«Nesaprotu, kā plānota satiksme Lielās un Katoļu ielas krustojumā: kad gājēji drīkst šķērsot Katoļu ielu pie krustojuma ar Lielo ielu? Gājējiem paredzēta luksofora tur nav, arī zebra uz asfalta nav uzkrāsota, taču tajā pašā laikā nav arī aizlieguma zīmju. Tātad – kas nav aizliegts, tas ir atļauts! Kā jārīkojas gājējiem, ja ņem vērā, ka automašīnām luksoforā šajā krustojumā vienmēr deg papildsekcija (izņemot īsu brīdi, kamēr gājēji drīkst šķērsot Lielo ielu pretim Hercoga Jēkaba laukumam). Tas nozīmē, ka gājējiem, kas vēlas šajā vietā pāriet Katoļu ielu, jālavierē starp mašīnām, tādējādi apdraudot savu dzīvību un traucējot autovadītājiem.
Vai šajā krustojumā paredzēts uzstādīt luksoforu gājējiem vai uzkrāsot gājēju pāreju? Ja ir, tad kad tas tiks izdarīts un kāpēc tas netika izdarīts agrāk; ja nav – tad kā ieteiksiet rīkoties gājējam, kurš dodas pa Lielo ielu un viņam jāšķērso Katoļu iela – vai riskēt ar savu dzīvību?» «Jelgavas Vēstnesim» jautā lasītājs Kārlis.
Pašvaldības aģentūra «Pilsētsaimniecība», atbildot uz šo vēstuli, paskaidro:
«Virzienā no Katoļu ielas uz Lielo ielu luksofora papildu sekcija, kas atļauj autovadītājam nogriezties pa labi, deg ar pārtraukumiem. Gājēju luksofori uz Lielās ielas darbojas ar gājēju fāzes izsaukuma pogu tādā režīmā, ka 25 sekundes deg zaļā gaisma, šķērsojot Lielo ielu, tajā skaitā 13 sekundes, šķērsojot Katoļa ielu. Šajā laika periodā visos luksoforos, kas attiecas uz autovadītājiem, deg sarkanā gaisma, kas aizliedz jebkādu transporta kustību.
Ceļu satiksmes noteikumu 22. un 23. punkts nosaka gājēju pienākumus uz brauktuves braucamās daļas un to šķērsojot.
Ņemot vērā visu iepriekšminēto – luksofora izbūve Lielās un Katoļu ielas krustojumā saskaņota ar Latvijas Autoceļu direkciju un atbilst tehniskajiem noteikumiem.»
Sagatavoja Sintija Čepanone