18.9 °C, 2.3 m/s, 96.2 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaJūnijā atsāksies vagonu rūpnīcas celtniecība
Jūnijā atsāksies vagonu rūpnīcas celtniecība
02/04/2015

Šodien vizītē Jelgavā bija ieradies Krievijas Federācijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs. Speciāli sasauktā preses konferencē vēstnieks paziņoja, ka abi uzņēmumi, kas atrodas Jelgavā un kuros piesaistīts Krievijas kapitāls – vagonu rūpnīca «Baltic Railway Holding» un autobusu ražotne «Amo plant» –, ir apņēmības pilni strādāt.

Ilze Knusle-Jankevica

Šodien vizītē Jelgavā bija ieradies Krievijas
Federācijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs. Speciāli
sasauktā preses konferencē vēstnieks paziņoja, ka abi uzņēmumi, kas
atrodas Jelgavā un kuros piesaistīts Krievijas kapitāls – vagonu
rūpnīca «Baltic Railway Holding» un autobusu ražotne «Amo plant» –,
ir apņēmības pilni strādāt.

Pirms preses konferences vēstnieks un abu uzņēmumu vadītāji
tikās ar Jelgavas domes priekšsēdētāju Andri Rāviņu, lai pārrunātu
jautājumus, kas skar abus ražošanas uzņēmumus. Kā zināms,
vagonbūves rūpnīcai, kura vēl atrodas celtniecības stadijā pēc ES
sankciju noteikšanas pret Krieviju radās finansiālas grūtības un
tiesā iesniegts pieteikums par tiesiskās aizsardzības procesa
ierosināšanu. Savukārt autobusu ražotnē nomainījās vadība un
vairāki bijušie darbinieki tiesā bija iesnieguši prasību par
uzņēmuma maksātnespējas ierosināšanu. Šī prasība tika noraidīta, jo
tiesa uzņēmuma darbībā nesaskatīja maksātnespējas pazīmes.

«Neskatoties uz grūtībām, ar ko mēs saskārāmies, esam atraduši
risinājumus, un jau tuvākajā laikā tiks parakstīti dokumenti, kas
situāciju stabilizēs,» norādīja vagonu rūpnīcas «Baltic Railway
Holding» vadītājs Andrejs Sačiks, papildinot, ka aktīvā būvniecība
topošajā vagonu rūpnīcā Aviācijas ielā 2a atsāksies jūnijā vai
jūlijā. Savukārt ražošana tajā varētu sākties gada beigās, kas ir
apmēram par gadu vēlāk nekā sākotnēji bija plānots. «Kad
saskārāmies ar grūtībām, bijām spiesti pārskatīt uzņēmuma
koncepciju. Jaunā koncepcija paredz, ka vagonu ražošanas jaudas
samazināsies no 2500 vagonu gadā līdz 1500 vagoniem gadā. Mazāks
būs arī mūsu piedāvāto vagonu klāsts – paredzam ražot tikai
universālo platformu un universālo kravas vagonu,» stāsta A.Sačiks.
Tas gan nenozīmējot, ka samazināsies plānoto jauno darbavietu
skaits – lai noslogotu vērienīgo ražošanas centru, uzņēmums savā
teritorijā plāno izvietot vēl divas citas ražotnes, kas izgatavotu
aviācijā un kuģniecībā nepieciešamas detaļas. Pagaidām gan nav
skaidrs, vai tie būs Krievijas koncerna «Uralvagonzavod»
meitasuzņēmumi vai nesaistītas kompānijas. Līdz ar to, kā norādīja
A.Sačiks, jaunu darba vietu skaits varētu pat palielināties no
sākumā plānotajām 220 līdz 370.

Drīzumā ražošanu atsākt plāno arī autobusu komplektēšanas
uzņēmums «Amo plant». Uzņēmums pēc vadības maiņas plānoja pārskatīt
arī sadarbību ar Holandes kompāniju, lai rastu veidu, kā autobusus
ražot lētāk un izdevīgāk. Šodien uzņēmuma valdes loceklis Valērijs
Juhņevičs paziņoja, ka ir noslēgts kontrakts ar Polijas uzņēmumu un
šī pasūtījuma izpildei tiks apmācīts personāls. Vēl panākta
vienošanās par sadarbību ar «Rīgas satiksmi» par autobusu
aprīkošanu ar gāzes iekārtām. Uzņēmuma vadītājs uzsvēra, ka
finansējuma plūsma uzņēmumā atjaunosies līdz aprīļa beigām, kā to
paredz noslēgtā vienošanās ar Maskavas valdības pārstāvjiem.

Jelgavas domes priekšsēdētājs A.Rāviņš pauda gandarījumu, ka
problēmas tomēr tiks atrisinātas un ražošanas uzņēmumi paliks
Jelgavā.

Foto: Raitis Supe un no JV arhīva

 

Saistītās ziņas

Vagonbūves rūpnīca maina
nosaukumu

«UVZ Baltija»: «Jelgava ir
ideāla vieta jaunās rūpnīcas būvniecībai»

Veiktas izmaiņas «Amo Plant»
vadībā

Tiesa noraida lūgumu ierosināt
«Amo Plant» maksātnespēju