2 °C, 0.8 m/s, 94.1 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāLatvijas pilsētās sāk testēt Jelgavā ražotos autobusus
Latvijas pilsētās sāk testēt Jelgavā ražotos autobusus
17/11/2010

Jelgava nav vienīgā pilsēta, pa kuras ielām kursē tepat rūpnīcā «Amo Plant» ražotie autobusi. No rītdienas autobuss testēšanas režīmā sāks kursēt pa Kuldīgu, bet pēc divām nedēļām – arī pa Talsiem, portālu www.jelgavasvetsnesis.lv informē «Amo Plant» mārketinga un ārējo sakaru direktors Igors Graurs.

Ilze Knusle-Jankevica

Jelgava nav vienīgā pilsēta, pa kuras ielām kursē tepat
rūpnīcā «Amo Plant» ražotie autobusi. No rītdienas autobuss
testēšanas režīmā sāks kursēt pa Kuldīgu, bet pēc divām nedēļām –
arī pa Talsiem, portālu www.jelgavasvetsnesis.lv informē «Amo
Plant» mārketinga un ārējo sakaru direktors Igors
Graurs.

 
Interesi par Jelgavā ražotajiem autobusiem izrādījuši Kuldīgas un
Talsu pasažieru pārvadātāji, ar kuriem jau noslēgts nodomu
protokols par autobusa testa braucieniem, bet vēl ar četru pilsētu
pasažieru pārvadātājiem notiek sarunas, stāsta I.Graurs. «Ļaut
izmēģināt autobusu pirms tā iegādes – tā ir pierasta prakse, jo
mūsu produkts ir jauns un tirgū parādījies nesen,» tā «Amo Plant»
pārstāvis. Viņš norāda, ka pircējs vēlas zināt, cik ērts, cik
viegls ir autobuss, kā tajā jūtas šoferis, kāds ir autobusa
degvielas patēriņš un tamlīdzīgas lietas.

Uzņēmuma protokola dienesta vadītājs Armands Krūze stāsta, ka
Kuldīgas pasažieru pārvadātājs testē vidējās ietilpības, zemās
grīdas autobusu, kas ir ekonomisks, izturīgs, mūsdienīgs un
komfortabls. Jaunajā autobusā ir ratiņkrēslu rampa, kas atvieglo
cilvēkiem ratiņkrēslos un māmiņām ar bērniem iekļūšanu
transportlīdzeklī. Autobusā ir plašs salons un ērti sēdekļi.
Salons ir viegli tīrāms, jo sēdekļu mezgli nav stiprināti pie
grīdas. Pasažieru salonā ir divi apgaismoti grīdas pakāpieni
ērtākai pasažieru kustībai. Zemās grīdas autobusam ir 32 pasažieru
sēdvietas un 48 stāvvietas. Jelgavā ražotais autobuss kursēs
Kuldīgas pilsētas maršrutā Virka – Pelči, turklāt pirmajā
testēšanas dienā, 19. decembrī, tas pasažierus pārvadās bez
maksas.

Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka pirmie «Amo
Plant» ražotie autobusi jau kursē pa Jelgavu. I.Graurs norāda, ka
rūpīgi tiek sekots, kāds ir šo autobusu stāvoklis, kādas nepilnības
ekspluatācijas laikā parādās un jānovērš. Tāpat tiks uzmanīti
autobusi, kuri kursēs Kuldīgā un Talsos. «Pagaidām neesam
dzirdējuši neko sliktu. Protams, ir daži sīkumi, kas jāpalabo,
piemēram, vienas durvis veras sliktāk nekā otras vai tamlīdzīgi.
Tomēr jau pēc pirmajām dienām «Jelgavas Autobusu parka» pārstāvji
atzina, ka jaunie autobusi iet labi,» stāsta I.Graurs. Viņaprāt,
pats lielākais Jelgavā ražoto autobusu bonuss ir salīdzinoši mazais
degvielas patēriņš – jaunie autobusi patērē par 10 – 16 procentiem
mazāk degvielas nekā analogi, citur ražoti autobusi. Tāpat tas esot
apmēram par četrām tonnām vieglāks nekā citu firmu autobusi.
  

Foto: Ivars Veiliņš