«Meklējumi fotogrāfijā vienmēr mūs veduši pie dabas – tur jūtamies vislabāk. Pašas sevi dēvējam par dabas bērniem, kuri ir atvērti pasaulei un ļaujas dabas valdzinājumam,» savu pasaules uztveri raksturo jelgavnieces Viktorija Paegle un Elva Ziemele, kuras radījušas linu apģērbu zīmolu «BURZ».
Abas jaunietes nodarbojas ar fotomākslu, tādēļ pirmās idejas par kopīgā biznesa radīšanu saistījās ar fotogrāfiju, līdz Viktorija un Elva saprata, ka abas patiesi uzrunā lins. «Tobrīd Latvijā lina izstrādājumu piedāvājums bija samērā neliels – pārsvarā lina apģērbs bija tautiskā stilā un ne gluži tāds, kādu to iedomājāmies mēs. Vēlējāmies linu redzēt modernu, dinamisku un praktisku,» skaidro V.Paegle, papildinot, ka, radīt pašām savu zīmolu, meitenes iedvesmojis draugu atbalsts. Meitenes stāsta, ka ideja par savu apģērbu līniju tiek attīstīta jau no pagājušās vasaras, un šajā laikā tajā ieguldīts daudz līdzekļu un darba, taču oficiāli zīmols pastāv vien dažus mēnešus.
««BURZ» ir mūsu mīlestība pret linu – tas izskatās lieliski, dabiski, un tam piemīt organismam labvēlīgas īpašības. Linam ir bagāta vēsture un laika gaitā pārbaudīta kvalitāte,» zīmolu raksturo Viktorija. Idejas autores skaidro, ka, domājot par savas apģērbu līnijas nosaukumu, vēlējušās radīt to īsu un bez tiešas nozīmes, taču tomēr linu raksturojošu – tā tapa «BURZ». Zīmola nosaukums atvasināts no vārda «burzījums». «Mūsu apģērbs ir brīva stila ar vieglu burzījumu – tā ir mūsu zīmola pievienotā vērtība,» atklāj Elva. Viktorija un Elva pašas rada apģērbu dizaina paraugus, kurus līdz pilnībai noved apģērbu konstruktore. «Apģērbu šūšanu uzticam profesionāliem šuvējiem, kuri spēj nodrošināt augstu kvalitāti, jo pašām vēlamā rezultāta sasniegšanai pietrūkst gan pieredzes, gan tehnikas,» stāsta jelgavnieces, skaidrojot, ka viņas nodarbojas ar zīmola virzīšanu, kur lieti noder studijās apgūtais – Elva studējusi reklāmas mārketingu, Viktorija – multimediju komunikāciju.
Jaunietes galvenokārt iedvesmojas no dabas – tās greznības un vienkāršības. «Kā jau iepriekš minējām, galvenokārt, vēlamies piešķirt linam modernu un dinamisku tēlu, kā arī iedvesmot cilvēkus justies ērti un brīvi savās kustībās,» skaidro Viktorija. Meitenes izejmateriālus pārsvarā cenšas iegādāties Latvijā, taču to izvēle bieži vien nav pietiekami plaša, tādēļ sanāk doties arī uz Lietuvu.
«BURZ» mērķauditorija ir lina mīļotāji un aktīvas dabas cilvēki, kuri novērtē dabīgus materiālus, kultūras vērtības, veselīgu un kustīgu dzīvesveidu, kā arī vietējā ražojuma kvalitāti. Zīmols piedāvā apģērbu gan sievietēm, gan vīriešiem. «Pašlaik produkciju realizējam tiešsaistē portālos Etsy.com un Facebook.com, kur radām nelielus fotostāstus. Ar laiku noteikti būsim satiekamas arī dažādos veikaliņos un brīvdabas tirdziņos,» tā Elva.
Foto: no «BURZ» arhīva