26 °C, 2.7 m/s, 64.2 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaJelgavā ražo ekoloģiskus mājas un sadzīves tīrīšanas līdzekļus
Jelgavā ražo ekoloģiskus mājas un sadzīves tīrīšanas līdzekļus
20/09/2015

Atzinību Latvijā un ārpus tās robežām guvušā dabīgās kosmētikas zīmola «Kivvi» radītāja rīdziniece Agate Kanča bijušā biznesa inkubatora telpās Peldu ielā 7 šopavasar izveidojusi otru uzņēmumu – «Purenn», kas nodarbojas ar ekoloģisko tīrīšanas līdzekļu ražošanu. Uzņēmēja iemīlējusi Jelgavu, skaisto skatu pa biroja logu, lapsu un stirnas tuvējās pļavās. Atrašanās tik tuvu dabai uzņēmēju rosina izdomāt un piedāvāt tirgū arvien jaunus produktus.

Andra Ozola

Atzinību Latvijā un ārpus tās robežām
guvušā dabīgās kosmētikas zīmola «Kivvi» radītāja rīdziniece Agate
Kanča bijušā biznesa inkubatora telpās Peldu ielā 7 šopavasar
izveidojusi otru uzņēmumu – «Purenn», kas nodarbojas ar ekoloģisko
tīrīšanas līdzekļu ražošanu. Uzņēmēja iemīlējusi Jelgavu, skaisto
skatu pa biroja logu, lapsu un stirnas tuvējās pļavās. Atrašanās
tik tuvu dabai uzņēmēju rosina izdomāt un piedāvāt tirgū arvien
jaunus produktus.

Ekoloģisko sadzīves produktu līnijas nosaukums
«Purenn» tulkojumā no angļu valodas nozīmē «tīra Ziemeļu daba»
(Pure North Nature). A.Kanča stāsta, ka tas radies ilgās domubiedru
diskusijās par tēmu, ar ko katram asociējas Latvija. Tā kā uzņēmums
tiecas uz eksporta tirgu, tam izvēlēts anglisks nosaukums, bet
uzņēmējai pašai ir tuvs viss, kas saistās ar Skandināviju.

Par jaunā uzņēmuma dzimšanas dienu var
uzskatīt 1. jūniju, kad pirmā ekoloģisko tīrīšanas līdzekļu krava
nogādāta izplatītājam – SIA «Baltā bura». Šobrīd «Purenn»
produkciju var iegādāties eko veikalos un lielveikalos «Prisma»,
bet tuvākajā laikā tā būs nopērkama arī lielveikalos «Sky».
«Sarunas ar lielveikalu tīkliem ir ilglaicīgs process, mūsu mērķis
ir visi Latvijas veikalu tīkli, jo gribam būt tuvāk saviem
klientiem,» atzīst A.Kanča.

Patlaban jaunais uzņēmums piedāvā tīrīšanas
līdzekļus virsmām, stiklam un spoguļiem, vannas istabai, trauku
mazgājamos līdzekļus, mazgāšanas līdzekļus grīdām, tīrīšanas
līdzekļus podam. Tirdzniecība notiek arī
internetveikalā  www.purenn.com, taču uzsvars tomēr
tiekot likts uz tirdzniecību veikalos.  

A.Kanča gribētu, lai Latvijā eko veikalu būtu
vairāk, jo tie cilvēkiem var sniegt individuālu un personīgu
apkalpošanu, ļauj sajust īpašu attieksmi. Uz jautājumu, kas ir
viņas radīto produktu pircējs, uzņēmēja atbild, ka tas var būt
jebkurš cilvēks, kurš dzīvo šeit, domā par sevi, savu ģimeni un
savu vidi. «Izvēloties Latvijā ražotus produktus, mēs visi dzīvosim
labāk. Latvijā tiek radīti brīnišķīgi produkti ar augstu pievienoto
vērtību,» ir pārliecināta uzņēmēja.

