Šodien bērnu vasaras nometnē «Lediņi» viesojās «Latvijas zaļā punkta» pārstāvji, kas nometnes dalībniekus iesaistīja «Lielajā šķirošanas stafetē», rādot, kā atkritumus, kurus radām ikdienā, šķirot, saudzējot vidi. «Šī nometnes nedēļa mums ir ar Brazīlijas tematiku, un vides izglītības jautājumi, kas ir nozīmīgi ikvienā valstī, jo īpaši aktuāli šobrīd iezīmējas Brazīlijas kontekstā, kur notiek ievērojamākais sporta pasākums – olimpiskās spēles,» stāsta nometnes vadītāja Liene Ušvile.
Bērni iepazinās ar pieciem atkritumu šķirošanas konteineriem un izprata, kādus atkritumus tajos var mest, minēja krustvārdu mīklu, mēģināja izprast stikla pudeles «dzīves» ciklu, kā arī to, kādēļ pirms izmešanas jāsaplacina polietilēntereftalāta (PET) pudeles. «Ar šo stafeti mēs pavasarī viesojāmies 20 Latvijas skolās, kuras iesaistījās radošo darbu konkursā «Mēs šķirojam. Pievienojies mums!», un priecājamies par iespēju pabūt arī Jelgavas vasaras nometnē «Lediņi», lai parādītu bērniem, cik nozīmīgi ir šķirot atkritumus,» atklāj sporta deju pasniedzēja «Lielās šķirošanas stafetes» vadītāja Marta Kalēja. Papildus praktiskiem padomiem pasākuma dalībnieki uzzināja arī daudzus interesantus faktus, piemēram, to, ka katra garderobē atrodamajos džinsos iestrādāta daļiņa plastmasas – poliestera šķiedra, ko iegūst, pārstrādājot PET pudeles, kā arī to, ka celulozes šķiedras ir iespējams pārstrādāt līdz pat septiņām reizēm.
«Latvijas zaļā punkta» pārstāvji stāsta, ka, viesojoties Latvijas skolās, novērojuši: zinošāki atkritumu šķirošanas jautājumos ir jaunāko klašu audzēkņi, jo šobrīd skolās tieši jaunāko klašu skolēnu vidū arvien vairāk tiek aktualizēta vides izglītība.
Stafetes nobeigumā komandas saņēma kliņģerus no «Latvijas zaļā punkta», kā arī balvas no atkritumu apsaimniekošanas uzņēmuma «Zemgales EKO». Pasākums noslēdzās ar kopīgu bildi, kura ceļos uz Rio pie «LTV» raidījuma «Sporta studija» žurnālista un «Lielās šķirošanas stafetes» vadītāja Armanda Tripāna, kurš, nebūdams uz vietas, dzīvoja līdzi stafetes aktivitātēm.
Foto: Austris Auziņš