23.9 °C, 2.2 m/s, 43.7 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaLai iekarotu ārvalstu tirgu, maina zīmolu
Lai iekarotu ārvalstu tirgu, maina zīmolu
24/07/2011

Jelgavas uzņēmums, «Nakts mēbeļu» un «Pils matraču» ražotājs, lai iekarotu ārvalstu tirgu, radījis jaunu brendu – «Heavens» –, kas ir saprotams visās valstīs. «Kad mums dāņi un somi pateica, ka mūsu matrači ir tas, ko viņi meklē – kaut kas unikāls un par pieņemamu cenu –, bet ar nosaukumu «Pils matrači» viņi tos nevar pārdot, jo «pils» viņu valodā nozīmē «alus», sapratām, ka ir jārīkojas,» stāsta uzņēmējs Juris Griķis.

Ilze
Knusle-Jankevica

 

Jelgavas uzņēmums,
«Nakts mēbeļu» un «Pils matraču» ražotājs, lai iekarotu ārvalstu
tirgu, radījis jaunu brendu – «Heavens» –, kas ir saprotams visās
valstīs. «Kad mums dāņi un somi pateica, ka mūsu matrači ir tas, ko
viņi meklē – kaut kas unikāls un par pieņemamu cenu –, bet ar
nosaukumu «Pils matrači» viņi tos nevar pārdot, jo «pils» viņu
valodā nozīmē «alus», sapratām, ka ir jārīkojas,» stāsta uzņēmējs
Juris Griķis.

 

Pirmo reizi to, ka
nepieciešams jauns, ārvalstu tirgos «ejošs» zīmols, matraču un
mēbeļu ražotājs sapratis jau 2005. gadā, bet toreiz, konsultējoties
ar pasaulē zināmiem brenda speciālistiem, tika izlemts, ka «Nakts
mēbeles» tomēr skan kičīgi, īpaši garais ē. «Toreiz varējām to
atļauties, jo mums bija pa četriem saloniem Latvijā un Lietuvā un
apgrozījums gadā pārsniedza trīs miljonus eiro,» stāsta J.Griķis.
Tomēr, iestājoties krīzei, salonu skaits samazinājies – nu palicis
viens salons Lietuvā un divi Latvijā –, tāpēc nopietnāk nācies
pievērsties eksportam un tirdzniecībai uz āru. Un, kad Dānijas un
Somijas pircēji pateikuši, ka jāmaina nosaukums, uzņēmums ātri
reaģējis, nepilna pusgada laikā izveidojis gan brendu, gan tā
konceptu un nu jau pamazām sāk iekarot tirgu ar jauno nosaukumu.
Latvijā gan uzņēmuma produkcija būs pazīstama ar līdzšinējiem
nosaukumiem.

Šomēnes arī Lietuvas
salonā, kurš atrodas Viļņas prestižākajā galerijā līdzās Itālijas,
Francijas, Dānijas, Norvēģijas salonveikaliem, tiks veikta zīmolu
maiņa jeb tā saucamais rebrendings. «Jo tuvāk esi tirgum, jo
spēcīgāks nosaukums ir vajadzīgs, savukārt tiem, kas strādā uz
kontraktu tirgu un mēbeles pārdod vairumā starpniekiem, tas nav
nepieciešams, jo uzpircējiem jau nav svarīgi, no kurienes prece
nāk,» stāsta J.Griķis, piebilstot: «Par mums jau smejas arī
Lietuvā: mebļes, mebļes.»

Uzņēmējs uzskata, ka
šobrīd tirgus aktivizējas un lielās kompānijas, tirdzniecības
veikali meklē jaunus brendus, kas varētu vilkt tirdzniecību.
«Piemēram, Jelgavas tirdzniecības centros nav tā zīmola, kas
ievilinātu pircējus. Ja te būtu, piemērot, «Zara» vai «Mango»,
veikals būtu pieprasītāks,» viņš uzskata. J.Griķis norāda: Latvijā
mēbeļu ražošanas nozarē ir tikai trīs nopietni un atpazīstami vārdi
– «Nakts mēbeles», «Čiekurs» un «Elīza-K». Viņaprāt, atpazīstams
nosaukums dod produktam pievienoto vērtību, jo klienti uzticas
zināmajam, pārbaudāmajam.

Vēl uzņēmums pamazām
cenšas ielauzties luksus tirgū, kurā tiek piedāvātas ļoti
kvalitatīvas un dārgas lietas, kas bieži tiek izgatavotas pēc
pasūtījuma. «Šobrīd ir manāma tendence, ka par mūsu produkciju sāk
interesēties no austrumiem, bet viņiem mūsu izstrādājumu kvalitāte
ir par augstu, bet cena – par zemu,» norāda J.Griķis, piebilstot,
ka uzņēmuma šā gada mērķis ir sasniegt vismaz divus miljonus eiro
(apmēram piecu miljonu latu) lielu apgrozījumu.

Foto: Krišjānis
Grantiņš