1.6 °C, 3.3 m/s, 93.4 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāKopš šīs nedēļas ielas kaisa intensīvi
Kopš šīs nedēļas ielas kaisa intensīvi
08/12/2011

Reaģējot uz laikapstākļiem, jau no pirmdienas sākta intensīva Jelgavas ielu kaisīšana. «Šobrīd tiek kaisītas tikai asfaltētās ielas, jo uz tām slīdamība ir lielāka, un strādā trīs tehnikas vienības,» norāda «Pilsētsaimniecības» Apsaimniekošanas nodaļas vadītāja vietnieks Māris Mielavs, piebilstot – atbildīgie dienesti ziemai ir gatavi.

Ilze Knusle-Jankevica

Reaģējot uz laikapstākļiem, jau no pirmdienas sākta
intensīva Jelgavas ielu kaisīšana. «Šobrīd tiek kaisītas tikai
asfaltētās ielas, jo uz tām slīdamība ir lielāka, un strādā trīs
tehnikas vienības,» norāda «Pilsētsaimniecības» Apsaimniekošanas
nodaļas vadītāja vietnieks Māris Mielavs, piebilstot – atbildīgie
dienesti ziemai ir gatavi.

Lai gan īsta ziema pie mums vēl nav iestājusies, ceļu uzturēšanā
šāds laiks jeb tā sauktais nulles cikls ir visnelabvēlīgākais. «Kad
pa dienu gaisa temperatūra ir ap nulli vai plusos, bet pa nakti
mīnusos, turklāt ja ir vēl nokrišņi, ielas un ceļi ir daudz
slidenāki nekā ja ir sals un sniegs,» skaidro «Pilsētsaimniecības»
speciālists. Tāpēc, lai novērstu riskus un uzlabotu braukšanas un
drošības apstākļus uz ceļiem, sākta to intensīva kaisīšana.
«Prioritāri, protams, ir tilti un maģistrālās ielas, pēc tam tiek
kaisītas arī pārējās asfaltētās pilsētas ielas atkarībā no
nepieciešamības, savukārt grants ceļi pagaidām netiek kaisīti, jo
tie nav tik slideni,» stāsta M.Mielavs, piebilstot, ka gan
«Pilsētsaimniecības» speciālisti, gan ceļu uzturētājs «Kulk» ir
gatavi jebkurā brīdī palielināt tehnikas vienību, gan darbinieku
skaitu, kā arī sākt tīrīt sniegu. Ielas dažas reizes kaisītas arī
novembrī, kad tas bija nepieciešams.

Situācijai uz ceļiem un ielām līdzi seko arī POIC, kas saņem
datus no ielu meteoroloģiskajām stacijām. «Operatīvās informācijas
centrs saņem, piemēram, datus par ceļa virsmas temperatūru un
prognozes, kāda tā būs, teiksim, pēc sešām stundām – tas ļauj
izvērtēt, kad un kuri ceļi jāapstrādā ar pretslīdes materiāliem,»
tā M.Mielavs.

Foto: Ivars Veiliņš