16.1 °C, 0.9 m/s, 93.7 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaLekcijā skaidroja, kā pedagogiem organizēt mācību procesu
Lekcijā skaidroja, kā pedagogiem organizēt mācību procesu
17/06/2016

Trešdien, 15. jūnijā, Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā notika lekcija «Jā, bet vai tas darbosies manā klasē?», kuru lasīja Sidnejas Notre Dame Universitātes lektore, skolotāja ar nozīmīgu personiskā darba pieredzi Ilona Brūvere no Austrālijas. Lekcijas ietvaros vispārējās, profesionālās un speciālās izglītības iestāžu pedagogi, kā arī citi interesenti kopā ar I.Brūveri centās rast atbildi uz jautājumu – kā es mācu bērnus?

Lektore skaidroja, ka, lai darbotos konkrētas metodes, ir
nepieciešams saprast savus uzskatus, vadības stilu – demokrātisks
vai autoritārs. Pastāvot daudziem atšķirīgiem skatījumiem un
teorētiskajām pieejām, ir jāatlasa to metožu un paņēmienu kopums,
kas harmoniski iekļaujas konkrētā pedagoga uzskatu sistēmā. Būtisks
ir arī jautājums, kāda ir fiziskā un emocionālā vide, kurā noris
mācību process. Vai tā ir vide, kurā var justies droši, izteikt
savas domas? Varbūt klasē ir lietas, kas novērš uzmanību no mācību
procesa? Uzvedību ietekmē gan ārējie, gan iekšējie faktori, kas
savstarpēji mijiedarbojas. Pozitīvu efektu var panākt, pedagogam
lietojot pārdomātu ķermeņa valodu, runājot mierīgā, nosvērtā
tonī.

Lekcijas nobeigumā I.Brūvere atgādināja, ka pedagogam ir jāmāca
tas, ko nozīmē būt cilvēkam – sabiedriskās normas, emociju
kontrole, pozitīva domāšana. Ieejot klasē ar prieku, mācību process
noritēs patīkamāk un vieglāk abām pusēm, jo pozitīva enerģija rada
tādu pašu atbildes reakciju.

I.Brūverei ir ļoti plaša pieredze ar bērnu uzvedības traucējumu
novēršanu saistītu programmu koordinēšanā un stratēģisku padomu
sniegšanā Austrālijas skolotājiem. Viņa ir arī direktore programmai
«Uzvedība un apmeklētība».

Foto: no ZRKAC arhīva