20.1 °C, 2.1 m/s, 80 %

Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvs

Lai «rafiņiem» labi ripo!
11/07/2014

Ar kārtīgu filmēšanas komandu, lai redzēto un piedzīvoto regulāri publicētu interesentiem, šodien trīs RAF mikriņi «Latvija», «Amo Plant» ražotais «Ambassador» autobuss un Jelgavā pārbūvēts elektromobilis devušie ceļā goda aplī pa Latviju. Labu ripošanu un veiksmi brauciena dalībniekiem vēlēja Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš.

Ligita Vaita

Ar kārtīgu filmēšanas komandu, lai
redzēto un piedzīvoto regulāri publicētu interesentiem, šodien trīs
RAF mikriņi «Latvija», «Amo Plant» ražotais «Ambassador» autobuss
un Jelgavā pārbūvēts elektromobilis devušie ceļā goda aplī pa
Latviju. Labu ripošanu un veiksmi brauciena dalībniekiem vēlēja
Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš.

«Šis brauciens un vispār autobūves aktivitātes
pierāda, ka auto mīļi un auto būvnieki Latvijā nav miruši! Varam
lepoties gan ar Andra Dambja būvēto rallija elektrotransportu, gan
arī mūsu pašu, rūpnīcā «Amo Plant», ražotajiem autobusiem,» teic
A.Rāviņš. Viņš ir pārliecināts, ka šajā nozarē jāstrādā divos
virzienos – jārada aizvien jauni un moderni produkti un jānodrošina
kvalitāte. «Tikai tā iekarosim pasaules tirgu,» tā domes
priekšsēdētājs.

«Šis brauciens būs kā iesildīšanās. Bet ceram,
ka nākamgad varēsim pieveikt vēsturisku braucienu no Baltijas jūras
Liepājā līdz Vlodovostokai 16 000 kilometru garumā. Šoreiz
mums problēmām nevajadzētu būt – esam saplānojuši maršrutu, līdzi
viss nepieciešamais, turklāt mums ir arī labi inženieri, daži pat
ar pieredzi darbā RAF,» pārliecināts ir brauciena dalībnieks
Mihails Nikolajevs, kura galvenais uzdevums brauciena laikā ir
fotografēt. Viņš kopā ar fotogrāfu un video operatoru komandu
veidos sižetu par brauciena norisi, lai popularizētu autobūves
tradīcijas Latvijā, kā arī meklētu atbalstītājus 2015. gadā
plānotajai ekspedīcijai.

Pārliecināts, ka brauciens būs veiksmīgs
visiem spēkratiem, ir arī jelgavnieks inženieris Artis Ziemelis,
kurš pats pārbūvējis elektromobili. Viņš braucienam pievienoties
nolēmis pēdējā brīdī, un skaidro, ka nu būs rūpīgāk jāpārdomā
nakšņošanas vietas. «Šis elektromobilis ar pilnu uzlādi var
nobraukt 220 kilometru, tātad būs pietiekami, ja to lādēšu naktīs
nakšņošanas vietās,» norāda auto entuziasts.

Aplūkot RAF mikroautobusus «Latvija» un
aprunāties ar ekspedīcijas dalībniekiem šodien bija atnācis arī
divpadsmitgadīgais Stefans Gricenko. «Mums kādreiz no vectēva arī
bija palicis šāds auto, taču tas saplīsa. Es jau sen zināju, ka tie
ir ražoti Jelgavā. Mani ļoti interesē mehāniskas lietas un
automobiļi, tāpēc atnācu apskatīties uz šiem spēkratiem,» tā
Stefans. Viņš atceras, ka RAF automobiļu izstādē Muzeju naktī
iepriekš redzējis arī «Latvijas» kā ugunsdzēsēju un ātrās
palīdzības auto.

Paredzēts, ka brauciena «Ar «Latvijām pa
Latviju» dalībnieki no Jelgavas dosies tālāk pa bijušajām Kurzemes
un Zemgales hercogistes pilsētām, piestājot Kandavā, Talsos, Rojā,
Kolkā, Mazirbē, Ventspilī un Kuldīgā. Šo maršrutu paredzēts
izbraukt trīs dienās, svētdien vēlu vakarā atgriežoties Jelgavā.
«Jāpiebilst, ka šis ir pirmais goda aplis, bet šovasar vēl tiek
plānots arī izbrauciens pa Latgali un Vidzemi.

Ar «Latvijām» pa Latviju» noslēgums paredzēts
vasaras beigās Rīgā, Duntes ielā 34, kur pirms 60 gadiem ar Padomju
Savienības Autobūves ministrijas pavēli Autoremonta rūpnīca tika
nokristīta par Rīgas Autobusu fabriku.

Brauciena iespaidiem un notikumiem interesenti
var sekot līdzi Facebook.com lapā «No okeāna
līdz okeānam 2015»
, kur nākotnē tiks publicēta arī filma.
Ikvienā pilsētā, kur goda apļa dalībnieki apstāsies, viņi gaida
interesentus, lai labprāt atbildētu uz jautājumiem par autobūvi,
braucienu, plānoto ekspedīciju un citiem.

Jāatgādina, ka brauciens tiek rīkots, lai
iedzīvotājiem atgādinātu, ka Latvija bijusi un ir valsts ar bagātu
autobūves vēsturi. Šogad aprit 60 gadi, kopš ar Padomju Savienības
Autobūves ministrijas pavēli Rīgas Eksperimentālo autoremonta
fabriku pārdēvēja par Rīgas Autobusu fabriku (RAF).

Foto: Ivars Veiliņš