Trešdien, 15. jūnijā, Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā notika lekcija «Jā, bet vai tas darbosies manā klasē?», kuru lasīja Sidnejas Notre Dame Universitātes lektore, skolotāja ar nozīmīgu personiskā darba pieredzi Ilona Brūvere no Austrālijas. Lekcijas ietvaros vispārējās, profesionālās un speciālās izglītības iestāžu pedagogi, kā arī citi interesenti kopā ar I.Brūveri centās rast atbildi uz jautājumu – kā es mācu bērnus?
Lektore skaidroja, ka, lai darbotos konkrētas metodes, ir nepieciešams saprast savus uzskatus, vadības stilu – demokrātisks vai autoritārs. Pastāvot daudziem atšķirīgiem skatījumiem un teorētiskajām pieejām, ir jāatlasa to metožu un paņēmienu kopums, kas harmoniski iekļaujas konkrētā pedagoga uzskatu sistēmā. Būtisks ir arī jautājums, kāda ir fiziskā un emocionālā vide, kurā noris mācību process. Vai tā ir vide, kurā var justies droši, izteikt savas domas? Varbūt klasē ir lietas, kas novērš uzmanību no mācību procesa? Uzvedību ietekmē gan ārējie, gan iekšējie faktori, kas savstarpēji mijiedarbojas. Pozitīvu efektu var panākt, pedagogam lietojot pārdomātu ķermeņa valodu, runājot mierīgā, nosvērtā tonī.
Lekcijas nobeigumā I.Brūvere atgādināja, ka pedagogam ir jāmāca tas, ko nozīmē būt cilvēkam – sabiedriskās normas, emociju kontrole, pozitīva domāšana. Ieejot klasē ar prieku, mācību process noritēs patīkamāk un vieglāk abām pusēm, jo pozitīva enerģija rada tādu pašu atbildes reakciju.
I.Brūverei ir ļoti plaša pieredze ar bērnu uzvedības traucējumu novēršanu saistītu programmu koordinēšanā un stratēģisku padomu sniegšanā Austrālijas skolotājiem. Viņa ir arī direktore programmai «Uzvedība un apmeklētība».
Foto: no ZRKAC arhīva