5.7 °C, 5.4 m/s, 87.7 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāLatvijas iedzīvotāji Ziemassvētkos labprāt saņemtu saldumus un delikateses
Latvijas iedzīvotāji Ziemassvētkos labprāt saņemtu saldumus un delikateses
23/12/2018

Latvijas iedzīvotāji svētku svinēšanai plāno tērēt vidēji 200 eiro, kas ir 17 procenti no mājsaimniecības ikmēneša ienākumiem – tas ir par 30 eiro vairāk nekā pērn. Mūsu valstī dzīvojošie joprojām ir gatavi atvēlēt svētku tēriņiem lielāku daļu no saviem ikmēneša ienākumiem nekā kaimiņvalstī Igaunijā, teju visās Ziemeļvalstīs, Nīderlandē un Vācijā aptaujātie cilvēki, liecina starptautiska svētku aptauja.

Tāpat secināts, ka 21 procents respondentu palielinās savus
tēriņus, bet gandrīz 43 procenti mājsaimniecību dāvanai un
svinēšanai tērēs tikpat daudz, cik pagājušajos Ziemassvētkos.
Lielākie tērētāji šogad būs Meksikā, kuras iedzīvotāji šim mērķim
ir gatavi atvēlēt 48 procentus no saviem ikmēneša ienākumiem jeb
418 eiro. Nedaudz mazāk jeb 38 procentus, kas ir 341 eiro, šim
mērķim plāno tērēt Brazīlijā aptaujātie. Savukārt otrā skalas galā
ir Dānijā (13 procenti), Somijā (11 procenti), Vācijā un Nīderlandē
(10 procenti) dzīvojošie.

Aptauja arī atklāj, ka Latvijas iedzīvotāji zem eglītes vislabāk
liktu un atrastu saldumus un delikateses, ko izvēlējušies 13
procenti respondentu. Iedzīvotāji vēlas dāvināt un saņemt arī
spēles un rotaļlietas, dāvanu kartes, kā arī apģērbu. Interesanti,
ka gada laikā populārāko dāvanu tops ir krasi mainījies – pērn
nedaudz mazāk nekā ceturtdaļa jeb 18,2 procenti Latvijas
iedzīvotāju zem eglītes gribēja likt un atrast kosmētiku.

Savukārt pasaulē kā populārākā lieta, ko cilvēki gribētu dāvināt
un saņemt, ir apģērbs. To saraksta priekšgalā ievietoja 16 procenti
aptaujas dalībnieku. Populāras bija arī citas lietas, piemēram,
Spānijā, Austrālijā, Bulgārijā, Horvātijā, Somijā, Igaunijā un
Norvēģijā mītošie lielu daļa Ziemassvētku budžeta plāno tērēt
ģimenes sporta aktivitātēm.

Starptautisko svētku aptauju veica uzņēmums «Ferratum», un tajā
piedalījās vairāk nekā 23 000 mājsaimniecību. Respondentu vecums
bija no 18 līdz 61+ gadiem, un 57 procenti dalībnieku bija
sievietes. Vidējie pieejamie neto ienākumi mājsaimniecībām, kas
piedalījās, bija no 866 eiro līdz 3861 eiro.

Foto: no «Jelgavas Vēstneša» arhīva