0.8 °C, 6.4 m/s, 97.2 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaLabāk visu peļņu dalīt pašam ar sevi
Labāk visu peļņu dalīt pašam ar sevi
25/07/2008

«Tas nav bizness, kurā esmu iesācējs, ienācējs no malas un kur neko nesaprotu, kā, piemēram, būtu ar man nepazīstamām veikala lietām,» tā sava uzņēmuma izveidi raksturo datorgrafiķis dizainers Varis Uzuliņš. Uzņēmējdarbības programmai viņu piesaistīja pieejamais atbalsta finansējums pilnkrāsu lielformāta digitāldrukas iekārtas iegādei.

Anna Afanasjeva

«Tas nav bizness, kurā esmu iesācējs, ienācējs no malas un
kur neko nesaprotu, kā, piemēram, būtu ar man nepazīstamām veikala
lietām,» tā sava uzņēmuma izveidi raksturo datorgrafiķis dizainers
Varis Uzuliņš. Uzņēmējdarbības programmai viņu piesaistīja
pieejamais atbalsta finansējums pilnkrāsu lielformāta digitāldrukas
iekārtas iegādei.

Jauno Japānā ražoto «Roland» markas lielformāta digitāldrukas
iekārtu V.Uzuliņš sauc par visai universālu. Ar tās palīdzību var
apdrukāt audumu, līmplēves, tapetes, žalūzijas, izgatavot
fotogrāfiju vai gleznu reprodukcijas un daudz ko citu, veidot
lielākas un mazākas uzlīmes, pat nozīmītes, sagataves automašīnu,
skatlogu aplīmēšanai. Tā nodrošina arī izstrādāto aplikāciju
izgriešanu.
Pirms savas SIA «EuroSign» izveides jelgavnieks strādājis vairākās
dizaina kompānijās. Tā kā šī joma nav sveša, ir saistoša un
interesanta, viņš tai uzticīgs paliks arī turpmāk. «Labāk visu
peļņu dalīt pašam ar sevi,» tā ne bez humora V.Uzuliņš pamato sava
uzņēmuma izveidi. Lai gan firma ir jauna, tās īpašnieks strādā ar
lielajiem klientiem un ne tik daudz ar privātpersonām.
Būdams grafiķis dizainers, jaunais uzņēmējs nodrošina druku ne vien
klienta iesniegtajām sagatavēm, bet arī pats spēj nodrošināt
ieceres īstenošanu no A līdz Z. Taču pārsvarā iznāk orientēties uz
druku jeb, paša vārdiem runājot, pusfabrikāta produkciju, ar ko
klienti pēc tam rīkojas pēc saviem ieskatiem. Redzot V.Uzuliņa
aizrautību, kļūst skaidrs, ka viņš centīsies aptvert arī plašāku
spektru. Uzņēmējs redz arī citas brīvas jomas. Piemēram, Jelgavā
joprojām «klibo» gaismas «kastu» uzstādīšana. Tas ir ne vien
interesants un, izmantojot gaismas diodes, ekonomisks variants, bet
arī tāds, kas atdzīvina un padara gaišāku un krāsaināku pilsētu.
Pie mums vairums aizrāvies ar baneru uzstādīšanu, ko profesionāļu
aprindās vērtē kā prastu variantu.
Uz jautājumu, kāpēc cilvēkam ar dzīves pieredzi un izpratni par
biznesu vēl nepieciešams iesaistīties ALTUM programmā, V.Uzuliņš
skaidro, ka tas saistīts ar finanšu piesaistes iespējām savas
uzņēmējdarbības uzsākšanai. Tiesa, pilnīgi bez šķēršļiem tas nav
noticis. Apmācību procesā izstrādāts un noslīpēts biznesa plāns,
kas vēlāk piemērots bankas prasībām. Būtiskākās izmaiņas saistītas
ar termiņu. V.Uzuliņš finanšu plūsmu rēķinājis astoņiem gadiem –
šāds termiņš drukas iekārtas kredīta atdošanai būtu optimāls. Bet
projekta gaitā tas saīsināts līdz pieciem gadiem. Labi, ka konkursa
rezultātā izdevies ietaupīt un iekārtu iegādāties lētāk par šim
nolūkam domātajiem 20 000 latu. Tiesa, pēc pirmā darba mēneša
secināts, ka par ļaunu nenāktu vēl jaudīgāka iekārta.
V.Uzuliņš uzsver, ka viņam paveicies ar mentoru – biznesa
konsultantu, SIA «Signum» vadītāju Vitāliju Upenieku. «Padomi tik
tiešām atbilst nozarei, jo konsultants pats šajā procesā ir līdz
matu galiņiem. V.Upenieks ir arī pieredzējis cilvēks biznesā,
pārzina tehniskās lietas, darba organizāciju, nozares tirgu. Ir ko
apgūt un iegūt,» raksturo V.Uzuliņš.
Viņam patīk, ka kādreizējie programmas dalībnieki saglabā
koleģiālas attiecības. Ar Māri Benķi jau izveidojusies pat
barterveida sadarbība. Pret uzlīmju izgatavošanu otrs sava uzņēmuma
izveidotājs piegādājis savu produkciju. Tāpat veidojas sadarbība ar
brīvmāksliniekiem no Latvijas un ārzemēm. Nupat Jelgavā viesojusies
Melburnā (Austrālijā) pazīstama grafiskā dizainere, māksliniece un
mākslas fotogrāfe Rita Kauliņa, kas Latvijā iecerējusi sagatavot un
izdot latviešu kopienām ārvalstīs domātu lielformāta kalendāru
sēriju.