No šī gada 14.marta Latvijas aviosabiedrība AS “Air Baltic Corporation” (“airBaltic”) ieviesusi degvielas piemaksu sešu latu apmērā, jo ir ievērojami kāpušas degvielas izmaksas, aģentūru LETA informēja “airBaltic” prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.
Naftas un aviodegvielas cenu straujā kāpuma dēļ aviotransporta nozarē ir būtiski pieaugušas izmaksas, norāda Fliks, kā piemēru minot reisu no Rīgas uz Barselonu. Patlaban degviela šajā reisā uz katru pasažieri izmaksā par 55 ASV dolāriem (24,75 latiem) dārgāk nekā pirms gada.
Tai pat laikā “airBaltic” aktīvi veic pasākumus degvielas patēriņa samazināšanai, ieviešot tehnoloģiskus uzlabojumus lidmašīnās, piemēram, “uzlocīto” spārnu galu uzstādīšanu, kas palīdz samazināt degvielas patēriņu par 4%, kā arī pilnveido procedūras un papildina floti ar lidmašīnām, kurās degvielas patēriņš uz vienu sēdvietu ir mazāks.
Fliks uzsver, ka, lai kompensētu milzīgo degvielas cenu kāpumu, “airBaltic”, tāpat kā citām aviokompānijām visā pasaulē, ir jāpalielina ieņēmumi.
Kā ziņots, Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” apgrozījums pērn bija 163 miljoni latu.
Lidsabiedrības apgrozījums pērn bijis par 40,6% lielāks nekā 2006.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 115,9 miljonus latu. 2005.gadā “airBaltic” apgrozījums bija 84,62 miljoni latu.
“airBaltic” dibināta 1995.gadā. Tās galvenie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un aviokompānija SAS ar 47,2% akciju.
Aviosabiedrības stratēģiskais partneris ir SAS, taču pastāv cieša sadarbība arī ar citām SAS grupas aviosabiedrībām.
www.LETA.lv