16.5 °C, 0.5 m/s, 93.1 %

Ekonomika

Jauniem spēlētājiem esot vieta
24/01/2011

Šomēnes Jelgavā tiks atvērts būvmateriālu veikals «Krūza». Lai gan jau dažus gadus runā par būvniecības apsīkumu un nesen finansiālās grūtībās nonāca arī Jelgavas veikals «Pilsēta», pārējie būvmateriālu tirgotāji pilsētā par konkurenci neuztraucas un par veikalu slēgšanu nedomā – daži pat aizvadīto gadu vērtē kā samērā labu.

Ilze Knusle-Jankevica

Šomēnes Jelgavā tiks atvērts būvmateriālu veikals «Krūza».
Lai gan jau dažus gadus runā par būvniecības apsīkumu un nesen
finansiālās grūtībās nonāca arī Jelgavas veikals «Pilsēta», pārējie
būvmateriālu tirgotāji pilsētā par konkurenci neuztraucas un par
veikalu slēgšanu nedomā – daži pat aizvadīto gadu vērtē kā samērā
labu.

Veikalu tīkla «Krūza» pārstāvis Guntis Zemturis stāsta, ka veikals
Jelgavā darbosies pēc franšīzes principa – tā īpašnieks būs cits
uzņēmums, kurš izteicis vēlmi un gatavību tirgot to preci, ko savos
veikalos citviet Latvijā tirgo «Krūza». G.Zemturis uzsver, ka, ja
uzņēmums domā par attīstību, tad šobrīd ir īstais laiks ko uzsākt –
jaunais veikals taču strādās zem «Krūzas» veikalu tīkla zīmola.
Konkurence viņus nebaida. «Mūsu stiprā puse ir iekštelpu apdares
materiāli, sākot no tapetēm un flīzēm un beidzot ar laminātu.
Centīsimies piedāvāt plašu preču sortimentu par pieņemamām cenām,
lai cilvēkiem nav jābrauc uz Rīgu un jāmeklē materiāli tur,» tā
G.Zemturis, piebilstot, ka veikals piedāvā gandrīz 300 ārvalstu
firmu preci.
Veselīgu konkurenci atbalsta arī citi būvmateriālu tirgotāji.
«Veselīga konkurence nav kaitīga, turklāt, manuprāt, Jelgavā
noteikti ir vieta vēl kādam būvmateriālu veikalam,» tā «K-Rauta»
veikala vadītāja Sanita Koklīte. Viņa piebilst, ka klienti
galvenokārt pērk sezonas mājsaimniecībā nepieciešamās lietas un
aizvadītais gads nav bijis no tiem sliktākajiem. «Mums neiet
slikti,» lakoniska ir veikala vadītāja, atturoties no plašākiem
komentāriem.
To, ka aizvadītais gads tomēr bijis ar plus zīmi, norāda arī
veikala «Kurši» vadītājs Māris Drozdovs. «Pagājušajā gadā savas
pozīcijas tirgū esam noturējuši un, iespējams, pat spēruši soli uz
priekšu,» tā viņš. Uz jautājumu, vai to ietekmējusi būvniecības
sektora atdzīvošanās, cilvēku pirktspējas palielināšanās vai kas
cits, viņš atbild, ka tas ir pārdevēju nopelns. «Tas, kas mūs
atšķir no citiem, ir pārdevēju profesionalitāte – viņu galvenais
uzdevums nav tikai pārdot. Pie mums ikviens var saņemt profesionālu
konsultāciju un atrast sev piemērotu risinājumu,» stāsta
M.Drozdovs. Tieši tāpēc viņš ir pārliecināts par «Kuršu» pozīcijām
– jauns tirgus spēlētājs viņu nebaida, jo esot dabiski, ka kāds
aiziet un cits nāk vietā. Veikala vadītājs gan uzskata, ka
«Pilsētas» maksātnespēju nav ietekmējis nozarē notiekošais –
viņaprāt, tas bijis pašu uzņēmēju lēmums biznesu neturpināt.

Tas, ka vienā pilsētā var pastāvēt vairāki lieli viena profila
veikali, skaidrojams ar iedzīvotāju pirkšanas ieradumiem, uzskata
veikala «MNL» pārstāvis Jānis Cirmanis. «Katram veikalam ir savi
pircēji – ja piedāvājums viņus apmierina, viņi kļūst par
pastāvīgajiem klientiem. Daudz svarīgāk par cenu atšķirībām viņiem
ir tas, lai vienā vietā var iegādāties visu, kas nepieciešams,
varbūt arī, lai ērti piebraukt. Protams, ja cilvēks vēlas ietaupīt,
tad apbraukā vairākus veikalus, salīdzina preču piedāvājumu, cenas
un tikai tad izvēlas, bet šādu klientu ir mazāk,» tā
J.Cirmanis.