Runājot par tīrīšanas līdzekļu sastāvdaļām,
A.Kanča uzsver, ka to sirds ir virsmaktīvās vielas. Lielākoties
tīrīšanas līdzekļu ražošanā tiek izmantotas virsmaktīvās vielas,
kas sintezētas no naftas produktiem, taču ekoloģisko tīrīšanas
līdzekļu izgatavošanā izmanto no augiem iegūtus ekstraktus, kuriem
ir Ecocert sertifikāts. Daudzi no šiem ekstraktiem – kadiķu,
kliņģerīšu, kumelīšu, priežu, priežu pumpuru – ražoti tepat
Latvijā. SIA «Purenn» ražošanas vajadzībām augu ekstraktus iepērk
Glūdas pagasta Nākotnē, ekstraktu rūpnīcā L.Ē.V.. Nepieciešamās
izejvielas tiek piegādātas arī no Vācijas un Francijas. Tāpat
uzņēmēja pircējiem iesaka pievērst uzmanību produkta sastāvam. Ja
tas ir «zaļais» līdzeklis, sastāvā noteikti būs iekļauta frāze
«augu izcelsmes».

«Nereti cilvēki iedomājas, ka ekoloģiskie
tīrīšanas līdzekļi ir dārgi, taču patlaban cenas sāk izlīdzināties
un ekoloģiskais trauku mazgājamais līdzeklis vairs nemaksā divas
vai trīs reizes dārgāk nekā «Fairy»», turpina A.Kanča. Piemēram,
«Purenn» trauku mazgājamais līdzeklis ar lavandu internetveikalā
nopērkams par 2,65 eiro, bet veikalos maksā 2,40 vai 2,50 eiro.

«Pašlaik «Purenn» produkti tiek eksportēti uz
Baltijas un Skandināvijas valstīm. Ir iestrādes un norit pārrunas
arī par citiem iespējamajiem eksporta tirgiem, taču arī tas ir
ilglaicīgs process. Jāpiebilst, ka ir saņemtas pirmās ziņas par
pašmāju pircēju iecienītākajiem produktiem. Topā ir trauku
mazgājamie līdzekļi, tīrīšanas līdzeklis podam ar piparmētru un
grīdas mazgāšanas līdzeklis draudzīgs mājdzīvniekiem, kuram nav
pievienotas ēteriskās eļļas, jo mūsu mazo draugu deguni ir krietni
jutīgāki par mūsu,» uzsver A.Kanča, piebilstot, ka vēl cilvēkiem
patīkot lavandas un citrusu smarža. Kosmētikā un mājas un sadzīves
tīrīšanas līdzekļu ražošanā reti kad tiek izmantota tikai viena
ēteriskā eļļa, parasti kopā tiek lietotas vairākas, un viegli
gaistošo kombinē ar spēcīgāko. Piemēram, tādas ābolu ēteriskās
eļļas nav vispār: ābolu aromāts ir vairāku eļļu kombinācija.
Turklāt kosmētisko produktu sastāvdaļas bieži vien ir ļoti dārgas,
piemēram, kilograms koenzīma, kas ir pretnovecošanās līdzekļu
sastāvdaļa, maksā 2500 eiro.

Kā stāsta uzņēmēja, uzņēmuma laboratorijā, kur
viņa pati arī izdomā un rada savus produktus, pašlaik notiek darbs
pie jauna mazgāšanas un kopšanas līdzekļa apģērbam. Turpat aiz
laboratorijas ir arī ražošanas telpas. Tur atrodas reaktors, kura
tilpums ir viena tonna. Diennaktī tiek saražotas aptuveni trīs
tonnas produkcijas. Uzņēmumā nodarbināti seši darbinieki. Daži no
viņiem, piemēram, māksliniece, strādā pie abu zīmolu – «Kivvi»
un  «Purenn» – ietērpa veidošanas.

Savukārt sieviešu atzinību iemantojušā
kosmētikas zīmola «Kivvi» produkcija nu jau ir nopērkama 18
valstīs. Kā tas panākts? Izrādās, ka braukājot pa izstādēm, stāstot
par sevi un saviem produktiem, satiekot klātienē klientus un
sadarbības partnerus un nepārtraukti interesējoties par nozarē
notiekošo.

Foto: Ivars Veiliņš