Sadarbība, resursi, ko skolēni var izmantot mācību procesā, skolu un skolēnu interese par muzeju – par šiem un vēl citiem jautājumiem skolu, augstskolu un muzeju pārstāvji šodien pārrunāja Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejā organizētajā Zinātniskajā konferencē «Muzejs un skola: teorija un prakse».
Ritma Gaidamoviča
Muzeja valsts pārvaldes priekšnieks Jānis Garjāns savā uzrunā atzina, ka skolu un muzeja sadarbība ir ļoti būtiska. Viņš norādīja, ir svarīgi izstrādāt modeli, kā šīm grupām savā starpā apmainīties ar informāciju. «Skatot muzeju gada pārskatus, redzam, ka tiek organizēti neskaitāmi pasākumi, uz kuriem varētu ierasties arī skolēni, bet bieži skolas par tiem nemaz nezina. Ir jādomā arī par muzeju darbinieku profesionalitāti darbā ar skolēniem – viņiem ir jāstrādā tā, lai skolēniem muzejos būtu interesanti,» tā J.Garjāns.
Jāpiemin, ka Jelgava pārējo kolēģu starpā varēja izcelties ar pozitīvu piemēru, jo jau 19 gadus Jelgavas Spīdolas ģimnāzijai ir cieša sadarbība ar pilsētas muzeju. Šeit tradicionāli notiek viņu 1. septembra pasākums, skolēni uz muzeju nāk vēstures stundās, nāk ēnot muzeja speciālistus, kā arī praktizējas muzejā.
Muzeja direktores vietniece un konferences organizatore Marija Kaupere portālam www.jelgavasvestnesis.lv jau iepriekš atklāja, ka konferences mērķis bija apzināt iespējas izmantot muzeja resursus valodas, literatūras, vēstures un kultūras vēstures apguvē skolās. «Kā zināms, muzeja priekšmeti ir ne tikai vēstures liecība, tie ir arī nozīmīgs izziņas avots gan izglītībā, gan zinātnē, gan citās dzīves jomās, tāpēc muzeja krājumā esošie mākslas vērtības var tikt izmantoti gan kā kulturoloģiskais fons skolēnu un studentu redzesloka paplašināšanai, gan arī kā mācību satura komponents kultūras kompetences attīstīšanai,» stāsta M.Kaupere.