17.4 °C, 0.8 m/s, 83.8 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaKošo kleitu veidotājas: «Zinājām, ka mūsu mērķauditorija ir maza»
Košo kleitu veidotājas: «Zinājām, ka mūsu mērķauditorija ir maza»
17/02/2014

Pēc pirmo darba mēnešu aizvadīšanas, Latvijā ražota apģērba zīmola «Guntiņa» izveidotājas atzīst: «Jau sākot uzņēmējdarbību, zinājām, ka mūsu mērķauditorija ir pavisam neliels sieviešu loks.» Tomēr viņas vērtē, ka jelgavnieces pamazām sāk pierast pie košajām krāsām un apdrukām zīmola apģērbos un aizvien biežāk arī tos iegādājas. «Tiesa, ne uzreiz, bet gan pēc ilgākām pārdomām,» secina uzņēmējas.

Ligita Vaita

Pēc pirmo darba mēnešu aizvadīšanas,
Latvijā ražota apģērba zīmola «Guntina.com» izveidotājas atzīst:
«Jau sākot uzņēmējdarbību, zinājām, ka mūsu mērķauditorija ir
pavisam neliels sieviešu loks.» Tomēr viņas vērtē, ka jelgavnieces
pamazām sāk pierast pie košajām krāsām un apdrukām zīmola apģērbos
un aizvien biežāk arī tos iegādājas. «Tiesa, ne uzreiz, bet gan pēc
ilgākām pārdomām,» secina uzņēmējas.

Divas rīdzinieces – draudzenes Gunta Jonina un
Ivita Rozīte – pirms diviem gadiem nolēmušas radikāli mainīt savu
dzīvi un nodarbošanos un sākušas radošo uzņēmējdarbību. Kā stāsta
zīmola «Guntina.com» īpašnieces, ne vienai, ne otrai iepriekšējas
pieredzes modes biznesā nebija, viss, kas ir sanācis, ir radīts
eksperimentu un izmēģinājumu rezultātā. «Nesen atradu savas pirmās
kleitas, biju jau aizmirsusi, ka tādas vispār ir. Izskatās diezgan
interesanti, ne tajā labākajā nozīmē,» smejas G.Jonina. «Skatos uz
mūsu pašreizējiem ražojumiem un redzu, cik tāls ceļš noiets, kaut
gan ikdienā šķiet, ka viss uz priekšu virzās ļoti, ļoti lēni,» tā
viņa.

Zīmols «Guntina.com» radīts pirms diviem
gadiem un pa šo laiku jaunās uzņēmējas atvērušas trīs apģērbu
veikalus – pa vienam Rīgā, Ķekavā un tagad arī Jelgavā,
tirdzniecības centrā «Vivo». Pašlaik kolektīvs izaudzis līdz
astoņiem cilvēkiem, tomēr uzņēmējas sevi joprojām vērtē kā mazu
uzņēmumu, kuram veikali Rīgas tirdzniecības centros ir vēl tikai
tālejošs mērķis.

Tāpēc arī izvēle par labu Jelgavai krita
galvenokārt finansiālu apsvērumu dēļ. «Attīstāmies pamazām un tāpēc
atvērām veikalus ārpus Rīgas, kur ir iespējams nomāt nelielas
platības par salīdzinoši zemāku nomas maksu. Veikala atvēršana
Jelgavā ir mūsu kārtējais eksperiments, kurš var gan izdoties, gan
neizdoties,» teic G.Jonina, piebilstot, ka pirms veikala atvēršanas
bažījušās gan par jelgavnieku pirktspēju, gan pārdevēju meklēšanu
un arī jelgavnieku vēlmēm.

«Jau uzsākot apģērbu ražošanu, bija skaidrs,
ka mūsu pircējas būs diezgan šaurs sieviešu loks, tāpēc nevarējām
būt drošas, ka Jelgavas dāmām patiks mūsu ražojumi, jo tie ir koši
un uzmanību piesaistoši, bet ne katra sieviete uzdrošinās vilkt
košas krāsas un apdrukas. Tā ir radies arī mūsu nosaukums
«Guntina.com» – tie ir apģērbi sievietēm ar uguntiņu sirdī,» atklāj
viena no veikala īpašniecēm.

Kaut arī zīmols piedāvā dažāda veida apģērbus
– topus, tunikas, žaketes, svārkus, šalles, mēteļus –, tomēr
populārākās gan Jelgavā, gan pārējos veikalos ir kleitas. Tomēr
jelgavnieces iepērkoties ir apdomīgas un piesardzīgas. «Izrādījās,
ka daļa jelgavnieču tieši meklē kaut ko košāku, taču ir arī daudzas
sievietes, kas piesardzīgi nāk pētīt un skatīties, kas tas par
jaunu veikalu. Dažas atnāk otrreiz, trešo reizi, un tad jau arī
nespēj atturēties kādu košuma gabaliņu aiznest sev līdzi uz mājām,»
par pirmajiem darba mēnešiem stāsta uzņēmējas.

Savukārt cenu amplitūda veikalā ir visai plaša
– no pārdesmit eiro līdz vairāk nekā simts eiro par kleitām no
ekskluzīvāka auduma. «Dārgāku ražojumu cenām ir loģiski iemesli –
kvalitatīvi audumi no jaunākajām Eiropas ražotāju kolekcijām,
dažādas ražošanas kvalitātes nianses un citi faktori. Dārgākās
kleitas ir šūtas no pašu apdrukātiem audumiem ar mūsu dizainu, un
šīs audumu apdrukas izmaksas arī nosaka gala cenu,» norāda
G.Jonina.

Jāpiebilst, ka veikalā iespējams iegādāties
arī audumus, kā arī pasūtīt kādu no veikalā piedāvātajiem modeļiem
no pircējas izvēlēta auduma.

Foto: Vineta Zelča