3.5 °C, 2.2 m/s, 90.1 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaJelgavnieces rada lina apģērbu zīmolu
Jelgavnieces rada lina apģērbu zīmolu
30/07/2016

«Meklējumi fotogrāfijā vienmēr mūs veduši pie dabas – tur jūtamies vislabāk. Pašas sevi dēvējam par dabas bērniem, kuri ir atvērti pasaulei un ļaujas dabas valdzinājumam,» savu pasaules uztveri raksturo jelgavnieces Viktorija Paegle un Elva Ziemele, kuras radījušas linu apģērbu zīmolu «BURZ».

Abas jaunietes nodarbojas ar fotomākslu, tādēļ pirmās idejas par
kopīgā biznesa radīšanu saistījās ar fotogrāfiju, līdz Viktorija un
Elva saprata, ka abas patiesi uzrunā lins. «Tobrīd Latvijā lina
izstrādājumu piedāvājums bija samērā neliels – pārsvarā lina
apģērbs bija tautiskā stilā un ne gluži tāds, kādu to iedomājāmies
mēs. Vēlējāmies linu redzēt modernu, dinamisku un praktisku,»
skaidro V.Paegle, papildinot, ka, radīt pašām savu zīmolu, meitenes
iedvesmojis draugu atbalsts. Meitenes stāsta, ka ideja par savu
apģērbu līniju tiek attīstīta jau no pagājušās vasaras, un šajā
laikā tajā ieguldīts daudz līdzekļu un darba, taču oficiāli zīmols
pastāv vien dažus mēnešus.

««BURZ» ir mūsu mīlestība pret linu – tas izskatās lieliski,
dabiski, un tam piemīt organismam labvēlīgas īpašības. Linam ir
bagāta vēsture un laika gaitā pārbaudīta kvalitāte,» zīmolu
raksturo Viktorija. Idejas autores skaidro, ka, domājot par savas
apģērbu līnijas nosaukumu, vēlējušās radīt to īsu un bez tiešas
nozīmes, taču tomēr linu raksturojošu – tā tapa «BURZ». Zīmola
nosaukums atvasināts no vārda «burzījums». «Mūsu apģērbs ir brīva
stila ar vieglu burzījumu – tā ir mūsu zīmola pievienotā vērtība,»
atklāj Elva. Viktorija un Elva pašas rada apģērbu dizaina paraugus,
kurus līdz pilnībai noved apģērbu konstruktore. «Apģērbu šūšanu
uzticam profesionāliem šuvējiem, kuri spēj nodrošināt augstu
kvalitāti, jo pašām vēlamā rezultāta sasniegšanai pietrūkst gan
pieredzes, gan tehnikas,» stāsta jelgavnieces, skaidrojot, ka viņas
nodarbojas ar zīmola virzīšanu, kur lieti noder studijās apgūtais –
Elva studējusi reklāmas mārketingu, Viktorija – multimediju
komunikāciju.

Jaunietes galvenokārt iedvesmojas no dabas – tās greznības un
vienkāršības. «Kā jau iepriekš minējām, galvenokārt, vēlamies
piešķirt linam modernu un dinamisku tēlu, kā arī iedvesmot cilvēkus
justies ērti un brīvi savās kustībās,» skaidro Viktorija. Meitenes
izejmateriālus pārsvarā cenšas iegādāties Latvijā, taču to izvēle
bieži vien nav pietiekami plaša, tādēļ sanāk doties arī uz
Lietuvu.

«BURZ» mērķauditorija ir lina mīļotāji un aktīvas dabas cilvēki,
kuri novērtē dabīgus materiālus, kultūras vērtības, veselīgu un
kustīgu dzīvesveidu, kā arī vietējā ražojuma kvalitāti. Zīmols
piedāvā apģērbu gan sievietēm, gan vīriešiem. «Pašlaik produkciju
realizējam tiešsaistē portālos Etsy.com un Facebook.com, kur radām
nelielus fotostāstus. Ar laiku noteikti būsim satiekamas arī
dažādos veikaliņos un brīvdabas tirdziņos,» tā Elva.

Foto: no «BURZ» arhīva