Tuvākajā laikā atsāks Rīgas un Tērvetes ielas rekonstrukciju un izbūvēs Lāčplēša ielas turpinājumu līdz Rīgas ielai. Marta sākumā izbūves darbi sākās Ziediņu ceļā. Izskatīšanā ir Brīvības bulvāra un Ganību ielas posma rekonstrukcijas konkursam iesniegtie pieteikumi.
Anna Afanasjeva
Marta sākumā SIA «CBS Igate» sāka Ziediņu ceļa izbūvi, lai nodrošinātu piebraukšanu SIA «Modulex Invest» ražotnei. Ceļš jāizbūvē 353 metru posmā, lietus notekūdeņu kanalizācija – par 80 metriem garāka. Projekts sākts ar lietus kanalizācijas izbūvi un ģeodēziskajiem darbiem. Viena brigāde pagājušajā nedēļā pabeidza lietus kanalizācijas aizsargčaulas izbūvi zem topošā dzelzceļa sliežu pievedceļa, ko būvē sašķidrinātās gāzes stacijas vajadzībām pēc SIA «Naftas tirdzniecības nams «Euro Trans Oil»» pasūtījuma. Otra «Igates» brigāde strādā uz Loka maģistrāles pusi. Līdztekus ceļa izbūvei «Igatei» Loka maģistrāles posmā jāierīko arī apgaismojuma tīkls un sabiedriskā transporta pieturvieta. Kopējās Ziediņu ceļa projekta izmaksas, ieskaitot būvuzraudzību un autoruzraudzību, ir 626 400 latu. Darbi jāpabeidz līdz jūlija vidum. Aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns atzīst, ka tas nebūs tik vienkārši, jo paralēli notiek citi ar ražotnes atvēršanu saistīti darbi. Jāsaskaņo trīs uzņēmēju – «CBS Igate», ražotnei domāto ūdensapgādes un saimnieciskās kanalizācijas sistēmu izbūves pasūtītāja «Modulex Invest» un darbu veicēja «Lik sistēmas» darbības. Izbūvējot ūdensvadu, pieļautas neprecizitātes, kas jānovērš. Tas apgrūtina ceļa būvnieku darbu. Rūpnīcas īpašnieks Ziediņu ceļā plānojis ieguldīt elektroapgādes kabeli. Darbus bija paredzēts sākt marta pēdējā dekādē, taču tas nenotika. Arī tas bremzē darbu gaitu. Lai Ziediņu ceļā izbūvētu lietus ūdeņu kanalizāciju, bija jāvienojas, lai uz laiku apturētu dzelzceļa uzbēruma veidošanu. «Sākotnēji vienkāršais projekts izrādījās visai sarežģīts un laikietilpīgs,» raksturo A.Baļčūns. Šajās dienās atsāk Rīgas ielas rekonstrukciju posmā no Loka maģistrāles līdz pilsētas administratīvajai robežai. Lai kvalitatīvi ieklātu asfaltbetona segumu, Rīgas ielu uz laiku pa posmiem slēgs satiksmei. Vadoties no laika apstākļiem, teritorijas sakopšanas darbus un asfalta virskārtas uzklāšanu atsāks Tērvetes ielā. Šogad pēc ūdensapgādes attīstības projekta pabeigšanas sakārtos Traktoristu un Satiksmes ielas krustojumu – uzklās asfalta virskārtu un pabeigs gājēju ietvi, kā arī Traktoristu ielas daļu. Lielākais jaunais projekts šogad ir Brīvības bulvāra rekonstrukcija 1500 metru posmā. Pašlaik vēl turpinās saņemto piedāvājumu izvērtēšana. Lāčplēša ielas 200 metru posma no Rīgas līdz Kronvalda ielai rekonstrukcijas konkurss noslēdzies. Ar zemāko cenu – 115 106 latiem – tajā uzvarēja SIA «Kulk». Ganību ielu atjaunos 200 metru posmā no Atmodas ielas līdz 1. līnijai. Nosacījumi šī posma projektēšanai un izbūvei pašlaik tiek izstrādāti. Sagatavošanā ir arī Ausekļa ielas posma pārbruģēšana un ietvju sakārtošana no Blaumaņa ielas līdz Meiju ceļam. Virknei ielu – Kronvalda, Helmaņa, Akmeņu –, kā arī Pumpura ielas posmam no Rīgas līdz Helmaņa ielai un Strazdu ielas posmam no Rīgas līdz Kronvalda ielai šogad izstrādās rekonstrukcijas projektus. Izraugoties ielas atjaunošanai, galvenais nosacījums, kas tiek ņemts vērā, ir to stāvoklis. Atsevišķos gadījumos rekonstruē ielas, kas atrodas jauna būvobjekta apkaimē. Tādējādi uzlabos ielas pie topošā Olimpiskā centra. Tiesa, piemēram, Brīvības bulvāris, ko rekonstruēs, bija ļoti kritiskā stāvoklī.