Oktobrī «Rimi» un «Supernetto» veikalos norisinājās «Kasieru čempionāts», kurā piedalījās teju 900 veikala tīkla darbinieki. Kampaņas noslēgumā čempiona titulu saņēma 30 kasieri dažādās Latvijas vietās, tostarp arī jelgavniece Satiksmes ielas «Rimi» lielveikala kasiere Inna Mastio.
Tradicionāli «Kasieru čempionāta» mērķis bija noskaidrot, kuri «Rimi» veikalu tīklā strādājošie kasieri uzrādīs vislabākos servisa rādītājus apvienojumā ar izcilu, uz klientiem orientētu apkalpošanu. «Kasieris ir viena no tirdzniecības nozares redzamākajām un nebūt ne vieglākajām profesijām, jo ikviens veikala apmeklētājs sagaida, ka kasieri būs precīzi, ātri, kā arī laipni. Tāpēc šāds konkurss palīdz gan novērtēt kasierus visās šajās kategorijās, gan ir profesijas prestižu veicinošs,» norāda» Latvijas Tirdzniecības darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāja Maira Muceniece.
Vērtējot aptuveni 900 veikala tīkla darbiniekus, komisija ņēmusi vērā divus aspektus. Tas bija veikala vadītāja vērtējums, kas sastāv no trīs kritērijiem – efektivitātes rādītāja, sadarbības ar kolēģiem un kasieru standartu ievērošanas, kā arī pircēju balsojums. Proti, visu mēnesi ikvienā «Rimi» veikalā pircēji saņēma papildčeku, ar aicinājumu balsot par savu kasieri. Iemetot to veikalā novietotajā balsošanas urnā, kasieris saņēma vienu balsi, kas tika pievienota kopējam vērtējumam. Tāpat balsot varēja arī sociālajos tīklos. I.Mastio saņēma augstu novērtējumu abās kategorijās.
«Esmu pagodināta un patīkami pārsteigta, ka manu darbu novērtēja gan darba devējs, gan arī daudzi klienti. Lielveikalā strādāju jau četrus gadus un, jāatzīst, ka tas brīžiem ir izaicinājums – klienti ir ļoti dažādi, arī pašas noskaņojums mēdz būt mainīgs, bet par spīti visam ir jāmāk koncentrēties, jo ikdienā strādājam ar naudu, kā arī nezaudēt spēju būt laipnai un komunikablai, katru pircēju sagaidot ar smaidu,» teic I.Mastio. Viņa uzsver, ka darbā lielākais pārbaudījums ir nenogurt būt smaidīgai un dažkārt neņemt galvā cilvēku pikto noskaņojumu, kā arī norāda – kasiera darbā ir arī patīkami momenti. «Jāatzīst, ka laiku pa laikam pircēji mani priecē ar dāvanām – dažkārt šokolādi, konfekšu kasti vai pat ziediem. Dažkārt tie ir pastāvīgie klienti, kuri tādā veidā sveic dažādos svētkos, bet citreiz – pilnīgi nepazīstami cilvēki, kuri vienkārši bez iemesla vēlas iepriecināt,» teic I.Mastio. Viņa uzsver, ka pēc uzvaras konkursā jau saņēmusi pirmos pateicības vārdus un sveicienus no klientiem, kuri piedalījās balsojumā.
«Šāds pasākuma formāts, kurā apvienots ikdienas darba snieguma vērtējums ar klientu balsojumiem, ir kaut kas jauns. Būtiski, ka tas palīdzējis pircēju vidū veicināt izpratni un pievērst papildu nozīmi kasieru profesijai, kā arī sniegt tik būtisko atgriezenisko saiti,» rezumē Rimi Latvia personāla vadītāja Gundega Kirilka.
Jāpiebilst, ka Jelgavas kasieri čempionātā guvuši uzvaru arī iepriekš. 2014. gadā par labāko uzņēmuma veikalu kasieri kļuva Jelgavas «Rimi» kasiere Eva Šakaite.
Foto: publicitātes