6.8 °C, 5.5 m/s, 90.1 %

Pilsētā

JNĪP gādā par vides pieejamību
19/06/2008

«Tagad pie Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvaldes (JNĪP) invalīdiem ratiņkrēslā nebūs jālūdz garāmgājēju palīdzība – vismaz tad, ja darīšanas kārtojamas JNĪP ēkas pirmajā stāvā,» pārbaudot nupat izbūvēto invalīdu uzbrauktuvi pie JNĪP ēkas, atzīst Jelgavas eksperts konsultants vides pieejamības jautājumos Kārlis Rūba.

Zane Auziņa

«Tagad pie Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvaldes (JNĪP)
invalīdiem ratiņkrēslā nebūs jālūdz garāmgājēju palīdzība – vismaz
tad, ja darīšanas kārtojamas JNĪP ēkas pirmajā stāvā,» pārbaudot
nupat izbūvēto invalīdu uzbrauktuvi pie JNĪP ēkas, atzīst Jelgavas
eksperts konsultants vides pieejamības jautājumos Kārlis
Rūba.

Šonedēļ pabeigts darbs pie invalīdu uzbrauktuves un elektronisko
durvju uzstādīšanas JNĪP ēkā Pulkveža Brieža ielā 26. Pārbaudot
jauno uzbrauktuvi, Jelgavas eksperts konsultants vides pieejamības
jautājumos K.Rūba atzīst, ka tā ir pietiekami plata, lai būtu ērta
cilvēkiem ar kustību traucējumiem dažāda izmēra ratiņkrēslos, bet
tās kritums ir lēzens, tādēļ jaunā uzbrauktuve ir droša. K.Rūba
uzsver, ka būtisks uzlabojums ir automātiskās durvis ēkā: «Var jau
cilvēks uzbūvēt labu uzbrauktuvi, bet, ja ieejas durvis ir tik
milzīgas un smagas kā vecās JNĪP durvis, jēgas no tā maz. Tāpēc
prieks, ka šajā reizē, uzstādot automātiskās durvis, kas arī ir
pietiekami platas, vides pieejamības jautājums ir tiešām labi
atrisināts.»
Tiesa, joprojām pieejama būs vien JNĪP Klientu apkalpošanas daļa,
kas atrodas ēkas pirmajā stāvā, kamēr līdz Sabiedrības integrācijas
birojam, kas darbojas ēkas otrajā stāvā, cilvēkiem ratiņkrēslā pašu
spēkiem vēl nebūs iespējams nokļūt.
JNĪP direktors Juris Vidžis, stāstot, ka invalīdu uzbrauktuve
izbūvēta par uzņēmuma līdzekļiem, bet precīzas izmaksas nenosaucot,
atklāj, ka pašlaik tiekot domāts arī par to, kā cilvēkiem ar
kustību traucējumiem darīt pieejamu ēkas otro stāvu. «Klienti savus
jautājumus var atrisināt ēkas pirmajā stāvā, bet, ja kādam tomēr ir
nepieciešams tikties ar administrāciju, cilvēks var iepriekš
piezvanīt un vienoties ar konkrēto darbinieku, lai noteiktā laikā
viņš nokāpj lejā. Tā esam darījuši līdz šim, un, domāju, līdzīgu
risinājumu radis arī Sabiedrības integrācijas birojs.» J.Vidžis
uzsver, ka lifta izbūve ēkā būtu ārkārtīgi dārga un, ņemot vērā
aizvien pieaugošās izmaksas, finansējumu lifta izbūvei JNĪP būtu
sarežģīti atrast. Taču, ja tas patiešām būšot nepieciešams, kopā ar
citām ēkā izvietotām organizācijām risinājums tikšot meklēts.
Savukārt K.Rūba, vērtējot situāciju kopumā, atzīst, ka ar katru
dienu tā kļūstot aizvien labāka un pilsētā ir maz iestāžu vai
uzņēmumu, kas invalīdu uzbrauktuvi būtu izbūvējuši tikai «ķeksīša
pēc». «Protams, vienas dienas laikā nevar savest kārtībā jomu, kas
gadu desmitiem atstāta novārtā, taču Jelgava patiesi kļūst
cilvēkiem ratiņkrēslā pieejamāka. No lielajām iestādēm varu minēt
vien Valsts ieņēmumu dienesta Jelgavas nodaļu Lielajā ielā, kas
joprojām cilvēkiem ratiņkrēslā ir pilnīgi nepieejama – bez
apkārtējo palīdzības savas darīšanas tur nokārtot nav iespējams,»
tā K.Rūba.