18.8 °C, 2.4 m/s, 78.5 %

Jauniešiem

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsJauniešiemJelgavnieki apliecina sevi «Jauno satiksmes dalībnieku foruma» finālā
Jelgavnieki apliecina sevi «Jauno satiksmes dalībnieku foruma» finālā
04/06/2019

Biķerniekos aizvadīts Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) rīkotā konkursa «Jauno satiksmes dalībnieku forums 2019» fināls, kurā kopumā bija pārstāvētas 45 Latvijas izglītības iestādes – to vidū arī Jelgavas 4. sākumskola, no kuras finālā startēja četri skolēni.

Jauno satiksmes dalībnieku forums sniedz
bērniem iespēju ceļu satiksmes drošības pamatprincipus apgūt
interesantā veidā, iemācīties rīkoties saskaņā ar satiksmes
noteikumiem, būt veikliem un drošiem, braucot ar velosipēdu.
Konkursa finālam kvalificējas simts skolēni, kuri bija ieguvuši
augstāko novērtējumu sacensību pirmajā kārtā. 2007., 2008. vai
2009. gadā dzimušajiem konkursa finālistiem bija jādemonstrē savas
teorētiskās zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem un satiksmes
drošību, jāsniedz pirmā medicīniskā palīdzība, jāpārzina velosipēda
uzbūve, kā arī jāveic braukšanas demonstrējumi.

Jelgavas 4. sākumskolu konkursā pārstāvēja 4.
klases skolēns Rihards Laimīte, kā arī 5. klases skolēni Evelīna
Talkuškina, Ieva Veikiptere, Melānija Romija Vavilova. «Visiem
skolēniem bija augsti rezultāti konkursa pirmajā kārtā – pilsētas
mērogā. Piemēram, Rihards un Evelīna ieguva 1. vietu pilsētas skolu
puišu un meiteņu konkurencē, Ieva – 2. vietu, bet Melānija Romija
izcīnīja 3. vietu,» stāsta Jelgavas 4. sākumskolas skolotāja Iveta
Krūmiņa. Jāpiebilst gan, ka finālā jelgavniekiem neizdevās iekļūt
labāko astoņu puišu vai meiteņu vidū, kuri pretendēs uz dalību
Eiropas lielajā finālā, kas šogad norisināsies Šveicē. Latvijas
izlasi veidos divi puiši un divas meitenes.

Jauno satiksmes dalībnieku foruma satura
izstrādē CSDD sadarbojās ar Valsts izglītības satura centru.
Sacensības organizēja CSDD, tās finansēja OCTA, savukārt Latvijas
izlases dalību foruma trešajā kārtā nodrošina Latvijas Automoto
biedrība (LAMB).

Foto: CSDD