina ieņēmumi.

Kā ziņots, Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic”
apgrozījums pērn bija 163 miljoni latu.

Lidsabiedrības apgrozījums pērn bijis par 40,6% lielāks nekā
2006.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 115,9 miljonus latu. 2005.gadā
“airBaltic” apgrozījums bija 84,62 miljoni latu.

“airBaltic” dibināta 1995.gadā. Tās galvenie akcionāri ir
Latvijas valsts ar 52,6% akciju un aviokompānija SAS ar 47,2%
akciju.

Aviosabiedrības stratēģiskais partneris ir SAS, taču pastāv
cieša sadarbība arī ar citām SAS grupas aviosabiedrībām.

www.LETA.lv