Ar kārtīgu filmēšanas komandu, lai redzēto un piedzīvoto regulāri publicētu interesentiem, šodien trīs RAF mikriņi «Latvija», «Amo Plant» ražotais «Ambassador» autobuss un Jelgavā pārbūvēts elektromobilis devušie ceļā goda aplī pa Latviju. Labu ripošanu un veiksmi brauciena dalībniekiem vēlēja Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš.
Ligita Vaita
«Šis brauciens un vispār autobūves aktivitātes pierāda, ka auto mīļi un auto būvnieki Latvijā nav miruši! Varam lepoties gan ar Andra Dambja būvēto rallija elektrotransportu, gan arī mūsu pašu, rūpnīcā «Amo Plant», ražotajiem autobusiem,» teic A.Rāviņš. Viņš ir pārliecināts, ka šajā nozarē jāstrādā divos virzienos – jārada aizvien jauni un moderni produkti un jānodrošina kvalitāte. «Tikai tā iekarosim pasaules tirgu,» tā domes priekšsēdētājs.
«Šis brauciens būs kā iesildīšanās. Bet ceram, ka nākamgad varēsim pieveikt vēsturisku braucienu no Baltijas jūras Liepājā līdz Vlodovostokai 16 000 kilometru garumā. Šoreiz mums problēmām nevajadzētu būt – esam saplānojuši maršrutu, līdzi viss nepieciešamais, turklāt mums ir arī labi inženieri, daži pat ar pieredzi darbā RAF,» pārliecināts ir brauciena dalībnieks Mihails Nikolajevs, kura galvenais uzdevums brauciena laikā ir fotografēt. Viņš kopā ar fotogrāfu un video operatoru komandu veidos sižetu par brauciena norisi, lai popularizētu autobūves tradīcijas Latvijā, kā arī meklētu atbalstītājus 2015. gadā plānotajai ekspedīcijai.
Pārliecināts, ka brauciens būs veiksmīgs visiem spēkratiem, ir arī jelgavnieks inženieris Artis Ziemelis, kurš pats pārbūvējis elektromobili. Viņš braucienam pievienoties nolēmis pēdējā brīdī, un skaidro, ka nu būs rūpīgāk jāpārdomā nakšņošanas vietas. «Šis elektromobilis ar pilnu uzlādi var nobraukt 220 kilometru, tātad būs pietiekami, ja to lādēšu naktīs nakšņošanas vietās,» norāda auto entuziasts.
Aplūkot RAF mikroautobusus «Latvija» un aprunāties ar ekspedīcijas dalībniekiem šodien bija atnācis arī divpadsmitgadīgais Stefans Gricenko. «Mums kādreiz no vectēva arī bija palicis šāds auto, taču tas saplīsa. Es jau sen zināju, ka tie ir ražoti Jelgavā. Mani ļoti interesē mehāniskas lietas un automobiļi, tāpēc atnācu apskatīties uz šiem spēkratiem,» tā Stefans. Viņš atceras, ka RAF automobiļu izstādē Muzeju naktī iepriekš redzējis arī «Latvijas» kā ugunsdzēsēju un ātrās palīdzības auto.
Paredzēts, ka brauciena «Ar «Latvijām pa Latviju» dalībnieki no Jelgavas dosies tālāk pa bijušajām Kurzemes un Zemgales hercogistes pilsētām, piestājot Kandavā, Talsos, Rojā, Kolkā, Mazirbē, Ventspilī un Kuldīgā. Šo maršrutu paredzēts izbraukt trīs dienās, svētdien vēlu vakarā atgriežoties Jelgavā. «Jāpiebilst, ka šis ir pirmais goda aplis, bet šovasar vēl tiek plānots arī izbrauciens pa Latgali un Vidzemi.
Ar «Latvijām» pa Latviju» noslēgums paredzēts vasaras beigās Rīgā, Duntes ielā 34, kur pirms 60 gadiem ar Padomju Savienības Autobūves ministrijas pavēli Autoremonta rūpnīca tika nokristīta par Rīgas Autobusu fabriku.
Brauciena iespaidiem un notikumiem interesenti var sekot līdzi Facebook.com lapā «No okeāna līdz okeānam 2015» , kur nākotnē tiks publicēta arī filma. Ikvienā pilsētā, kur goda apļa dalībnieki apstāsies, viņi gaida interesentus, lai labprāt atbildētu uz jautājumiem par autobūvi, braucienu, plānoto ekspedīciju un citiem.
Jāatgādina, ka brauciens tiek rīkots, lai iedzīvotājiem atgādinātu, ka Latvija bijusi un ir valsts ar bagātu autobūves vēsturi. Šogad aprit 60 gadi, kopš ar Padomju Savienības Autobūves ministrijas pavēli Rīgas Eksperimentālo autoremonta fabriku pārdēvēja par Rīgas Autobusu fabriku (RAF).
Foto: Ivars Veiliņš