25.3 °C, 1.3 m/s, 65.2 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaLai iekarotu ārvalstu tirgu, maina zīmolu
Lai iekarotu ārvalstu tirgu, maina zīmolu
24/07/2011

Jelgavas uzņēmums, «Nakts mēbeļu» un «Pils matraču» ražotājs, lai iekarotu ārvalstu tirgu, radījis jaunu brendu – «Heavens» –, kas ir saprotams visās valstīs. «Kad mums dāņi un somi pateica, ka mūsu matrači ir tas, ko viņi meklē – kaut kas unikāls un par pieņemamu cenu –, bet ar nosaukumu «Pils matrači» viņi tos nevar pārdot, jo «pils» viņu valodā nozīmē «alus», sapratām, ka ir jārīkojas,» stāsta uzņēmējs Juris Griķis.

Ilze Knusle-Jankevica

Jelgavas uzņēmums, «Nakts mēbeļu» un «Pils matraču»
ražotājs, lai iekarotu ārvalstu tirgu, radījis jaunu brendu –
«Heavens» –, kas ir saprotams visās valstīs. «Kad mums dāņi un somi
pateica, ka mūsu matrači ir tas, ko viņi meklē – kaut kas unikāls
un par pieņemamu cenu –, bet ar nosaukumu «Pils matrači» viņi tos
nevar pārdot, jo «pils» viņu valodā nozīmē «alus», sapratām, ka ir
jārīkojas,» stāsta uzņēmējs Juris Griķis.

Pirmo reizi to, ka nepieciešams jauns, ārvalstu tirgos «ejošs»
zīmols, matraču un mēbeļu ražotājs sapratis jau 2005. gadā, bet
toreiz, konsultējoties ar pasaulē zināmiem brenda speciālistiem,
tika izlemts, ka «Nakts mēbeles» tomēr skan kičīgi, īpaši garais ē.
«Toreiz varējām to atļauties, jo mums bija pa četriem saloniem
Latvijā un Lietuvā un apgrozījums gadā pārsniedza trīs miljonus
eiro,» stāsta J.Griķis. Tomēr, iestājoties krīzei, salonu skaits
samazinājies – nu palicis viens salons Lietuvā un divi Latvijā –,
tāpēc nopietnāk nācies pievērsties eksportam un tirdzniecībai uz
āru. Un, kad Dānijas un Somijas pircēji pateikuši, ka jāmaina
nosaukums, uzņēmums ātri reaģējis, nepilna pusgada laikā izveidojis
gan brendu, gan tā konceptu un nu jau pamazām sāk iekarot tirgu ar
jauno nosaukumu. Latvijā gan uzņēmuma produkcija būs pazīstama ar
līdzšinējiem nosaukumiem.

Šomēnes arī Lietuvas salonā, kurš atrodas Viļņas prestižākajā
galerijā līdzās Itālijas, Francijas, Dānijas, Norvēģijas
salonveikaliem, tiks veikta zīmolu maiņa jeb tā saucamais
rebrendings. «Jo tuvāk esi tirgum, jo spēcīgāks nosaukums ir
vajadzīgs, savukārt tiem, kas strādā uz kontraktu tirgu un mēbeles
pārdod vairumā starpniekiem, tas nav nepieciešams, jo uzpircējiem
jau nav svarīgi, no kurienes prece nāk,» stāsta J.Griķis,
piebilstot: «Par mums jau smejas arī Lietuvā: mebļes, mebļes.»

Uzņēmējs uzskata, ka šobrīd tirgus aktivizējas un lielās
kompānijas, tirdzniecības veikali meklē jaunus brendus, kas varētu
vilkt tirdzniecību. «Piemēram, Jelgavas tirdzniecības centros nav
tā zīmola, kas ievilinātu pircējus. Ja te būtu, piemērot, «Zara»
vai «Mango», veikals būtu pieprasītāks,» viņš uzskata. J.Griķis
norāda: Latvijā mēbeļu ražošanas nozarē ir tikai trīs nopietni un
atpazīstami vārdi – «Nakts mēbeles», «Čiekurs» un «Elīza-K».
Viņaprāt, atpazīstams nosaukums dod produktam pievienoto vērtību,
jo klienti uzticas zināmajam, pārbaudāmajam.

Vēl uzņēmums pamazām cenšas ielauzties luksus tirgū, kurā tiek
piedāvātas ļoti kvalitatīvas un dārgas lietas, kas bieži tiek
izgatavotas pēc pasūtījuma. «Šobrīd ir manāma tendence, ka par mūsu
produkciju sāk interesēties no austrumiem, bet viņiem mūsu
izstrādājumu kvalitāte ir par augstu, bet cena – par zemu,» norāda
J.Griķis, piebilstot, ka uzņēmuma šā gada mērķis ir sasniegt vismaz
divus miljonus eiro (apmēram piecu miljonu latu) lielu
apgrozījumu.

Foto: Krišjānis Grantiņš