Jelgava nav vienīgā pilsēta, pa kuras ielām kursē tepat rūpnīcā «Amo Plant» ražotie autobusi. No rītdienas autobuss testēšanas režīmā sāks kursēt pa Kuldīgu, bet pēc divām nedēļām – arī pa Talsiem, portālu www.jelgavasvetsnesis.lv informē «Amo Plant» mārketinga un ārējo sakaru direktors Igors Graurs.
Ilze Knusle-Jankevica
Jelgava nav vienīgā pilsēta, pa kuras ielām kursē tepat rūpnīcā «Amo Plant» ražotie autobusi. No rītdienas autobuss testēšanas režīmā sāks kursēt pa Kuldīgu, bet pēc divām nedēļām – arī pa Talsiem, portālu www.jelgavasvetsnesis.lv informē «Amo Plant» mārketinga un ārējo sakaru direktors Igors Graurs. Interesi par Jelgavā ražotajiem autobusiem izrādījuši Kuldīgas un Talsu pasažieru pārvadātāji, ar kuriem jau noslēgts nodomu protokols par autobusa testa braucieniem, bet vēl ar četru pilsētu pasažieru pārvadātājiem notiek sarunas, stāsta I.Graurs. «Ļaut izmēģināt autobusu pirms tā iegādes – tā ir pierasta prakse, jo mūsu produkts ir jauns un tirgū parādījies nesen,» tā «Amo Plant» pārstāvis. Viņš norāda, ka pircējs vēlas zināt, cik ērts, cik viegls ir autobuss, kā tajā jūtas šoferis, kāds ir autobusa degvielas patēriņš un tamlīdzīgas lietas.
Uzņēmuma protokola dienesta vadītājs Armands Krūze stāsta, ka Kuldīgas pasažieru pārvadātājs testē vidējās ietilpības, zemās grīdas autobusu, kas ir ekonomisks, izturīgs, mūsdienīgs un komfortabls. Jaunajā autobusā ir ratiņkrēslu rampa, kas atvieglo cilvēkiem ratiņkrēslos un māmiņām ar bērniem iekļūšanu transportlīdzeklī. Autobusā ir plašs salons un ērti sēdekļi. Salons ir viegli tīrāms, jo sēdekļu mezgli nav stiprināti pie grīdas. Pasažieru salonā ir divi apgaismoti grīdas pakāpieni ērtākai pasažieru kustībai. Zemās grīdas autobusam ir 32 pasažieru sēdvietas un 48 stāvvietas. Jelgavā ražotais autobuss kursēs Kuldīgas pilsētas maršrutā Virka – Pelči, turklāt pirmajā testēšanas dienā, 19. decembrī, tas pasažierus pārvadās bez maksas.
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka pirmie «Amo Plant» ražotie autobusi jau kursē pa Jelgavu. I.Graurs norāda, ka rūpīgi tiek sekots, kāds ir šo autobusu stāvoklis, kādas nepilnības ekspluatācijas laikā parādās un jānovērš. Tāpat tiks uzmanīti autobusi, kuri kursēs Kuldīgā un Talsos. «Pagaidām neesam dzirdējuši neko sliktu. Protams, ir daži sīkumi, kas jāpalabo, piemēram, vienas durvis veras sliktāk nekā otras vai tamlīdzīgi. Tomēr jau pēc pirmajām dienām «Jelgavas Autobusu parka» pārstāvji atzina, ka jaunie autobusi iet labi,» stāsta I.Graurs. Viņaprāt, pats lielākais Jelgavā ražoto autobusu bonuss ir salīdzinoši mazais degvielas patēriņš – jaunie autobusi patērē par 10 – 16 procentiem mazāk degvielas nekā analogi, citur ražoti autobusi. Tāpat tas esot apmēram par četrām tonnām vieglāks nekā citu firmu autobusi.
Foto: Ivars Veiliņš