Turpinot pasta pakalpojumu modernizāciju, VAS «Latvijas Pasts» par 1,8 miljoniem eiro no investīciju fonda «Baltcap» iegādājies 61 pasta sūtījumu saņemšanas termināļa tīklu, kas līdz šim ir pazīstams ar zīmolu «Pasta stacija». Divas no Pasta stacijām atrodas arī Jelgavā – «Kanclera namā» un tirdzniecības centrā «Valdeka». Latvijas Pastā uzsver, ka šobrīd norit sistēmu salāgošanas process un rudenī pakomātiem mainīsies vizuālais izskats, bet klientus tas nekādi neietekmē un pakomāti darbu turpina ierastā režīmā.
Latvijas Pasta Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja Gundega Vārpa norāda, ka iegādājoties šos pakomātus, pasts būtiski paplašina sūtījumu izsniegšanas iespējas. Pakomāti ar Latvijas Pasta zīmolu sāks pilnvērtīgi funkcionēt pēc sistēmu pilnīgas savstarpējas salāgošanas rudenī, kad tajos būs iespējams saņemt Latvijas Pasta klientiem adresētos sūtījumus no interneta veikaliem un paralēli turpinot apkalpot līdzšinējos Pasta stacijas klientus. «Pasta stacijas pakomāti, tostarp Jelgavā, darbu turpina, kā ierasts, un nav plānots to darbību apturēt. Šobrīd notiek IT sistēmu salāgošana, un tas klientus neietekmē. Rudenī gan sarkani baltie pakomāti mainīs vizuālo tēlu, lai piešķirtu tiem Latvijas Pasta identitāti. Šobrīd gan nevaram pateikt konkrētu laiku, kad tas notiks,» stāsta G.Vārpa, norādot, ka uzņēmums nav arī plānojis mainīt pakomātu atrašanās vietu Jelgavā – tie darbosies turpat, kur līdz šim. «Domājot par attīstību nākotnē, iespējams, Jelgavā tiks uzstādīts vēl kāds sūtījumu saņemšanas terminālis. Jāpiebilst gan, ka visas Pasta stacijas šobrīd atrodas iekštelpās, bet, paplašinot pakomātu tīklu, tie noteikti tiks uzstādīti ārā, tādējādi nodrošinot klientiem piekļuvi tiem jebkurā diennakts laikā,» stāsta G.Vārpa.
Latvijas Pasts norāda, ka pakomātu vidējā kapacitāte pašlaik sasniedz 850 500 sūtījumu gadā. 2019. gada beigās plānoti arī apmaksas servisa uzlabojumi, pakomātu izmantošanai ieviešot norēķinus ar maksājumu kartēm.
Latvijas Pasta dati liecina, ka viens no pieprasītākajiem pasta pakalpojumiem ir sūtījumu saņemšana. Arī Latvijas Pasta aptaujas rezultāti rāda, ka iedzīvotāji lielākoties nosūta vēstules (46 procenti), bet saņem – dažāda satura paciņas (57 procenti). Turklāt kopējais pasta paciņu saņēmēju īpatsvars gandrīz divkārt pārsniedz šāda paša satura sūtījumu sūtītāju skaitu (29 procenti), kas, visticamāk, saistīts ar iedzīvotāju aizvien aktīvāku iesaisti e-komercijas procesos.
Foto: publicitātes